Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Tenker at den “flyktige del” av aksjonĂŠrmassen har en oppfattning at det ikke haster med Ă„ posisjonere seg i PHO fĂžr neste generasjon av systoscop er klar for utrulling. For det er blitt lav omsetning i aksjen. Og topp50’ andel er stabil (+ca 200K siste mĂ„ned)

3 Likes

Kan du gjengi noe av det mest essensielle innholdet i artikkelen?

Har ikke tilgang selv, men ser dette blir skrevet:

“För den som gillar snabbvĂ€xande hĂ€lsovĂ„rdsbolag blir rĂ„det köp”
Tidningen ser i sitt huvudscenario pÄ ett par Ärs sikt en potential pÄ 32 procent i aktien.

De skal ikke ta i for mye ,nei.

Ja det var beskjedent. 32% opp fra dagens nivĂ„ vil si ca 150 kroner pĂ„ ett par Ă„rs sikt, eller der aksjen toppet i slutten av mai. For de som tror pĂ„ en slik “analyse” vil det jo vĂŠre mye annet som er mer attraktivt.

Cevira er jo potensiet mykje meir verdt for Photocure enn 32%. i min meining gjenspeiler ikkje kursen forventingar til Cevira og veksttakter bÄde i US og Asia etter Covid-19

Potensialet pÄ ett par Ärs sikt burde minst vÊre en prising pÄ hÞyde med Medi.
Dvs ca 230 kroner aksjen. Og det kan komme allerede ilÞpet av det kommende Äret, etter min mening. SelvfÞlgelig avhengig av at pandemien snart slÄs tilbake.

Ja og om det kjem oppdateringar frÄ Kina om bÄde Cevira og Hexvix

Asieris har meg bekjent ikke kvartalspresentasjoner, og det er vanskelig Ä vite hvordan de ligger an med bÄde Cevira og Hexvix, med unntak av infoen vi fÄr i nyhetene de slipper. Det vi vet nÄ er at studien er pÄgÄende (cevira) og at de vil sende inn en «new drug apllication» til National Medical Products Administration of China i H2 2021 (Hexvix).

Ser man to Är frem i tid er det ogsÄ lov Ä hÄpe pÄ at Covid har sluppet taket med god margin hva gjelder prosedyrer i klinikk og salgstilgang til klinikker.

Da hĂ„per jeg kursen er pĂ„ ATH. Bare Ă„ vente og seđŸ€ž

For dem som er smÄnervÞse av siste tids kursendringer. Zoom ut fra 5 min chartet, sett pÄ weekly og se over siste 4 Är :man_shrugging:

4 Likes

Det skumle er at OSEBX bare stiger og stiger og nÊrmer seg +20% for Äret, mens PHO ligger langt etter med sine 7%. Hva vil skje ved en korreksjon pÄ bÞrsene? PHO vil neppe stÄ imot. Det er nok noen som posisjonerer seg for et slikt scenario.

Forsinkelsene pga covid i USA gir god grunn for oss aksjonÊrer og pasienter til Ä ikke ha sÄ gode tanker om antivaxere og republikanere :rage:

Men nÄ ser det ut for at det er Russland som har stÞrst problemer med alvorlig syke og dÞde?
Den tredje bÞlgen pÄ verdensbasis er pÄ hell.

Dagens presentasjon fra H.C. Wainwright finner man her:

https://journey.ct.events/view/6aec6105-8a9f-462f-b2ea-6d484db4211e

3 Likes

Ja, det var jo en betydelig mer offensiv og frisk CEO Schneider enn den vi har hÞrt pÄ q-presentasjonene.
Han nevner at:
Utplassering av nye skop i 2021 vil vÊre pÄ nivÄ med 2020, men at de nye, kraftig forbedrete KS-skopene som kommer pÄ markedet vÄren 2022 vil ha en dramatisk impact pÄ markedssituasjonen !
Han pÄpeker at 99% av pasientene med pÄvist blÊrekreft gjennom BLC, krever BLC-oppfÞlging videre.
FÞrste kunde/account etablert i UK i august (fÞrste nye pÄ 10 Är) + positiv utvikling i emerging markets somFrankrike og Italia.
De ser at de klarer seg godt gjennom pandemien.
Han sier sÄgar, om jeg oppfattet riktig, at de mÄlsetter Ä ta hele US market pÄ knapt USD 2 milliarder, og begrunner dette med SoC, ingen reell konkurranse, refusjoner etc.
AltsÄ, en sÊrdeles fremoverlent CEO.
Ikke Ä undres over at de store, proffe investorene akkumulerer - og det gjÞr jeg ogsÄ.

16 Likes

Bra, men synd det tar sÄ lang tid med de nye skopene. HÄper ikke det blir ytterligere forsinket

Takk for god oppsummering!

Det forundrer meg litt at dette fallet etter q2 kom nÄr det kom, for det er ikke noe i selve tallene som tilsier en sÄ kraftig reaksjon ned. Men det kan vel handle om at det kom overraskende pÄ en del at scopene skal oppgraderes, og at Covid fortsatt pÄvirker. Men det ser jo lovende ut dette med tanke pÄ vekst, nÄr salg under pandemien overstiger salget fÞr pandemien?

2 Likes

DS nevner og kor god den meldinga fra Canada om public funding.
Ein anna viktig ting eg fekk med meg var at det ikkje var reelle konkurrenter til BLC som betyr at det var eit stort potensiale i forhold til penetration og market share. For meg hÞyres det ut som at etter 11 minutt seier han at dei skal kunne ta USD 2billions market pÄ grunn av at dei har viktige key factors.
Chile market approval kom 3mnd tidlegare enn forventa og DS nevnte at det viser kor mykje etterspĂžrselen og nytten til Hexvix er.

Kort om Cevira, men ein liten bisetning eg la merke til var at Asieris var “Well ahead of schedule”. Ingen meir info men hĂžyrtes ut som han bare mĂ„tte ta det med sjĂžlv om det ikkje var veldig planlagt.

Men alt i alt sÄ var dette ein fantastisk presentasjon av DS og tilbake til den enormt positive DS som vi liker.

4 Likes

Fint Ä se DS i godt gammelt driv. Hvis noen ikke fikk lastet nok da kniven falt, var det gode muligheter i dag. Jeg har vektet meg ytterligere opp og er meget bull pÄ Photocures vekstmuligheter i Ärene fremover.

Hva tenker dere som er gode pÄ TA? Skal vi videre ned og teste stÞtte?