Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Den tredje covid-bÞlgen ser ihvertfall ut for Ä ha passert toppen globalt, sÄ da gÄr vi kanskje lysere tider imÞte?

1 Like

Jeg skjÞnner heller ikke hvorfor det er sÄ stille rundt Kina. Men det er kanskje en grei praksis at man ikke skal guide pÄ vegne av andre selskaper. De har jo ihvertfall uttalt at de er veldig fornÞyd med arbeide som gjÞres, i motsetning til hva de har sagt om enkelte andre samarbeidspartnere.

Jeg kan ikke skjĂžnne annet enn at det ligger en gullgruve klar til Ă„ utgraves her, det er bare spĂžrsmĂ„l om tid fĂžr “infrastrukturen” er pĂ„ plass og gullet kan hentes ut.

Ja la oss hÄpe toppen er her men Q3 blir sterkt pÄvirka av covid. I alle fall i flere av statene.
image

image

Med pengerbingen av Asieris i ryggen skal falle mye pÄ plass.

Mange av statene har fallende trend
 du ser et tydelig bilde om du ser pÄ stat for stat. Det gÄr rette veien nÄ.

2 Likes

Fin markedskommentar fra Coeli, som Ăžkte med 170k aksjer til 660k aksjer totalt i August:

Photocure

Ett av fondens större innehav, Photocure, rapporterade under mĂ„naden. FörsĂ€ljningen var i linje med förvĂ€ntningarna samtidigt som kostnaderna var nĂ„got högre Ă€n vĂ€ntat. Över lag tyckte vi att rapporten var godkĂ€nd, Ă€ven om det inte fanns sĂ€rskilt mycket att bli upphetsad över. TvĂ€rtom varnade ledningen för att Covid-19 fortsĂ€tter att pĂ„verka försĂ€ljningsarbetet negativt och samarbetspartnern Karl Storz har valt att uppgradera det instrument (cystoskop) som Photocures produkt (kontrastvĂ€tska) sĂ€ljs tillsammans med. Detta leder till att en del av Ă„rets försĂ€ljning förskjuts till kommande Ă„r, dĂ„ Karl Storz Ă€r ensam spelare pĂ„ USA-marknaden och mĂ„nga slutkunder vĂ€ljer att avvakta det nya cystoskopet. Karl Storz cystoskop har inte uppdaterats sedan 2005 och vi tror att den nya varianten kan pĂ„verka försĂ€ljning kraftigt positivt med start 2022.

Vi fortsÀtter gilla Photocure som har ett antal utmÀrkande egenskaper som vi gillar: Hög tillvÀxt, höga bruttomarginaler och lÄg kapitalintensitet, hög avkastning pÄ sysselsatt kapital, en relativt lÄg vÀrdering, optionalitet (Cevira, företagsförvÀrv, med mera) och en unik produkt i Hexvix/Cysview. Vi har ocksÄ gott förtroende för bolagets VD Daniel Schneider. Vi köpte mer aktier Ätta dagar i rad med nÄgot stigande frustration varje dag. Vi belönades för detta pÄ mÄnadens sista dag dÄ aktien steg med 8 procent. NedgÄngen i augusti blev -8 procent men för helÄret har kursen stigit med 15 procent. Nedan visar den volatilitet vi upplevde med Photocure i augusti.

4 Likes

Top50 er 80k i pluss siste 7 dager


1 Like

Er det bestemt hvem som skal selge scope i Kina i forbindelse med Cysview/Hexvix? Rart ikke selskapet har en oppdatering om Cevira og hvordan det ligger an med utrulling av Cysview.

I den fasen PHO nÄ er i sÄ er vel kanskje det beste at der er stille sÄ ikke noe blir negativt oppfattet.
Synes PHO er meget profesjonelle.

1 Like

Er det noen som har en fornuftig forklaring pÄ ned salget i dag? Det ble bare mÄket ut aksjer og presset kursen nedover.

Er det et shortangrep? dump and pump?

Fornuftig? Nei, men isolert sett er dette ikke noe Ă„ la seg stresse av. Det er typisk Pho, og gir mulighet for noen raske trades for de som fĂžlger godt med.
Det har imidlertid vÊrt stille pÄ meldings/triggerfronten ganske lenge nÄ, og jeg tror nok Pho-gjengen bruker tiden godt og effektivt.
En positiv nyhet fra Asieris eller en strategisk oppdatering ( Pho er nÄ inne i trinn 3 av denne) fra selskapet kan lett lÞfte kursen ganske betraktelig - og jeg tror vi opplever det ila de neste 10-12 ukene.

Vel, to uker blir lenge nÄr man venter. Jeg synes PHO har vist bra aktivitet og slapp to interessante meldinger i august. Hvorfor noen velger Ä kaste kortene nÄ synes jeg det er vanskelig Ä se. Det er sikkert tilfeldig, men jeg har sett at nÄr ULTI stiger noen prosenter, sÄ gÄr gjerne PHO motsatt vei.

Ja det kan ha med at ULTI gÄr inn i OBX indeksen og at fond vekter seg opp i den samtidig som de tar ned eksponeringen i PHO

Det blir spekulasjoner fra mi side men kan det vÊre at Aseiris skal snart melde noe siden den pÄfallende stillheten under Q2 presentasjonen nÄr det gjaldt Kina var som elefanten i rommet. Mulig Photocure av ren hÞflighet vil la Aseiris annonsere hvordan samarbeidet om utrullingen av Cysview/Hexvix i Kina og Cevira utviklingen mot godkjenning gÄr. Hvis dette er tilfelle kan vi snart vente noe info fra Kina
 Ellers skjÞnner jeg ikke tausheten over dette potensielle potente emne.

Asieris har heller ikkje meldt noko i det siste. Sist melding frÄ dei var i juni. SÄ kan vÊre at det er stille fÞr stormen der og?

Eller at det rett og slett er hardt press pÄ utvikling og utrulling pga covid-presset i Kina.

I pho har jeg benytter fallet den siste tiden til Ă„ vekte meg opp - selv om akkurat i dag fĂžlges ikke det som det smarteste jeg har gjort :grin:

Ja har vekta meg opp sjÞlv. Trur egentlig ikkje at Asieris er sÄ heftig pÄ utrulling fÞr dei fÄr godkjenning til bruk av Hexvix i Kina. SÄ tenker at det kanskje kan kome news om godkjenning eller Cevira. Cevira er kanskje pÄverkja av Covid men Asieris har allerede vore framfÞre tidsskjemaet slik at det meste ennÄ kan skje der.

Triggerfronten, skrev jeg. Ikke noe som har trigget kursen pÄ ganske lenge, meg bekjent.