Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Har lenge synes det er interessant å holde et lite øye til Medistim, siden de også er et vekstselskap som tjener penger.

Medistim betalte 3 kroner i utbytte for 2020 og er priset til 270 kroner aksjen.
I 1Q21 hadde Medistim profitt etter skatt på litt over 1 krone per aksje, mens Photocure hadde litt over 50 øre. Sånn sett er prising ganske lik, og sammenlignbar, aksjekursen til Photocure er omtrent halvparten av Medistim sin aksjekurs.

Forskjellen på selskapene er at jeg mener at Photocure har et betydelig større vekstpotensiale. Nå som Photocure er inne i blått/grønt/sort territorium så kan vi fort se en voldsom økning i aksjekurs.

1 krone i net profit per aksje i kvartalet betyr 27 millioner i net profit for Photocure i kvartalet. Tenker at det er svært gode muligheter for å nå det i løpet av året, og det vel ikke totalt utenkelig at det kan blir før 4q, er det vel.

1 Like

Vil tro at shorten til Arrowstreet vil fordunste temmelig raskt utfra Q1 tallene og forventninger om at alt nå er «på line» i PHO.

1 Like

I tillegg kommer Cevira

Når forventer dere cevira godkjent og på markedet?
Økte min posisjon i Photocure i dag, vanskelig for å se at dette ikke går veien de neste årene.

Se webcast kl 14.00

2 Likes

Meget bra presentasjon av David der.

Et par punkter jeg la merke til.

Q1 i år sammenlignet med Q1 i fjor, hadde bedre resultat, til tross for at Covid-19 ikke påvirket Q1 i fjor før helt på slutten. Men i år var mesteparten av Q1 påvirket av Covid-19 og løsnet ikke før uti mars.

Det andre var at nesten all vekst var fra “organic growth/new growth”, da de største bidragsyterene er i storbyene hvor de har vært hardt rammet av lockdown. Hvor dem nå forventet at dem ville bidra som forventet ettersom restriksjonene lettet.

Backlog i bestillinger på scope tilsa økt vekst inn i Q2 på utplassering av nye scope.

9 Likes

Får svare meg selv, betalingene i Q1 fra Asieris var vedrørende Hexvix, og ikke milepel utbetaling på Cevira - så ikke noe å hente der.

1 Like

Fra Q&Aen tidslinje 29:30

"There are other opportunities, things we are looking into, that we are not, prepared to speak about, but you can trust me when I say that anything and everything we can do to accelerate sales or gain sales in any country or region, or any partner, we are doing. "

Synes kroppsspråket til Dan Schneider var svært interessant der. Han kan opplagt ikke si noe, men jeg fikk på følelsen at han det han snakket om er noe vi garantert ikke vil trekke på skuldrene av. Her er det noe på gang ! Og Dan the man har en god tendens til å levere.

12 Likes

Synes det ligger i lufta at det blir noen M&A-aktiviteter framover og ikke bare organisk vekst.

Shorten dekker seg inn med bittesmå steg for tiden også. Har ikke fått sett presentasjonen, men ser frem til det basert på det som skrives her. Håper PHO kan trosse en eventuelt sur makro fremover og ta små sunne steg oppover :smiley:

Etter uttalelsen ble det stille et par sekunder og Erik Dahl dro på smilebåndet. De har nok noen ess i ermet som kommer etterhvert :chart_with_upwards_trend: Photocure er nok en av de tryggeste investeringene jeg ser både på kort og lang sikt…

2 Likes

Ja, veldig fornøyd med at de tok mitt spørsmål først, he, he. Dette har jeg også snakket med dem om tidligere.
Og veldig fornøyd med svaret !

1 Like

Da har jeg hørt på webcast. Dan svarer at de håper på godkjenning i Kina for hexvix/cysview mot slutten av dette året/neste vår og for Cevira håper de på godkjenning mot slutten av 22/våren 23. Spennende fremtid.

3 Likes

Jeg tror vi skal være litt forsiktig med å håpe at opex skal holde seg på dette nivået. Husk at mye ble nedstengt igjen under Q1, noe som sannsynligvis begrenset opex. Ser for meg at vi vil se en betydelig økning når vi får et kvartal med tilnærmet normal drift

Sier Schneider at de holder på å installere scopes hos Kaiser Permanente?!

Q&A 33:05 “(…)we initiated contact and now are starting to install blue light scopes in the Kaiser system(…)”

Der var vel forventet at det ville komme, men jeg har ikke hørt det bekreftet før nå.

Imagin med oppdatering idag. I rute til å demonstrere iblue på AUA I september :

4 Likes
2 Likes

Jeg tenkte å ta en titt på Imagin for å se om det var kommet noen oppdateringer herfra og snublet over denne kommentaren på deres siste rapport fra februar:

Once the i/Blue Imaging System is commercially available for urological indications, Imagin will focus on expanding the product platform from bladder cancer to laparoscopic (abdominal), colorectal, thoracic and other medical procedures. The Company will partner with manufacturers of contrast agents that are already FDA-approved or in their final phase (Phase III) of FDA approval”.

Har noen hørt om andre som har contrast agents (innenfor andre krefttyper), annet enn Photocure?

9 Likes