Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Hvis det skjer så blir det fimaChem til behandling av blærekreft :stuck_out_tongue: Og så får de frigjort cellegiften samtidig som de gjennomfører blue light cystoskopi :laughing:

1 Like

Buy back er det positivt?

Sånn jeg tolker det: Det viser at de har råd til å gjøre det, business is good. Samtidig så viser det vel også at de mest sannsynlig ikke har planer om å foreta et oppkjøp i nærliggende tid.

Da kom opsjoner… bra de beholdt de aksjene etter skatt !!

1 Like

Der kom forklaringen ja :slight_smile:

Tja er vel ikke det? Trykkes vel nye aksjer for å dekke dette.

Following the exercise, the Board of Directors, pursuant to authorisation
granted by the Company’s Annual General Meeting, has decided to increase the
Company’s share capital by NOK 51,266.50 by issuing 102,533 new shares, of par
value NOK 0.50.

Ja, det har den jeg ikke så da jeg skrev innlegget

Photocure ASA - Initiation of a share buyback
Oslo, Norway, 25 March 2021: Photocure ASA (" Photocure " or the " Company ") has decided to initiate a buyback of up to 72,500 of its own shares for a total maximum amount of NOK 10,875,000. The buyback program may be carried out in the period from this announcement and until 22 April 2021.

At de kjøper aksjer i markedet er jo positivt. Selvom antallet ikke er så stort.

Det er jo en maks snitt på 150nok per aksje… skal vi opp dit?

Styrets måte å gi en fuckfinger til shorterne.

Tror at jeg tar sjansen på å omformulere det litt… :
Hvis PHO klarer å tiltrekke seg denne typen kompetanse er dette et klart tegn på at selskapet og framtiden blir betraktet som svært attraktivt og lovende i US :crazy_face:

Selskapet har jo snille aksjonærer da. Når de sier at de vil kjøpe tilbake aksjer fra idag av, så er det villig vekk noen som vil selge til dem for stadig lavere pris :crazy_face:

Er vel ikke vanskeliggere enn dette:

" Et selskap kan velge å kjøpe tilbake aksjer av mange forskjellige årsaker, men den viktigste årsaken er at aksjen er underpriset og selskapet ønsker å øke etterspørselen. Tilbakekjøp av aksjer reduserer antallet aksjer i omløp, noe som kan øke aksjeverdien og fortjenesten per aksje (EPS)."

Forebygge mot fiendlig oppkjøp nevnes også.

Sender PHO et signal på hva som kommer?

Ja, de sender et signal på hva som kommer:
The purpose of the program is to acquire shares that can be used as settlement in the Company’s share-based incentive scheme.

1 Like

Det får ikke vært så mye annet enn ett signal, syns det er litt få aksjer til å ha noe betydning praktisk sett. Og da også spørs det hvor sterkt signal det er. Jeg er mer på linje med @jovial sin tolkning.

De skrev også at det kunne bli aktuelt å slette aksjene. Siden de melder rett etterpå at de skal trykke aksjer til ansatte så må det evt være til nye ansatte eller at de skal slette dem da.

Ja, eller at de kjøper inn for å bruke til utdeling til egne ansatte senere.

Å tolke dette som noe for å forhindre fiendtlig oppkjøp, eller for å styrke kursen er søkt. Det er snakk om 72 500 aksjer. Topp 50 starter på 100K. Å bedrive støttekjøp er Ikke særlig smart måte å bruke pengene på i en vekstfase som de er i. Dette er for å gi ansatte gulrøtter! Det er bra.

Helt enig, men mener det også er ett signal i at de velger å gjøre det på denne måten heller enn å trykke aksjer.

non-event som ikke trenger tolkning tenker jeg.

Men at ansatte gjerne vil ha aksjer isteden for penger kan godt tolkes :smiley:

Lav nu bare en limiteret ordre med max 150 og få købt den slat aktier i dag!