Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Dan og Dahl får dette til :slight_smile:

1 Like

Syns pho er et helt bunnsolid case egentlig. Har kun en liten post pga andre prosjekter, men vurderer sterkt å omrokkere finansene.

3 Likes

Ja det som DS sier er at de må ha people on the ground selling ellers blir det ingen salg. De har høy penetration rate i Syd tyskland hvor de har salgsfolk i Nor Tyskland har de ikke salgsfolk og der er penetration lav. Ser derfor store muligheter i Nor. DS understreker dette og derfor bygger han ut salgsorganisasjonen. Han er stolt over å ha beholdt hele organisasjonen under covid-19. Helt enig med han.
DS sier lite om Cevira men Erik sier det har et enormt inntektspotensiale og er ikke med i 1 milliard sale i 2023.

2 Likes

Jeg forstår heller ikke den ikke er højre prissat nu, men market forstår heller ikke altid mig.
Havde jeg været milliardær havde kursen været væsentlig højere, men nu har jeg lastet til kanten i Photocure og så er det jo bare og vente tiden an tænker jeg.

2 Likes

@Rodjer, en ting som slo meg på poden i går var Dan sitt poeng om at å beholde salgsfolkene på jobb under lockdown var også en måte å holde høy standing og tillit hos personellet.

Han har tidligere snakket om at han ønsker å ha høye krav og performancekultur, men vi vet jo at tillit og høy takhøyde er gode faktorer for et sånt miljø, det må gå begge veier.

Så oppløftende at han hadde dette perspektivet på problemstillingen.

11 Likes

Må si det er en fryd å høre på Dan om ambisjonene i Europa. Blir virkelig spennende å følge med på fremover

4 Likes

Er usikker på hva brukerfrekvensen per scope er i Europa men i US er den lav i Q3 20 låg frekvensen fortsatt på ca. 1 gang per uke per scope. En skulle tro at å øke til 2 per uke er er en walk i the park for ikke å snakke om 1 per dag. Da er vi allerede opp i 150 mill per Q med dagens antall scope i US. I Europa er det vel ca. 500 scope utplasert totalt, hvis de blir brukt 1 gang per dag er inntektene tilsvarende som i US per Q.
DS har blitt stilt spørsmålet hvorfor dette er tilfelle men har ikke gitt noen god forklaring men antydet vel at de har fokus på det.

Det er derfor lett å se hvordan PHO kan nå målet med 1 milliard salg i 2023.

1 Like

Fine ooppsumering fra zimp_a på twitter om Photocure. Tror det kan bli bra på litt sikt :smiley: Forøvrig et bra intervju i 3 deler for de som er interesserte: https://tradevenue.se/fermentumvitae/del-3-från-simon-summering-av-mitt-börsår-2020-0

Till sist måste jag ju även toucha lite på mitt norska sorgebarn Photocure som desperat sökt marknadens gillande under året men utan framgång. Detta trots att man levererade en av nordisk medtechs starkaste Q3-rapporter. Jag har skrivit mycket om bolaget på min twitter så ska ej bli långrandig men caset är att man har en bruttomarginal >90% och lär växa med ca 70–80% 2021 följt av ca 30-40% 2022 drivet av egen salesforce i EU samt fortsatt starkt momentum i US. Skalbarheten lär börja synas H2 21 och man handlar på EV/S 4x 21E. Det är kort och gott alldeles för billigt. I takt med att management börjar exekvera på strategin kommande kvartal tror jag vi får se en rejäl re-rating av aktien.

4 Likes

Flott oppsummering er selv sterk i troen på at dette blir bra.
Er det noen som kan kommentere den siste børsmeldingen om opsjon salget?

Opsjonsaksjene er solgt i markedet og gevinsten brukt til å finansiere et mindre antall aksjer.

Erik Dahl, CFO, has purchased 7,189 shares.

Grete Hogstad, VP Strategic Marketing, has purchased 5,032 shares

Gry Stensrud, VP Technical Development and Operation, has purchased 12,553 shares

Yahong Pharmaceutical, morsselskapet av Asieris får pris, Cevira er absolutt en av årsakene til dette.

“One of its key projects, APL-1202, is the first to enter the world An oral, reversible methionine aminopeptidase type II (MetAP2) inhibitor in a phase III clinical study, and another photodynamic drug device combination product APL-1702 for the non-surgical treatment of cervical high-grade squamous intraepithelial lesions (Cevira®) has been approved to carry out an international multi-center phase III clinical trial, and the world’s first drug delivery will be achieved on November 11, 2020.”

11 Likes

Det interessante er at Kineserne ser på Cevira som et kinesisk product allerede. Tror kinamannen vil kjøpe hele PHO innen kort tid. De vil ikke utbetale $250 mill i milstons og i tillegg 10-15% royalty når de får hele selskapet for milstons utbetalingene. Det er trist hvis så skjer men er redd for det.

5 Likes

200 kr pr aktie her og nu tilbud gælder december ud :wink:
Men ja det skal ikke undre mig om du får ret, hvilket er hovedårsagen til jeg ærgre mig over den pt i mine øjne al for lave kurs.

Ingen som selger et selskap til samme pris til hva man alene får i milepælsutbetalinger…

Har hørt gjennom podcasten “Episode 151: Photocure og mye skjedd siden sist”, og intervju med CEO Daniel Schneider, og har noen kommentarer.

Først og fremst det Dan sa om det tyske markedet, om at salget stort sett foregikk i sør-Tyskland, Bavaria, Bayern, mens nordover, Dusseldorf, Berlin var det langt tynnere.

Mao et stort utappet potensial i Tyskland.

Det andre er selvsagt at man må ha “feet on the ground”, kombinasjonen drug-device krever kontinuerlig oppfølging. Også det tyder på at Med Photocures fokus og dedikasjon, og ikke minst kunnskap så vil man helt sikkert øke salget betydelig.

Mye er nok tatt med i Photures best estimate for 2023-salg på 1 mrd NOK og EBITDA marginer på ca 40%, men altså ikke at potensialet i Tyskland nødvendigvis er større da dette estimatet kom for et halvt år siden, altså før man kjente til detaljene i det tyske markedet.

Nå som man kjenner til at potensialet i det tyske markedet er større enn man kanskje først trodde, i alle fall mer oppnåelig og en kortere vei, kan det jo tenkes at man på sikt også vil kunne få en bedre penetrasjon i andre europiske land enn det man først antok.

Dan sier også rett ut at UK er blitt fullstendig ignorert, og at de kjapt skal komme tilbake til salgs-nivå fra GE-tiden, og ta det videre derfra. Bør være et stort potensial der nå som dokumentasjonsgrunnlaget på Hexvix/Cysview er betydelig bedre enn for 10 år siden.

Også betryggende å høre det jeg alltid har påstått; ingen grunn til å frykte noe generika-konkurranse.

  1. Aseptisk produksjon av drug product er krevende.
  2. Drug-device kombinasjonen er en kjempeterskel.
  3. Finnes bare en drug substance/API produsent (produksjon av HAL).
  4. Man trenger trenger kontinuerlig oppfølging (feet on the ground), og det vil ta mange år å opparbeide seg den erfaringen Photocure har.

Likte også godt å høre at alle i Ipsen som drev med Hexvix-salg fortsetter i Photocure, slik at de sømløst “hit feet on the ground running” den 1. oktober.

Mange gode grunner til å tro at Dan the man vil klare guidingen sin på EBITDA margin på 400 millNOK i 2023. Og det er altså ikke medregnet noe fra Cevira.

Bør være rom for betydelige kursøkninger i tida fremover.

27 Likes

Jeg hørte det samme som deg og er veldig enig med deg. Har et spørsmål til deg, hvorfor er brukerfrekvensen så lav? i US er scopene brukt i gjennomsnitt 1 gang per uke. Her ligger det også en stor oppside hvis den kunne økes til en gang per uke.
til 5 ganger per uke.

2 Likes

Vi har ingen store aksjonærer som kan forhindre det. De kan komme med et skambud. Vi må få kursen kraftig opp:

Som regel blir ikke slike oppkjøp tatt på dagen. Det er som oftest en omfattende prosess med uavhengige aktører inne i bildet for å få en “fair value” og et styre som da enten anbefaler å selge eller avslå bud utifra hva som blir fremlagt.

De kan prøve å handle seg opp via børs, men det vil gi utslag i kurs.

1 Like

Et godt sammendrag av det Dan og Dahl sa i podcasten. La spesielt merke til at Dahl, som hittil har vært en festbrems, nå begynner å tø opp og være nesten entusiastisk.
En norsk oppsummering burde vært publisert på Finansavisen forum også. Det er få som skriver der lenger, men jeg tror det er mange som kikker innom. Ikke alle henger med når en amerikaner snakker fort, så mange har nok ikke fått med seg budskapet i podcasten.

1 Like

Det som er interessant med Asieris er jo at de har 2 fokus; 1. blærekreftbehandling (NMBIC) og 2. hpv og pre-cancer behandling (Cevira), mao for Asieris er Photocure den perfekte oppkjøpskandidat for å nå sin satte strategiske mål.

Husk også at Dan Schneider har sagt at deres morselskap, Yahong Pharmaceutical, har “deep pockets”. Er helt sikker på at Asieris vil strekke seg meget langt når den tid kommer.

Tror imidlertid at det er noen år til det skjer. 2022 kanskje. Dan, eller styret , kommer ikke til å selge for knapper og glansbilder. Photocure sin strategi skal først eksekuteres, i alle fall i den grad at Asieris blar opp det som skal til.

Tilbake til Asieres sin pipeline så ser man at deres NMBIC-satsing ligner på strategien til Cevira, først i Kina, der de er kommet til fase 3, og deretter i resten av verden der de er ferdig med fase 1. Detaljene om satsningen finnes på clinical trials.

Og ser man på hva studiet går ut på " Study of APL-1202 in Non-Muscle Invasive Bladder Cancer Patients Who Are Resistant to One Induction Course of BCG Treatment (NMIBC)"

Og sjekker på hva feks den europeiske guidelinen anbefaler når man kommer til punktet at BCG ikke lenger fungerer (pkt 7.7).

7.7.Guidelines for the treatment of BCG failure

7.7.Guidelines for the treatment of BCG failure

Category Treatment options Strength rating
BCG-unresponsive
1. Radical cystectomy (RC). Strong
2. Enrollment in clinical trials assessing new treatment strategies. Weak
3. Bladder-preserving strategies in patients unsuitable or refusing RC. Weak

Så er jo ideen den samme som for Cevira, og i enda større grad; “tissue preserving”.
Man ønsker jo måter for å unngå/utsette radical cystecomy.

Mao Asieris aspirerer også i høyeste grad til å bli “a bladder cancer company”, dvs deres area of focus er " Bladder cancer and other genitourinary tumors" ( Genitourinary is a word that refers to the urinary and genital organs).

Jeg tror også at at når Asieres kjøper Photocure, om noen år så vil Photocure bestå slik det er i dag. Og grunnen er at Asieres helt sikkert ser at merkevaren Hexvix/Cysview sammen med Photocure, og den organisasjonen Dan er i ferd med å bygge opp har mest verdi slik den er i ferd med å utvikle seg nå. The blir heller “Photocure a Asieres company”, enn bare Asieris.

Finansieringsmessig tror jeg også det er best for Asieris å vente til Photocure har en bra inntektsstrøm. Det blir lettere å få til enten det er en Asieris emisjon for oppkjøp, eller Asieris/Jahong lån.

Sikkert mange som er bedre enn meg til å regne på det, men med EBITDA på 400 millNOK i et vekstselskap som kan gro salget sitt fra det nivået i 5 til 10 år etter det, vil ha en betydelig PE. Cevira i seg selv vil selvsagt ha en betydelig verdi, og det å slippe å betale store deler av 250 mill$ og royalties likeså.

Ser vi på Photocure sin strategi step 3 “Acquire, Partner and in-licence synergistics assets to strength the portofolio”, så vet jeg om minst et selskap som Photocure kan inngå deal med for å kunne pushe Hexvix/Cysview ytterligere. Og med dagens cashbeholdning kan de trolig også kjøpe selskapet for en fraksjon av cash-beholdningen om det er den beste strategien.

Oppsummert, Dan the man er mye smartere enn meg, og har helt sikkert dette enda klarere for seg enn det jeg har, og en bunnsolid plan. Jeg er sikkert på at han vet akkurat hvor han skal, og hvordan komme dit.

28 Likes