Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Har sett litt pÄ hva inntektspotensialet er for CEVIRA i China og EU+US. Ser at det kan vÊre 2% av kvinnene i China fÄr denne type kreft i Äret, totalt 14mill. I EU og US er tallet 1mill cases i Äret. Prisen for hver behandling er estimert til NOK 4300 i CHINA og NOK 9400 i EU og US. Dette betyr et totalt marked i CHINA pÄ ca NOK 60 milliarder og EU+US 10 milliarder. Hvis en sier 5% markedsandel blir total inntektene NOK 3,5 milliarder hvert Är og med 20% royalty inntektene til PHO 700 mill NOK. DNB hat satt verdien av CEVIRA til 0 sÄ her er det betydelig oppside i deres NOK 170 price target.
MĂ„ understreke at dette er bare lĂžse estimater men gir en viss indikasjon.

8 Likes

Jeg kan godt lide tanken om 700 mill om Ă„ret uden at der skal ydes noget for dem.
Nu mÄ vi se det vil vÊre et rent guldfund, hvis det gÄr igennem.

SĂ„ bra, imorgen


1 Like

Svenske banker har fÄtt hÞydeskrekk i PHO.
Dette gjelder Nordnet Bank, Euroclear Bank, Avanza Bank.
Motsatt fortsetter Morgan Stanley LLC Ă„ Ăžke beholdningen

Er det noen som fikk med seg presentasjonene i gÄr og har noen kommentarer.?

Fin presentasjon av DS. Ikke mye nytt. Forventer tilbake til sterk vekst i EU og USA nÄr pandemien avtar. Imidlertid la jeg merke til at utvidelse av produktportefÞljen vil skje i H2 /21 eller H1/22

Veldig god presentasjon fra DS. Lite nytt for oss som fÞlger selskapet tett. Ganske sÄ lik Q4 presentasjonen.
Men vi skal huske pĂ„ at dette er en investor konferanse hvor “publikum” stort sett er nye/potensielle investorer som har lite inngĂ„ende kjennskap til Pho. Ut fra det perspektivet gir jeg presentasjonen “terningkast” 5+. Synes DS fremstĂ„r veldig bull, selvsikker og kunnskapsrik.

Anbefaler Ä ta en ekstra lytt til rundt 11. min nÄ DS snakker om nedklassifisering av scope. Tydelig at det pÄgÄr prosesser rundt dette i US i regi av scopeleverandÞrer og kunder/sykehus.

Edit:
Link: Loading...
MÄ bare oppgi navn, E-mail sÄ fÄr man tilgang.

4 Likes

Tusen takk, er det mulig Ä se den nÄ har dere en link?

Det ligger link i bĂžrsmeldingen fra selskapet om presentasjonen

Det var en god presentasjon, la ogsÄ merke til den nedklassifisering av scope. Det mÄ jo vÊre en game changer. Det jeg lurer pÄ er fremdriften i China, DS har en ganske pessimistisk schedule pÄ godkjenning og lansering.

Bedre Ä vÊre pessimist pÄ schedule, for sÄ Ä overlevere en motsatt.

1 Like

Fra Pareto : Jeg ser innen topp50 at ingen selger stort, men DNB leder kjĂžp.

1 Like

Oijj. Her gikk en kjempepost pÄ slutten av dagen
|16:35:15|133,40|80 000
|16:25:42|133,40|204
|16:25:15|133,40|520
|16:25:15|133,40|11
|16:25:15|133,40|82
|16:25:15|133,40|165

1 Like

Photocure ASA – Major shareholding disclosure

On 8 April 2021 Briarwood Chase Management LLC on behalf of a private investment fund under its management acquired 261,101 shares in Photocure ASA. Following which Briarwood Chase Management LLC controls 1,416,150 shares in Photocure ASA, corresponding to 5.28% of the company’s outstanding share capital and voting rights. The shares in Photocure ASA are held through a private investment fund which is managed by Briarwood Chase Management LLC whose Managing Member is Aalap Mahadevia.

This notification is made public pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

3 Likes

Ny ATH i dag igjen. Photocure kjÞrer pÄ.

Etter det totalt fraverende av kjÞpere, short selgerne fÄr kursen ned ved bare smÄ salg.

DÄ fekk vi svar pÄ kven som solgte PHO ned i lÞpet av dagen.

DnB solgte jo bare litt over 3500 aksjer. Spent pÄ utviklingen fremover, vi har vÊrt bortskjemt den siste tiden :slight_smile: Jeg har sÄ dÄrlig track-record pÄ Ä prÞve Ä time PHO at jeg skal prÞve Ä unngÄ Ä prÞve Ä vÊre smart. Spent pÄ om shorten snart delvis dekkes inn

Det er vel bare det dei solgte for Ä krysse grensa. Men er ikkje heilt sikker der altsÄ.

1 Like

Aha, ikke sikker selv. Noen her inne er sikkert sikker og kan opplyse oss?:slight_smile: