Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Spm er om de fortsetter å selge seg ut eller om salgene stopper nå. DNB har vel kursmål 150 mener jeg å huske.eller var det 155?

kan jo være bare litt rebalansering av fondet etter at pho har gått bra i det siste.

1 Like

Et perspektiv å ha med seg er at fond ofte gjør en rebalansering når en post når en viss del av fondet, mens det kan virke som at største investor fortsetter å akkumulere og øker kraftig på dagens liste. At DnB reduserer noe er i seg selv ikke så dramatisk?

Ser i dag i aksjonær listen her at Morgan Stanley økte med 260000 aksjer og sitter på 8% av aksjene. Det må vel være kjøpt på torsdag eller fredag. Finner denne aksjonær listen her på forumet nokså lite nyttig da de ikke viser hvem som ligger bak kjøpene. Dette fondet som kjøpte seg over 5% vises ikke i aksjonærlisten.

Du må summere fondene som er forvaltet av DNB Asset Management.

Markeds psykologi for begyndere det her.
Men lidt sjovt at følge.

Ikke for viderekommende ? :slight_smile:

Næh flagmelding sender kursen til ath.
Der blir solgt lidt på ath og dagen ender temlig rød på lav volumen ny flag melding under 5 % igen.
Skaber usikkerhed og istedet for umiddelbar reebound starter dagen i rød.

Hva er så ditt postulat på veien videre, skal vi videre ned på lave volumer eller er de store fondene og meglerhusene som utgjør meste parten av de 50 største aksjonærer?

Jeg har intet postulat for vejen videre på den korte bane det afhænger helt af hvad de store gør.
Jeg syntes dog længe den har overrasket mig i styrke, så hvorfor skal den ikke blive hængende her mellem 125-140 før næste trin op kommer.
Ser vi 6-9 mdr frem da ser jeg den ligge i niveau 160-200 sådan lidt forsigtig skudt.

Er enig med deg i det litt lengre perspektivet. Er litt redd for nedsiden da vi har sett ganske kraftige reaksjoner tilbake. Håper de store bremser de store svingningene. I dag ser det ut for at vi har fått flere kjøpere på banen.

Nedsiden bekymre mig ikke så meget den har som sagt virket stærk et stykke tid.
Og skulle det gå galt så er det i min optik bare og vente tiden an ligesom jeg gjorde for et år siden da min investering i pho var 60-70 procentvis minus (valuta skredet taget med)

Hvordan drar du den konklusjonen?

Så langt i dag har jeg sett at så snart aksjen handles ned har det komt kjøpere og tatt den opp igjen, så får vi se om det mønsteret holder.

Var en fin innhenting til shorterne greidde å kjøre den i minus. Hva skal man si , veldig irriterende.

Tror du ligger for meget magt hos shorterne - hvis det er dem vil det betyde at shorten er øget for at kunne sælge den lidt ned.

Det er sunn trading og price discovery som foregår nå. Folk får sikret gevinst etter en fantastisk oppgang, og aksjen nullstiller seg over tid.

Flat trading frem til neste kvartalsrapport ville være fantastisk for aksjen egentlig, det er 9. juni

4 Likes

Håper og tror at det vi har opplevd de to siste dagene, kun er en helt vanlig korreksjon.
Avtar vi er tilbakebpå vinnersporet til uken :+1:

10 Likes

Takk for info/deling Rodjer.
Det går ofte litt tregt borte i USA, men slike artikler og andre tyder mer og mer på at det bygger seg opp et større og større press på sykehus/klinikker for at de må ta i bruk BLC. Flere og flere pasienter er nå klar over fordelene med BLC-behandlingen.
Nå leser vi også mer og mer at BLC blir brukt til “bladder cancer surgery and follow-up cystoscopy”.
Og som de skriver i denne: “Now, since being included in the 2016 AUA/SUO Guideline for NMIBC,5 Blue Light Cystoscopy (BLC®) with Cysview is becoming the gold standard.”

6 Likes

Alexander Hansson er ikke lenger den “big spenderen” han engang var:

"Alexander Hansson has today bought 40,000 shares in NAT at USD 3.16.

He is a Director of the board of NAT. Alexander Hansson is son of Herbjorn Hansson, the NAT Founder, Chairman & CEO.