Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Har lenge observert at Skandinaviska Enskilda banken har økt i Photocure. Nå har dem 6 konti inne på Topp 50 med tilsammen drøyt 1,42 mill aksjer!

Whats the plan?

Har nok sammenheng med tråden til Savepig , ser ut til å være flere store investorer som har fått øynene opp for PHO. Ser at denne skribenten har mange followers;

Carl-Philip Silwersköld
@silwerskold

Skribent på

Hjerne

@kalqyl

. Letar primärt efter lönsamma småbolag som kan växa både snabbt och uthålligt.

97 følger

5 602 følgere

1 Like
5 Likes

Og hvilken størrelse er denne LaBull siden han hentes inn her?

Ser nå ut for at det er flere større svensker inne i PHO, SEB økte med 125000 aksjer i siste utskrift av 50 lista.

Og andre reduserer:

VERDIPAPIRFONDET DELPHI NORDIC og VERDIPAPIRFONDET DNB SMB har redusert hhv. 200K og 250K de siste par uker. (Så de har kanskje vært de “nyttige idioter” for VOLEON?)

Regner med shorten er øket idag igjen? Dette må være “penger på gata” for Voleon sålenge noen selger seg ned.

Er det rigtigt at shorten skal være dækket ind inden een 1.1-2021 som der skrives her:https://finansavisen.no/forum/thread/89785/view/0/0?page=2
For så er det jo bare om at lade være med at sælge og de må betale hvad det koster.

Såvidt jeg vet er det ingenting som sier at en short må være dekket inn ved årsslutt?

Jeg undres også, de virkede bare meget sikker i deres sag siden ingen rejste spørgsmål ved det…

Nei, utlån av aksjer er en sak mellom utlåner og låntager.
Kan vi vinke farvel til Voleon og andre shortere i år, for aldri mer å se dem igjen?

You cannot treat what you cannot see

Bedre kan det vel ikke sies.

Underlig at det allikevell skal så mye kapital , studier og tid til for at pasientene på denne kloden skal få det bedre , særlig når regnestykket vistnok blir mere positivt for de som betaler gildet ved å innføre PHO-teknologien.

Hvem hva hvor?

1 Like

Eller 343. Alt ettersom…

Hvor kommer det 145 kr kursmålet fra?

PHO reported in-line sales and lower transitional costs for 3Q. The transition in Europe is going smoothly, pandemic is weathered rather well and long-term growth prospects remain huge. Therefore, we keep our Buy recommendation at an unchanged TP of NOK 150/sh. (Norne)

3 Likes

Om ikke jeg tar feil har det kommet en ny oppføring på Cysview idag.

Mayo Clinic
4500 San Pablo Road,
Jacksonville, FL 32224

16 Likes

Var det bare Norne igjen ja…tilnærmet null verdi altså. Trodde kanskje det var en bank eller større hus som gikk ut i dag med 145

Kan du forklare hvorfor du skrev 145 her?

Det skal du ikke si. Norne har fulgt PHO i lang tid og har vært både nøkterne og treffsikre.
Jeg regner med vi vil se Nornes kursmål bli innfridd iløpet av det neste halvåret, forutsatt at covid-situasjonen kommer under kontroll og sykehusene kan komme tilbake til mer normal drift.