Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Et skambud trenger absolutt ikke vÊre negativt, det bÄde skaper oppmerksomhet og Þkt interesse for aksjen. Dessuten sÄ er det ikke nÞdvendig Ä godta et skambud. Jeg hadde i hvert fall ikke solgt med mindre budet er vesentlig hÞyere en kursmÄlene pÄ rundt 170kr som flere meglerhus har ute nÄ.

Dan og gjengen samt styret har nok ogsÄ en viss peiling pÄ hva inntjeningen vil ligge pÄ i fremtiden og takker nok bare pent nei til skambud.
I fÞlge luftige anslag pÄ Hegnar for ca 2 Är siden sÄ burde jo kursen svevd rundt 1900 nÄ :slight_smile: :innocent:

Det kursmÄlet pÄ 1900kr kom fra tidenes mest inkompetente forumklovn, sÄ det trenger man ikke bruke mye tid pÄ.

Ikke unaturlig at aksjekursen beveger seg oppover nÄ som bÄde ABG og DnB har kursmÄl over 170 kr

Jeg har 500+ i sikte et stykke lenger frem.

Det er ganske ok det Ă„ :yum:

Jeg kan ikke se logikken i at Asieris skal betale ut milliarder i milepÊlutbetalinger og royalty for bÄde Cevira og Hexvix i Är rekker nÄr de kan kjÞpe selskapet for noen milliarder. Med en prising pÄ 10 milliarder fÄr vi en kurs pÄ 400

Du er inne pÄ noe der myk :wink::thinking:

Jeg tror det er fryktelig mye i gjÊre i pho pÄ mange fronter. Kunne gÄtt i dybden, men om et par r vil vi nok se at pho er pÄ vei til Ä bli en gigant pÄ sitt felt, og med enda flere produkter. Ser det ogsÄ som en reell mulighet for at man kan handle pho pÄ nasdaq otc om 2-3 Är.

Den internasjonale interessen for selskapet antar jeg vil Ăžke mye fremover. Vi har bare sett starten.

4 Likes

ja kunne ikke vĂŠre mer enig

Korriger meg dersom jeg tar feil men mitt inntrykk av bud fra BP er at de er ikke sÄ interessert i Ä by pÄ selskaper som er sÄkalt billige.
Kankje de heller vil se at PHO sine inntekter virkelig stiger som guidet sett gjennom selskapts regnskap og betaler det det koster?
Det blir vel god fortjeneste uansett for et selskap som er pÄ vei til Ä lykkes sÄ kanskje budene ikke kommer helt enda?

Samtidig snakker DS om Ä vokse - og har flere produkter (forrige Radium podcast han var gjest i). SÄ det ville ikke overraske meg enormt om de er Þnsker Ä kjÞre en eller flere emisjoner, for Ä kunne finansiere evt oppkjÞp. PÄ lengre sikt kan det vise seg Ä gjÞre selskapet sterkere. PÄ kortere sikt kan det pÄvirke akjsekursen

Kurs ca 180 tilsvarer samme mCap som for Medi. Vi fÄr vel fÞrst komme dit fÞr vi begynner Ä drÞmme om enda hÞyere kurser?

Stille og rolig pÄ Pho trÄdene nÄ. Virker som folket tar livet med ro og nyter dagene frem mot pÄske.
Kan se ut som vi ender opp med 8-dagen pÄ rad med oppgang. I alle fall ingen press fra selgerne i denne nÄ.
For de som ikke har fÄtt den med seg enda, kan jeg anbefale siste Podcast fra forrige uke med Patrik Ling (analytiker i DNB) som forklarer Pho-caset ut fra DNB sitt perspektiv. Veldig gode betraktninger og forklaringer fra Mr. Ling. Kan Anbefales!

Pho fra ca. 11 min: Episode 168: Patrik Ling, analytiker i DNB by Radium | Free Listening on SoundCloud

8 Likes

Blir spennende Ă„ se i hvor stor grad svensker og andre utenlandske Ăžker i Pho

OgsÄ spennende Ä se om shorten minker litt snart.
Det ser ut som mye av det har blitt shortet pÄ pris litt over hundre.
Hvis de 350K er shortet pÄ kr104 sÄ er tapet der pÄ ca 12 mill nÄ :slight_smile:
20% tap, er ikke det ca grensen for nÄr de mÄ innse nederlaget og dekke seg inn igjen?

Kan godt hende de bare venter pĂ„ en “likviditetshendelse”.

De trenger volum. Dem alene utgjĂžr nesten det dobbelt av en dags gjennomsnittlig volum. Kan godt hende de sitter helt til vi fĂ„r en makrohendelse i markedet. Men siden alt er “algostyrt” sĂ„ er det vanskelig Ă„ gjette.

Ja nÄ er det omsatt for 11 mill og de mÄ omsette for 50 mill pÄ nÄvÊrende kurs

140!!!

Jeg fulgte ikke saken helt men nÄr fra var PHO tungvekter pÄ OSE? image