Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Fullstendig kollaps i PHO idag ?

Share buyback?

image

4 Likes

Ikke den sprekeste Pho dagen i dag, men fortsatt pen utvikling siden nyttår.

Delete delete.
Ja var kanskje et litt uoversiktlig skrevet. Får bare gå tilbake til skrive bordet og pusse litt på teorien😎

Jeg må ærlig si at jeg ikke helt forstod denne teorien. :sweat_smile:

Ny klinikk oppført på Cysview.
Hoag Memorial Hospital Presbyterian
One Hoag Drive, Newport Beach, CA 92663

22 Likes

Haha :laughing: det må være lov det

Sånn:

Da kan vi slutte å baise om dette. Move on.

Det er jo en utrolig liten sak det der, selskaper kjøper tilbake slike små potter hele tiden for dette formålet.

Men hyggelig å se at et norsk biotech velger å kjøpe fremfor å trykke opp nye.

4 Likes

der kom det enda en melding ja.

Er ihvertfall ikke snakk om at de casher ut. Her skal de alle være med på reisen framover. Well played, Dan!

5 Likes

Jeg ville føle mig lidt dum hvis jeg havde solgt til 127 i går.

5 dager siden forrige innlegg på denne tråden , og PHO kryper ufortrødent videre, p.t. på kr 136.-. Flere liker å sammenligne PHO med PCIB, som har hatt 200 innlegg i samme periode…

2 Likes

Nå har det vel en naturlig forklaring, ettersom enkelte PCIB’ere lider av ADHD.

3 Likes

Lenge siden man gav opp Pcib trådene, ADHD er særdeles diplomatisk sagt.

1 Like

Enig. Jeg kikker innom til tider med har 189 uleste innlegg på pcib småprat nå og de var jeg asjur på flere ganger om dagen før.
Jeg ser jo nå at jeg dkulle hatt alt i pho fra 20 tallet til nå og fremover. Hadde vært holden mann jeg nå da. Men så var den litt kjedelig da :rabbit2::rabbit2::rabbit2:

Bare å sette ignorert på brukerne man ikke ønsker innlegg fra. Da blir det ganske ryddig.

3 Likes

Når jeg gikk inn i PHO første gang var det Cevira som var det store, avtalen som skulle ta denne aksjen til himmelen. Da var det litt spenning, men tiden gikk og spenningen dabbet av, så jeg begynte å kjøpe meg opp i PCIB.

Jeg føler nå at PCIB er der PHO var på 20 tallet, ingen umiddelbar spenning, men man forventer at selskapet skal levere resultater i løpet ett par år. I mellomtiden har PHO levert stadig bedre. Cevira avtalen kom når folk minst ventet det og markedet brydde seg ikke, men som ventet har selskapet bygget seg opp over tid og gitt god avkastning kursmessig de siste årene.

Hvor ligger spenningen nå ? Min magefølelse er at PHO vil fortsette å bygge seg opp sakte men sikkert, men det store hoppet over natta har jeg fortsatt mer tro på PCIB. Selv om markedets reaksjon på Cevira gir moderasjon i begeistringen for hva avtaler kan gjøre med kursen.

DS har ihvertfall endret inntrykket av fremtiden til PHO betraktelig. Her skal det skapes verdier.

Jeg hadde stor tro på AZ avtale i fjor sommer, og hvis selskapet hadde blitt solgt var planen å flytte gevinst over i PHO, det hadde gitt eventyrlig opptur.

Er det noen som har regnet skikkelig på potensiale i Cevira avtalen, virker ikke som noen tar hensyn til den i prising av selskapet. Milestones alene kan jo beløpe seg til verdier tilsvarende nærmere 100kr aksje, i tillegg kommer royalties.

Hvis kineserne lykkes med begge sine avtaler må jo aksjen være latterlig underpriset. Hvor er de mørke skyene ?

image

I det langsiktige sliter jeg litt med å se de helt store skyene egentlig. Kortsiktig, så har den jo gått enormt, og da skal det ikke så veldig mye til for at det kommer en korreksjon, men det er bare sunt.

Dersom ikke dette er et kjøpssignal, så er det noe som skurrer.

The primary insiders having exercised options have used the net proceeds from the sale of option shares to purchase shares in Photocure at a price per share of NOK 130.6672 as follows:

Dan Schneider, CEO, has purchased 17,980 shares.

Erik Dahl, CFO, has purchased 3,236 shares.

Geoffrey Coy, VP and General Manager of U.S. Operations, has purchased 8,081 shares.

Grete Hogstad, VP Global Strategic Marketing & Business Development, has purchased 1,872 shares.

Kari Myren, VP Global Medical Affairs and Clinical Development, has purchased 1,872 shares.

The shares are purchased at the stated price from Photocure’s holding of own shares. Following the transaction Photocure will hold 15,666 own shares.

1 Like

Enig , eller sagt på en annen måte , det ville vel med stor sansynlighet kunne ha oppstått kursfall dersom “innsiderene” i PHO hadde valgt kontanter forran aksjer i selskapet de jobber for.
Det har vi vel sett mange eksempler på , ikke?

Bruk krem med høy faktor :slight_smile:

Tilliten lederne i PHO gir med å benytte opsjonene til aksjekjøp er interessant også i en annen sammenheng.
Arrowstreet Capital sitter nå med 350.000 shortede aksjer.
Spørsmålet blir: Hva nå?
Hvorfor kjøper lederne aksjer om de ikke tror PHO vil bli en suksess?
Hvilke forutsetninger har Arrowstreet Capital til å vite?
Her tror jeg det blir en skikkelig shortsmell, for å si det mildt.
Tror shorten vil fordunste rimelig fort.