Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

NÄr BergenBio og KOA er tungvektere sÄ er vel Pho det ogsÄ :grinning:

Disse top50 lastet opp siste uka. (source Pareto)

Myrild Ăžkte med isch 45 mio NOK i PHO fĂžr 4Q

1 Like

Positiv utviklilng i investorbasen. Jeg venter pÄ noen kinesere pÄ lista, selv om det er litt bittersweet.

Det er mye snakk om BergenBio og positive nyheter fra dem som er forventet rundt pÄske, hvis dette skulle vise seg Ä stemme er det da sannsynlig for en nedgang i kurs pÄ Photocure?
Et skifte av aksjonÊrer fra PHO til BgBio / Þkt fokus pÄ BgBio? Da begge er i samme segment.

Det kan i noen tilfeller virke som at store hendelser i en biotek-aksje pÄ Oslo bÞrs pÄvirker pengeflyten ut av de andre, men jeg tror PHO i stÞrre grad er skÄnet grunnet 1) at de tjener penger og 2) at de etter hvert har blitt gjenstand for grei interesse fra utenlandske investorer. Jeg har ikke noen bekymringer knyttet til PHO relatert til hendelser i andre norske selskaper :slight_smile: Dere som har mer peiling mÄ gjerne supplere

2 Likes

Tror Pho er mer robust enn som sÄ. SÊrlig nÄ med 50% utenlandske eiere.
I tillegg virker det til at de fleste smÄtradere nÄ er ute av pho, og at de som sitter igjen er mer langsiktige (grunnen til at jeg mener dette er bla. hvor tilbakelent pho smÄprat virker i forhold til de andre smÄprat-trÄdene).

En viss pÄvirkning er det alltid i norsk biotek. Men jeg kan ikke se at bergengbio skulle pÄvirke mer enn nano, pcib og resten.

2 Likes

StĂžtter argumentet om at dette nok er mer sĂ„rbart for de andre biotech’sa som er pre-kommersielle. Her er sjansen for enorm fortjeneste enorm ved suksess, og det kan virke som om hobbyinvestorene rigger seg slik at de flytter pengene sine etter sedimenter i markedet

SÄ kan man ogsÄ snu dette motsatt;
Enorm suksess for ett selskap i farmasi, vil nok medfĂžre at endel gevinstsikrer og investerer i et eller flere andre selskap i samme sektor.

Greier vi Ă„ ende i pluss i dag igjen blir jeg imponert.

1 Like

OgsÄ jeg

Helt enig i det du skriver, helt andre investor krefter som posisjonerer i PHO for tiden enn oss menige.

1 Like

Arrowstreet Capital
Sum: -113.98 million NOK

Hvordan er det mulig Ä holde det gÄende slik? PHO er fortsatt shortet og kursen er opp 21 kroner siden sist Arrowstreet Þket sin short.

Denne posisjonen er nok sÄ liten del av deres totale kapital at det knapt nok gir utslag en gang vil jeg tro.

Ny stilling utlyst i USA.

Hm, stilles krav kan man si :grinning:

https://photocure.com/careers/vacancies-united-states/us-director-medical-affairs/

3 Likes

Det var litt av en liste ja! Finnes det sÄ kompetente mennesker sÄ er det veldig fint om de fÄr jobb i PHO :slight_smile:

1 Like

Millioner er ogsÄ penger :grin:

Arrowstreet : As of December 31, 2020 we had $134B assets under management for 229 client relationships globally.
Er jo en grunn til at disse fondene heter HEDGE-fond

Kanskje PHO kan kjĂžpe opp PCIB etter hvert :joy:

“Look at the mother” :wink:

1 Like

Tror dattera skal fÄ jobbe i fred med sine studier, Þnsker ikke at Pho skal for mye tilbake igjen til slike type kostnader.