Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Tja, har vÊrt endel surr og svada fra Norne spesielt ift kursmÄl fÞr dem lÞftet det til NOK 150.
Men enig i at dem har truffet bra ift sine estimater ned pÄ q nivÄ.
En annen positiv sak ift at Norne dekker PHO er at dem har ikke noen direkte interesser i selskapet(emi tilrettelegger etc) sÄ sÄnn sett er dem relativt uhildet sÄvidt meg bekjent.

2 Likes

Litt overrasket at TA trÄden eller fundamental trÄden ikke har vÄknet mer til liv etter siste ukes utvikling.

Men misstenker folk er for opptatt med TARGO, PCIB og NANO at PHO glir litt under radaren.

Pullback etter oppgang til 88kr forrige uke var pÄ ekstremt lavt volum, kun 61k aksjer. SÄ lite volum pÄ en dag har vi ikke sett siden fÞr oppgangen i november 2018


Etter denne pullbacken fikk vi ett rykk som tok oss over motstand pÄ rundt 87kr.
NÄ konsolliderer vi pÄ pÄ oppsiden av tidligere motstand.

3 Likes

Jeg sitter egentlig bare litt rolig og fÞlger med nÄ, har vÊrt sÄ mange sÄnne smÄ drypp av skuffelser sÄ jeg venter pÄ det litt stÞrre bekreftende movet

3 Likes

Ser den.

Jeg liker alt jeg ser pÄ hourly og daily, venter bekreftelse pÄ weekly, og test av brudd holder.

Jepp, det ser veldig bra ut! Fremdeles min stĂžrste aksjeposisjon. :slight_smile:

1 Like

Merkverdig liten spread idag til PHO Ă„ vĂŠre.

Ser ut til at flere allerede begynner Ä bli fornÞyd? Og Voleon henger pÄ og fÄr nok hjelp til Ä presse sitronen enda en gang.

DNB initierar köp pÄ Photocure. TP NOK 135

5 Likes

https://www.dnb.no/seg-fundamental/fundamentalweb/GetReports.aspx?file=CMP4_167640.pdf&Sid=1-2YAI9

Takk til @Krieghoff i chatten :slightly_smiling_face:

3 Likes

SĂ„ mellom 190 og 80 i des 2021 med mest sannsynlig 135.
Tja. Her har ein vel sikra seg ganske godt for Ä treffe sÄ der. :slight_smile:

Analytikeren kunne lagt hode sitt litt pÄ hoggestabben. :joy:
Fint med analyse men eg ser bort fra hva dei skriver om kursmÄl.

image

1 Like

God risk reward da, i det minste :wink:

Endelig og positivt at DNM kom pÄ banen.

Cevira verdsatt til 0 i analysen. Veldig konservativt

1 Like

Ja, dette har du presset pÄ for flere ganger over for DNB. PÄ tide at de kommer pÄ banen.
Jeg tror DNB merker en Þkt interesse for hele sektoren nÄ, sÄ sÄdan sett er dette positivt for flere enn vi som eier PHO.

2 Likes

@MicMic , du har rett i det og flere med meg.
Flott at de endelig tok tak i selskapet.

1 Like

At DNB endelig kommer pÄ banen er veldig positivt. Er ganske skikker pÄ at en DNB-analyse pÄvirker aksjekursen betydelig mer enn en Norne-, eller for den saks skyld en ABG-analyse.

At bear case er kun 10% ned fra dagens nivĂ„ mĂ„ vel sies Ă„ vĂŠre begrenset nedside, og det er jo morsomt at de i bull caset sier at “Cevira could become a larger success
than we assume”, nĂ„r de i sin fair value vurdering sier at de akkurat nĂ„ tillegger Cevira null verdi.

10 Likes

Godt med et verdivurdering fra DnB. Ang Cevira: FÄr hÄpe de mener i kr per aksje enn i prosent da :upside_down_face:

1 Like

Kom analysen litt ubeleilig pÄ Voleon som Þket sin short igÄr?

Er det ikke litt «autopilot» i mÄten de handler?

Tror det kan bli litt hett for Voleon nÄ pÄ tampen. Regner med aksjene kreves tilbake av utlÄner fÞr nyttÄr. Det er ikke mange bÞrsdager igjen, og med gÄrsdagens DNB-analyse bÞr kjÞpsviljen stige nÄ, samtidig som Voleon mÄ kjÞpe tilbake 380.000 aksjer. Det kan bli hyggelig. :smirk:

PS UtlÄner kan vÊre utenlandsk, sÄ da gjelder kanskje andre regler for skatteberegning ved utlÄnte aksjer ved nyttÄr? (Norske utlÄnere mÄ kreve tilbakebetaling fÞr nyttÄr for Ä unngÄ skattemessig realisering)