Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

PHO er rigget til å bli kjøpt slik SBANKEN mener jeg. TA tråd blitt mer en småprat tråd med de spådommer som jeg leste idag. Jeg kan tenke meg at det ligger et bud på PHO innenfor Q3. Forecast for 2022-2023 tilsier 3x dagens pris. Hvorfor skal en investor som vil ha PHO vente til den tiden?

Det nye fondet Briarwood Chase Management LLC har følgende belives;
We believe investing should be done in asset classes that are not just somewhat inefficient or occasionally inefficient but are grossly inefficient; we only have one investment career and our investors only have so much capital.
Jeg tolker det slik at de investerer i selskaper som er grossly underpriset. Hvorfor skulle de være interessert i å se aksjekursen falle.

1 Like

PHO er et produksjons selskap i motsetning til de fleste andre selskapene i bransjen, som ikke har nådd dette stadiet enda. Med de vekst utsikter, som ligger til grunn, prises aksjen entydig for lavt.

1 Like

Ja, PHO er et gedigent vekstcase in the making. YoY vekst i Q4 2020 var hele 52% (excl one-offs). Samlet omsetning for 2020 ble MNOK 257. Selskapet guidet lenge på MNOK 1.000 på topplinjen i 2023. Denne er noe utsatt pga Covid. Q4 omsetningen var alene MNOK 98 (inkl. accrual på 8 mill.). Med en liten vekst på toppen i 2021 så når vi enkelt MNOK 400. Vi har ikke positiv bunnlinje ennå i PHO basert på løpende drift. Market Cap i dag er MNOK 3.548. Kursmålene er 160-170 fra flere meglerhus.

Det naturlige selskapet å sammenligne med i Norge er Medistim. De viser riktignok ikke særlig vekst, men har ligget på MNOK 323, 357 og 356 de siste årene. Resultat f. skatt har økt fra MNOK 74 til MNOK 95. Market Cap er p.t. MNOK 4.607.

4 Likes

Se i dag shorterne greier å ta den i minus i dag og med latterlige små volumer.

Der er jo ingen som ved om det er shorterne, hvis jeg vil ha en aktie så ligger jeg jo nødvendigvis ikke et bud ind som er højere end kursen tværtimod.
Ellers er det fordi jeg virkelig elsker aktien og er bange for ikke og nå at komme med så byder jeg over.

Nå har vel shorten vært uendret de siste ukene, så det er nok noen utålmodige sjeler, som letter på egen beholdning.
Greit nok å gevinstsikre inni mellom

De to største beholdningsendringene fra 12. til. 19.4 blant topp 20
Morgan Stanley LLC økte med
256.824 aksjer
Euroclear Bank reduserte med
84.955 aksjer

Skjønner ingen ting av det med den omsetningen vi har nå. Jeg har fra forumet her på aksjonærlisten at Morgan Stanley økte med 10662 til 2 143 513 7,99%. Skandinaviska Enskilda Banken med 1 540 976 og er nest størst.

PHO oppdaterer listen hver mandag.
Det er den oversikten jeg refererer til.
Ikke VPS

OK da stemmer det at de økte gjennom uken til 7,99%.

Post 4000 :smiley:

Veldig sterkt at den holder 130

1 Like

MS øker igjen i dag med 52700 aksjer og er oppe i 8,25%. Hvis det er Briarwood som kjøper må de vel snart flagge igjen ved 10%. Har en følelse av at de bare ligger og tar imot alle som vil selge.

Fra Pareto.

1 Like

Ny klinikk oppført på Cysview.

White River Junction VA Medical Center
215 North Main Street, White River Junction, VT 05009

19 Likes

Flott. Ny VA/Veterans Affairs klinikk dette. Er vel en stund siden vi så ny VA?
Kommer det en VA kan det jo komme …:crossed_fingers:

VA kjører egen studie på behandling av blærekreft, men husker ikke helt når den skal ferdigstilles. Tror det er noe frem i tid enda.

Edit. Oppdatert liste på VA som tilbyr Cysview

3 Likes

AZT 4mrd
PHO 3,4mrd

PHO har 2,5-3 ganger mer i inntekter. :crazy_face::crazy_face::crazy_face:

Du får se på ebit :wink:
(Ops eier begge) :slight_smile:

MS øker hver dag snart 10% må være Briarwood som kjøper. Det jeg og lurer på er hva godkjenning prosedyrer Hexvix må i gjennom i China eller er det bare å få det registrert og godkjent på basis i EU og US?
CEVIRA har og nå vært testet i snart 6mnd fra første pasient ble innrullet i test programmet, kan vi vente nyheter fra det snart?

2 Likes

Like før, for Photocure?

Cevirastudien er snart klinisk ferdig. Første pasient ble behandlet 11. november. Det er nå snart gått 6 mnd

Blir spennende å se hvordan markedet vil reagere, når resultatene
foreligger

1 Like