Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Vet noen hva prisen er for en dose Hexvix i EU? Holder på å plotte inn litt stats for å måle performance i EU og mener på at dette har blitt nevnt på et eller annet tidspunkt, men klarer ikke å finne det igjen

fra mars 2019 ser det ut som

1 Like

Veldig god oversikt, men jeg mener å ha sett noe fra Photocure selv angående gjennomsnittspris i EU i etterkant av overtakelsen fra Ipsen. Husker jeg kanskje feil?

Kanskje å bruke prisen i Norge til utregning i Norden (6820,60 NOK)?

https://www.felleskatalogen.no/medisin/hexvix-photocure-559799

Og prisen i Tyskland for utregning i Europa (642,99 € (6777 NOK) for utregning i Europa?

Googler man Cysview og price får man opp:

" The cost for Cysview intravesical powder for reconstitution 100 mg is around $1,200 for a supply of 1 powder for reconstitution, depending on the pharmacy you visit."

Så bruker man røft 7 kNOK og 11kNOK for hhv Europa og US, så har man nok ganske gode inngangsverdier på priser for tida fremover.

5 Likes

Føler å huske at det stod ein plass etter at Asieris lisensierte Hexvix til bruk i Kina. Ein samanlikning av dei ulike områda.

Står i q4 presentasjonen for 2020

2 Likes

YESS, stemmer!

3 Likes

Hele årets oppgang nullet ut iløpet av noen dager. Det er så man nesten ikke tror sine egne øyne.
Hvorfor vil folk selge på disse nivåene? Det kan ikke være annet en frykt for en kraftig markedskorreksjon?

1 Like

Ett fantastiskt bygge och en överreaktion!
Marknaden verkar överens om att BLC är SoC, Imagin Medical, Pho samt KS som uppdaterar sina scopes.

Lågt hängande frukt när nya scopes är ute på marknaden.
Blir lätt att fokusera på tidigare ‘‘kurs’’. Ni måste ta i beräkning att IPSEN licensen är tillbaka, en helt annan kassa. Ett väldigt billigt bolag som jag tror väldigt mycket på.
På youtube har ni oberoende urologer som talar väldigt gott om Cysview.

5 Likes

Sitter å venter på en kapitulasjonsbar. Foreløpig kjøres kursen nedover jevnt og trutt. De som selger nå gjør ikke det fordi de har lyst eller planlagt det.

Jeg har gjort det samme, ble litt overrasket når jeg ikke fant det i dag

image

Market cap vs revenues, selskapet tjener ikke penger, og kommer ikke til å gjøre det i nær framtid.

PHO har vært ekstremt overpriset i mange år basert på hva de faktisk leverer. Det har ALLTID vært potensialet i selskapet som har gjort det verdt en investering.

Så alt som rokker ved troen på at de “om noen år skal ha vokst mye og begynt å tjene penger” er direkte ødeleggende for selskapet. Logisk nok.

Nåværende guiding:

image

Har man troa på at pandemien er over i løpet av kort tid, og alt normaliseres, og at drømmen om sterk vekst og store overskudd skal gjenopplives, så er det klart at dette kan være en flott kjøpsanledning.

Men hvis man tror at pandemien skal lage problemer hele neste vinter, og at vi ikke får normalisering før i Q2-Q3 2022 - så er det kanskje greit å kaste korta mens aksjen fortsatt er høyt priset?

Folk selger nok nå fordi selskapet er ekstremt overpriset basert på hva de leverer fundamentalt, men så har du denne sterke troen på fremtiden som også lever bra. Så hvis det er flertall blant optimistene, så vil du få en flott rekyl opp igjen. Motsatt, hvis pessimismen sprer seg - så kan aksjen fint falle mye, mye lenger ned.

Oppgangen har vært drevet av 3 uker med stort volum. Jeg regner med at denne uken også vil gi vesentlig mer volum de neste dagene, og så får man bare se hvor den ender opp. Det er meget mulig resultatet drøyer til neste uke.

100kr er uansett første logiske støtte sånn jeg ser det.

2 Likes

Muligens vi skal ned på 100 merket fra toppen i 2019 :thinking:
Uansett var jeg overrasket over hvor løst aksjene satt hos deler av klientellet. Trodde det var sterkere hender en dette etter den jevne reduksjonen av aksjer som har vært over tid.

Alle tekniske indikatorer skriker oversolgt. Vi har passert flere potensielle støttenivåer uten så mye som å bremse.

Slutter aldri å bli overrasket på børsen :joy:

1 Like

Mye av presset kommer fra større amerikanske aktører. Det de har skullet ut med hittil har ikke overraskende overgått etterspørselen. Jeg øker gradvis nedover, da bunnen er notorisk vanskelig å treffe.

1 Like

Da er jeg spent på om denne oppturen følger samme mønster som de andre dagene hvor shorterne kommer in og driver kursen nedover. Virker å være mer seriøse kjøpere i dag, Ser at de 50 største aksjonærene har økt de siste dagene og har nå 64% av aksjene.

3 Likes

Ja, blir interessant å se utviklingen videre. Det er garantert aktive short i aksjen, og mulig man så tegn til inndekning nå i morges. Jeg har kjøpt i flere omganger i all den tid perfekt timing er så å si umulig.

Bunden skulle jo komme (håber vi så den her til morgen).
Men lad os se hvad vi ender på når dagen er omme, købssiden er ihvertfald styrket.
Havde jeg holdt de aktier jeg havde i det første selskab jeg gik tungt ind i til i dag ku jeg have solgt idag med 9,5 mill danske kr i overskud, men jeg solgte på vej ned da jeg gik i nul.
Lektien af dette har været at det gør jeg ikke igen.
Når market vender som det har gjort med pho så kommer alle de kloge frem og gætter på alle de negative årsager og forstærker nedturen.
Jeg venter bare…

4 Likes

Perfekt timing, må være, når selgerne vil.
Ser at aksjen bare synes shortet i svært begrenset grad.
Håper vi slipper å se tosifret kurs.

Psykologi dette, mer enn noe annet akkurat nå. På samme måte som når den toppet seg, med rsi langt over 70. Og nå vært nede <25, etter et historisk (ubegrunnet) kraftig kursfall over en 10-dagers periode.
Når den snur (nå?) hvor langt svinger pendelen tilbake ??

Någon som vet hur mäklarstatistiken ser ut efter rapporten?
Tacksam om ni orkar dela.