Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Selskapet har vÊrt utydelige pÄ nÄr det vil vÊre klart. Har bÄde hÞrt innen 6 mnd og i lÞpet av H1 2022

Oppgradering av scope er en god nyhet.
Skal vi vĂŠre misfornĂžyd med at BLC scopene fra KS blir topp moderne?

Vet ikke om det hadde vÊrt mulig Ä ikke havnet i den situasjonen vi er nÄ med denne potensielt ganske lange venteperioden fÞr oppgraderingen er klar. Om Photocure, hvis de hÄndterte det annerledes, kunne sÞrget for at bluelight ble klart for HD samtidig som white light ble det.

Usikker pÄ hvor mange ganger det skal nevnes:
Photocure har ikke ansvar for scope.
Dette lages, leveres og driftes av Karl Storz (i USA)

Personlig later det for min del som at flere legger for mye i denne oppgraderingen.
Oppgraderingen mÄtte komme, den mÄ vi hilse velkommen.
Samtidig vet vi at det viktigste er Ä fÄ opp bruksfrekvensen pÄ de 300+ skop som allerede er utplassert.
Dessverre har pandemien satt en effektiv stopper for Ä fÄ dette til i stÞrre grad.

Det vet jeg, men det er vel en kommunikasjon her og Photocure har vel mulighet til Ä pÄvirke KS. Kanskje Photocure skulle vÊrt litt mer pÄ hugget litt tidligere her

Fallet etter q2 har vÊrt formidabelt, ingen tvil om det, men tror man skal fÞlge litt med pÄ hva topp 50 ogsÄ gjÞr.
Og sannheten er at nettobevegelsene er helt minimale.
Fra dagens oppdatert topp 50 gjeldende da fra mandag viser faktisk en ubetydelig men Ăžkning faktisk.

Topp 50 total +2 926 +0,02% 17 202 170 63,92%

1 Like

Har du tenkt tanken at det kan vĂŠre derfor KS oppgraderer scopene?

1 Like

Jeg mener om Photocure skulle sÞrget for at dette skjedde en del tidligere sÄ vi hadde sluppet denne situasjonen

I Europa er det flere enn KS som leverer BLC scopes mener jeg. Stemmer ikke dette?

Nei, du mener vel at DU hadde sluppet denne situasjonen. Hadde skopene blitt oppgradert tidligere sÄ hadde vi befunnet oss i denne situasjonen pÄ et tidligere tidspunkt, kanskje midt i den sterkeste vekstperioden fÞr covid. Det hadde nok fÞrt til enda sterkere reaksjoner i markedet. Som Roger nevner er det mye bedre Ä ta en slik oppgradering nÄr utplasseringen allerede lagger pga covid enn Ä ta den nÄr utplasseringen er knallsterk

3 Likes

Hvertfall Wolf og Olympus

Jeg synes dette blir litt surrete.
Vi mÄ vÊre glad for at dette kommer nÄ. En oppgradering er ikke gjort i en fei. Dette er nok en prosess som har gÄtt over Är. For alt vi vet, sÄ var dette noe DS tok tak i raskt ( pushet KS) da han ble CEO. Er det noe DS er ekstremt dyktig pÄ, sÄ er det Ä trekke i trÄder her og der for at fremtiden skal bli den aller beste for Photcoure.

Det er Ă„penbart at KS sine scope er noe teknisk utdatert ift WL.
At KS oppgraderer, dvs bruker tid og penger pÄ det, tyder jo pÄ at KS betrakter det som en god investering. Mao antar de at oppgradert versjon vil gjenspeile seg i Þkt salg av scope

5 Likes

Salgskosten er hÞy fordi selskapet har valgt Ä opprettholde salgsstyrken sin for Ä slippe dyre oppstartskostnader nÄr alt Äpner opp igjen. Dette er nok en ting som allerede har blitt nevnt under flere kvartalspresentasjoner og nok en indikasjon pÄ at du ikke fÞlger med i timen.

Etter din logikk hÞres det ut som man aller helst bÞr ha maks 5 skop utplassert i USA og maks 5 skop utplassert i Europa. DET gir en heftig bruksfrekvens det!:joy: Videre, Þkt bruksfrekvens gir en gratis kortsikig oppside, men for oss som har troen pÄ selskapet spiller det ingen rolle om denne Þker i Är eller om den Þker om 3 Är sÄ lenge skop plasseres ut.

6 Likes

Det er tragisk dersom blÊrekreftundersÞkelser blir satt pÄ vent i stor grad som fÞlge av Covid-19.
Er det noen som har sett noen tall for White light metoden, om den har tilsvarende nedgang i denne perioden som BLC?

1 Like
1 Like

Dette er Photocure sin skyld, eller hva?

6 Likes

Hvor har du hĂžrt det?
Jeg mener Schneider sa “fra noen mĂ„neder til 6 mĂ„neder”. Har jeg misforstĂ„tt?

1 Like