Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Hvordan er det med Kaiser kjeden, hadde ikke PHO og Kaiser en avtale på gang i før Korona tid, men jeg kan ikke huske at første Kaiser klinikken har tatt ibruk blcc enda?

Pho har jobbet mot Kaiser Permanente over lang lang tid, i fjor sommer/høst fikk dem endelig grønt lyst til å forhandle med klinikkene på individuell basis.
Tror ganske sikkert at det kommer KP klinikker, men her har vi utfordringen med skop leverandør.
KP er en “Olympus kjede” og det er her Imagin Medical kan revolusjonere bruken av BLC om de får godkjent deres utstyr.
Da betyr det ikke lenger noe hvilken leverandør dem bruker.

3 Likes

Undres over den manglende viljen blant større investorer til å plassere midler i selskapets aksjer?
Ser dette også i forbindelse med senere tids analyser.
Tror derfor det blir stor oppmerksomhet, når Q4 rapporten blir offentliggjort.
Det som blir spesielt interessant er forventningene ledelsen ser framover

Fortsetter det som de siste to uker så er vi tilbake på samme trendlinje som før covid. Godt å se at ting ser ut til å rulle igjen i US, men er for meg Europa som blir mest spennende å følge med på fremover.

US klinikker oppført fra 2018 til idag:

20 Likes
13 Likes

Har nokon lenke til heile rapporten?

Velger å dele denne da IM potensielt kan bli en katalysator inn mot økt bruk av BLC/Cysview dersom de får godkjennelse fra FDA for deres utstyr.

https://www.streetinsider.com/Investor+Brand+Network/Imagin+Medical+Inc.’s+(CSE%3A+IME)+(OTCQB%3A+IMEXF)+Improving+the+Odds+in+Fighting+Bladder+Cancers/17995985.html

5 Likes

Photocure aksjen ligger på samme kurs som for ett år siden, mens mange andre innen sektoren har steget eventyrlig. Vil tro at sjansen for at Photocure vil bli en vinner inneværende år er stor.
Mye har skjedd det siste året, tiltross for covid, og Photocure er et robust og spennende selskap som trolig får et meget godt 2021.

1 Like

Meget spennenda oppsett teknisk på IM aksjen :+1:

Kan ikke forstå annet enn at IM er helt avhengig av å samarbeide med Pho både ved en FDA-godkjennelse og videre ved salg hvis de lykkes.

Nei nå må du seriøst ta å rulle inn.

Hvis vi fjerner fra chartet den vanvittige pump&dump manipulasjonen spetalen og voldberg gjorde for å pushe aksjen over 100 og så ned, og High seas sitt amatørmessige tvangssalg under coronakrakket, så har kursen i photocure gått helt ekstremt jevnt oppover, og market cap enda fortere oppover etter to emisjoner.

TL;DR Photocure har steget like eventyrlig som alle sammenlignbare selskaper

Edit:
For ordens skyld, det ekte chartet inklusive finanshaiene sine helt legale gjøglerier.

9 Likes

Fra 20. feb. ifjor til idag er oppgangen 2% iflg. Nordnet.
Aksjen var i sterk oppgang og ville trolig fortsatt sin sterke utvikling.
At Corona plutselig ødela den positive starten på året forandrer ikke på det.
Jeg står på at aksjen har hatt et hvileår, selvom mange har store gevinster etter å ha kjøpt lavt etter at flere (bl.a. Spetalen og Hansson) panikk- dumpet sine store beholdninger.

Ja, du cherrypicker et manipulert monthly high som ble pumpet opp av spetalen. Det er et totalt uvesentlig tall.

Market cap er opp fra 1,8 milliarder i januar 2020 til 3,06 milliarder i dag etter to crazy vellykkede emisjoner og kurs tilbake til ATH nivåer.

Hvis du ikke kjøpte photocure i mars i fjor som alle oss andre mens hansson ble tvangssalgt så må du bare skylde på deg selv.

1 Like

Nær 300 prosent på tre år.
Har produkter i markedet og er langt fra så binært som det meste annet innen sektoren her hjemme.

1 Like

Jeg er langsiktig og hadde dessverre ikke så mye å kjøpe for nær bunnen. Jeg skylder ikke på noen for det. Vet ikke hvorfor du hisser deg opp, men en sammenligning med f.eks. ARZ eller NATTO viser litt av mitt poeng.

1 Like

Når man legger fram problemstillinger som gir et misvisende bilde av utviklingen i aksjen, så må man tåle at folk pirker i det.

Når du nekter å kommentere at det har skjedd to ganske store emisjoner i aksjen og sier at det har vært et hvileår i en aksje som er drastisk opp fra begge, så blir alt ganske rart.

1 Like

Det ble i hvertfall litt liv på tråden. Og det var hovedhensikten. Ikke nødvendig å hisse seg opp for det vel?

Høres ut som du misliker at noen påpeker at børsverdien på photocure er opp 30% på et år mens du påstår at ingenting har skjedd.

Den er ikke opp 30%, men 2% på ett år, såvidt jeg kan se. (Jeg snakker om kurs, ikke MCAP) Utgangspunktet for å lese av utviklingen forandrer seg jo og vil være dramatisk endret om en måned. Men samma det. Mange mente for ett år siden at kursen ville fortsette opp, men så slo covid inn og kursen stupte. Mitt poeng var at jeg forventer et godt å for PHO inneværende år. Det må vel være innafor å mene under “småprat”?

1 Like

Synes kursen nå virkelig begynner å “sette” seg, steikje så flott å se at kursen nå har stabilisert seg på 108-115, så vanvittig mye kjekkere enn kødding rundt 75-90 :grinning:
Jeg er ganske overbevist om at DS vil overraske positivt på q4 med et eller annet. Inntektene vil dobles versus q3 grunnet Europa, hvordan slår det ut på bunnlinjen?
Har de en joker i ermet ift Cevira med inntektsføring for milestones? Hvordan ble utviklingen i USA, man opplevde vekst i q3 til tross for pandemien, har dette fortsatt, jeg tror det. Hvor mange skop har det blitt utplassert?
Enig, jeg tror spesielt q3 og q4 dette året vil gjenspeile retningen for selskapet, både med Europa, men også at Usa kan være for fullt tilbake på vekst sporet, i tillegg til at Cevira kjører sin fase 3 studie i ekspress fart.
Er man ikke inne i Pho nå tror jeg hvertfall man bør inn rundt sommertider, tror høsten 2021 blir minnerik og eksplosiv.

6 Likes