Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Men hvorfor selger noen så “aggresivt” på en “dagen derpå”? Igår var det relativt stor kjøpsvilje, mens det idag har vært vanskelig å finne kjøpere uten å dumpe kursen kraftig. Nei, dette skjønner jeg lite av. Men samme kan det være. Nå har jeg sittet i denne aksjen i årevis og kommer neppe til å vurdere salg før 200.

1 Like

Noen selger på topp og kjøper på bunn. Ikke alle forunt å være så geniale :grinning:

1 Like

Problemet er at hvermansen har aksjehandel tilgjengelig i lomma, derfor blir det slike smånervøse tilstander hele tiden.

Hehe, begynte å kjøpe meg inn igjen i PHO på 130-140 like før den stupte. Heldigvis stupte den såpass at å snitte seg ned betydelig ikke var noe problem. Så klok av skade tar jeg litt gevinst. :sweat_smile:

1 Like

Selv traff jeg nesten bunnen med et relativt stort kjøp på 105,2🤩 kanke klage på den nå i ettertid

1 Like

Jeg lå 20% i tap på PHO når jeg begynte å ta noen poster rundt 107. Det var litt smertefullt å gjøre det der og da, men herlig at intuisjonen funker. Nå har jeg grønne tall igjen.

1 Like

Hyggelig å se at PHO beveger seg i riktig retning.

2 Likes

Ja det er dejligt når alle aktierne i samlingen ligger i plus.
I like a lot

1 Like

PHO må vel være et av de beste valgene innen biotek.
Mulig snarlig avtale med kineserene
Tar hele verden med storm med blålyset sitt.
Ny managment med dan som NR1 , et vellykket CEO bytte.
CEO med vyer og tenker stort.

PHO viser vei for de andre biotek’ne.
Stor årlig vekst.

Var det snoeffelen som mente den står i 300 ved årsskiftet.

Det har vært tøft å sitte i ro og ikke gevinstsikre men jeg kom meg inn på ca 45 nkr og har hatt god uttelling for inesteringen.
Bare så synd at jeg ikke kjøpte mere enn jeg gjorde (10K).
Klarer ikke å gevinstsikre , helt umulig. :slight_smile:

:alien:

1 Like

Det var vel kanskje Snøffelens spekulasjoner rundt et evt. oppkjøp du tenker på?

1 Like

Synes Medistim er spennende å kikke på når man skal vurdere potensialet til PHO.
Sammenligner man inntekter og aksjekurs viser det en PE på 92 ved utbetaling av utbytte i mai i år på 3 kroner og kurs 275. 2021 ser ut til å bli bedre så å forvente høyere utbytte, kanskje 4 kroner viser på kurs 370 fortsatt PE opp mot hundre.

For Photocure har YTD (1H21 vs 1 H20) EBIT forbedret seg med nesten 37 millNOK , fra -24,7millNOK til 12,0 millNOK, så når EBIT for hele 2020 var på -36,1 millNOK, er det vel ikke utenkelig at at vi ender på en EBIT forbedring på 2 NOK per aksje og at EBIT resultatet ender på 1 NOK per aksje for 2021.

Sjekker man hvordan Medistim har klart å forbedre sin EBIT med mindre inntektsvekst enn det man kan forvente av Photocure så er det god grunn til å være optimistisk.
Dan Schneider har jo vist at han er rette mannen og jeg tror han og organisasjonen vil fortsette å levere.

2 Likes

Ja, enig i det. Jeg solgte meg dessverre alt for tidlig ut av Medistim. Akter ikke å gjøre samme tabben i Photocure.

1 Like

Heldigvis mye realisme angående forventningene rundt PHO.
Det samme kan en dessverre ikke si om PCIB.

God aften folkens!

Tenkte på Photocure når jeg las denne artikkelen (takk @babyrage ): An Essay on Investing in Small Stocks - MicroCapClub

Ikke slik å forstå at PHO nødvengivis ticker alle boksene her, men noen elementer bet jeg meg merke i:

5 Likes

Hvem har klart for oss hva China market kan innholde som tall? Og når det kommer til å skje?
PHO Q2 presentasjon sier ingenting på det. Hvorfor?

US var slik. Kan vi forvente noe som det?
Screenshot 2021-09-06 at 10.14.44

According to GloboCan, the reported incidence of bladder cancer in Mainland
China is approximately 85 000 new patients annually, which is slightly higher
than that in the U.S., but with a healthcare system that is still developing.
There are significant differences in incidence rates between urban and rural
areas, with access to specialty care mainly available in urban areas. The burden
of bladder cancer in Mainland China is expected to increase in the next few
years according to a study published in Cancer Management and
Research (https://doi.org/10.2147/CMAR.S189220).

Dette er jo markedet i Kina. Spørsmålet er jo når dei får godkjenning og kor mykje ASieris legg ned i Hexvix

2 Likes

0,7 promille av aksjene omsatt så langt idag. Det er ganske så stusselig for et selskap som burde være et meget godt kjøp på denne kursen. Er det covid-utviklingen i USA som gjør at folk sitter på gjerdet?

For meg er svare ja.
Folk i USA forsete å overaske meg. Skulle nesten tru det var eit U-land når vi ser den vaksine skepsisen.
Men når 50% ikkje trur på Charles Darwins evolusjonsteori ja hva kan ein forvente. :man_shrugging:

3 Likes

Spennende tider, når “alt” går opp og PHO virker som “feil” valg. Jeg lurer på hvorfor DS gir så lite opmerksomheten til Asieris og muligens positive konsekvenser. Med dagens aksjepris er en positivt utfall mht Asieris ifølge meg ikke priset i det hele tatt.

Kjør gjerne debatt!

Melding July2019

In July, Photocure announced that it has entered into a License Agreement

providing Asieris Meditech Co., Ltd (Asieris) with a world-wide license to

develop and commercialize Cevira® for the treatment of HPV induced cervical

precancerous lesions.

Asieris plans to launch a global clinical development program with an initial

focus on the China market based on Photocure’s Phase 2b data and the Phase 3

study design elements agreed with the US FDA. The development for the US and EU

markets will follow when clinical data from the China focused Phase 3 study

confirms the safety and efficacy, estimated to be finished in 2022. Asieris will

assume responsibility for the manufacture of the Cevira® product while Photocure

retains responsibility for the manufacture of the active pharmaceutical

ingredient.

Under the License Agreement, Photocure will receive a total signing fee of USD 5

million within 6 months after signing. In addition, the company may receive a

total of USD 18 million based upon achievement of certain clinical and

regulatory milestones in China and up to USD 36 million for certain clinical and

regulatory milestones in USA and EU. Approval of a second indication in China,

the US and the EU would result in payments of up to USD 14 million.

Additionally, sales milestones and royalties of 10% to 20% will apply in all

markets.

“After the closing of the quarter, we were pleased to announce a License

Agreement with Asieris. Under the agreement, Photocure will receive signing

fees, and potentially development and approval milestones and sales milestones

in total up to USD 250 million, in addition to sales royalties. Aseris will have

the world-wide license to develop and commercialize Cevira for the treatment of

HPV induced cervical precancerous lesions. The agreement with Asieris provides a

global roadmap for the development and commercialization of Cevira. The Cevira

deal is in line with our strategy of divesting products that do not fit our

therapeutic focus. We will continue to maximize the return on our commercial

investment in Hexvix/Cysview by executing our plans in the largely untapped U.S.

market where we expect to see our greatest returns in the form of significant

and sustainable revenue and profitability growth,” Schneider concludes.

2 Likes

Keep calm og behold dine aktier lige pludseligt bliver set sjovt for alvor!

2 Likes