Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Positiv utviklilng i investorbasen. Jeg venter på noen kinesere på lista, selv om det er litt bittersweet.

Det er mye snakk om BergenBio og positive nyheter fra dem som er forventet rundt påske, hvis dette skulle vise seg å stemme er det da sannsynlig for en nedgang i kurs på Photocure?
Et skifte av aksjonærer fra PHO til BgBio / økt fokus på BgBio? Da begge er i samme segment.

Det kan i noen tilfeller virke som at store hendelser i en biotek-aksje på Oslo børs påvirker pengeflyten ut av de andre, men jeg tror PHO i større grad er skånet grunnet 1) at de tjener penger og 2) at de etter hvert har blitt gjenstand for grei interesse fra utenlandske investorer. Jeg har ikke noen bekymringer knyttet til PHO relatert til hendelser i andre norske selskaper :slight_smile: Dere som har mer peiling må gjerne supplere

2 Likes

Tror Pho er mer robust enn som så. Særlig nå med 50% utenlandske eiere.
I tillegg virker det til at de fleste småtradere nå er ute av pho, og at de som sitter igjen er mer langsiktige (grunnen til at jeg mener dette er bla. hvor tilbakelent pho småprat virker i forhold til de andre småprat-trådene).

En viss påvirkning er det alltid i norsk biotek. Men jeg kan ikke se at bergengbio skulle påvirke mer enn nano, pcib og resten.

2 Likes

Støtter argumentet om at dette nok er mer sårbart for de andre biotech’sa som er pre-kommersielle. Her er sjansen for enorm fortjeneste enorm ved suksess, og det kan virke som om hobbyinvestorene rigger seg slik at de flytter pengene sine etter sedimenter i markedet

Så kan man også snu dette motsatt;
Enorm suksess for ett selskap i farmasi, vil nok medføre at endel gevinstsikrer og investerer i et eller flere andre selskap i samme sektor.

Greier vi å ende i pluss i dag igjen blir jeg imponert.

1 Like

Også jeg

Helt enig i det du skriver, helt andre investor krefter som posisjonerer i PHO for tiden enn oss menige.

1 Like

Arrowstreet Capital
Sum: -113.98 million NOK

Hvordan er det mulig å holde det gående slik? PHO er fortsatt shortet og kursen er opp 21 kroner siden sist Arrowstreet øket sin short.

Denne posisjonen er nok så liten del av deres totale kapital at det knapt nok gir utslag en gang vil jeg tro.

Ny stilling utlyst i USA.

Hm, stilles krav kan man si :grinning:

https://photocure.com/careers/vacancies-united-states/us-director-medical-affairs/

3 Likes

Det var litt av en liste ja! Finnes det så kompetente mennesker så er det veldig fint om de får jobb i PHO :slight_smile:

1 Like

Millioner er også penger :grin:

Arrowstreet : As of December 31, 2020 we had $134B assets under management for 229 client relationships globally.
Er jo en grunn til at disse fondene heter HEDGE-fond

Kanskje PHO kan kjøpe opp PCIB etter hvert :joy:

“Look at the mother” :wink:

1 Like

Tror dattera skal få jobbe i fred med sine studier, ønsker ikke at Pho skal for mye tilbake igjen til slike type kostnader.

Hvis det skjer så blir det fimaChem til behandling av blærekreft :stuck_out_tongue: Og så får de frigjort cellegiften samtidig som de gjennomfører blue light cystoskopi :laughing:

1 Like

Buy back er det positivt?