Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Ligger å tester forrige dropp as we speak. Optimalt vil man se en higher low på lavere volum.

3 Likes

Top 20 økte med 32.146 aksjer sist uke

1 Like

Sjølsagt 2 billion. Min feil.

Presentations of Blue Light FlexibleCystoscopy Study Results and BladderCancer Surgical Techniques featured at AUA2021

Press Release - Oslo, Norway, September 15, 2021: Photocure ASA (OSE: PHO), the Bladder Cancer Company, announces a clinical data presentation and highlights from the 2021 American Urological Association Annual Congress (AUA2021), which was held virtually September 10-13, 2021. During the program, new results from a study using Blue Light Cystoscopy (BLC[®]) with Cysview[®] in the surveillance setting were reported in a podium presentation, and separately, BLC with Cysview was discussed in an Expert Presentation on Surgical Techniques.

The American Urological Association (AUA) meeting is one of largest international meetings in the urology calendar. This year’s event included an innovative, evidence-based, quality program for urologists and urologic health care professionals worldwide.

Podium Presentation

Title: UTILITY OF BLUE LIGHT FLEXIBLE CYSTOSCOPY FOR BLADDER CANCER SURVEILLANCE AFTER INTRAVESICAL THERAPY

Presenter: Sanam Ladi Seyedian, M.D., University of Southern California

Session and Date: PD-63: Bladder: Cancer Non-Invasive III: Sept. 13, 2021

Results were provided by two high-volume treatment facilities that perform Blue Light Flexible Cystoscopy (BLFC) and are participants in the Blue Light Cystoscopy with Cysview Registry. In this study, data was captured from 277 office based BLFC examinations in 136 patients who received intravesical BCG or chemotherapy, as part of standard of care treatment for non-muscle invasive bladder cancer (NMIBC).

From these examinations, a total of 52 office-based biopsies were taken, of which 23 (44%) were confirmed as malignant. BLFC identified all 23 malignancies, demonstrating 100% sensitivity for cancer detection in this cohort, whereas analysis by cytology identified only 3 of the 23 confirmed malignancies. Additionally, from the 277 total examinations, 23 (8%) were White Light Cystoscopy (WLC) normal and BLFC abnormal. Of these 23 discordant results, 16 had office-based biopsies and cancer was confirmed in 9 cases (56%), which would have been missed by WLC alone.

The study authors concluded that office-based BLFC helps improve early detection of recurrence in cases with normal WLC and can aid in surveillance of patients receiving intravesical therapy, enhance performance of office-based biopsy and increase early detection of BCG unresponsive disease.

“The results from this study show that use of Blue Light Cystoscopy with Cysview for patient surveillance improved the ability to detect recurrent disease in this high-risk, recently-treated patient cohort, which can significantly impact future treatment decisions,” said Dr. Sia Daneshmand, one of the study authors. “Early detection of recurrent or residual cancer during initial treatment is essential for properly risk-stratifying all bladder cancer patients, and confirming response to treatment on follow-up and can have a major impact on subsequent treatment pathways and patient outcomes. As a result, Blue Light Cystoscopy can be an important tool throughout the continuum of care for patients diagnosed with bladder cancer.”
Dr. Sia Daneshmand, M.D., is Professor of Urology with Clinical Scholar designation and serves as director of clinical research as well as the urologic oncology (SUO) fellowship director at the University of Southern California (USC) in Los Angeles…

Abstract Link: https://www.auajournals.org/doi/abs/10.1097/JU.0000000000002107.03

Expert Presentation

Title: ADVANCES IN ENDOSCOPIC TREATMENT OF BLADDER TUMORS

Presenter: Yair Lotan, M.D., UT Southwestern Medical Center

Session and Date: Plenary Session: Surgical Techniques: Sept. 10, 2021

In this presentation, Dr. Lotan emphasized the importance of BLC with Cysview in accurately detecting NMIBC, stratifying bladder tumors, and helping to perform a complete TURBT in the operating room. He also provided an expert perspective on how biopsy and fulguration in the surveillance setting can positively impact patient outcomes using BLC with Cysview in the office-based setting.

Dr. Lotan is a Professor of the Department of Urology at UT Southwestern and Jane and John Justin Distinguished Chair in Urology, In Honor of Claus G. Roehrborn, M.D. He is Vice chair of Clinical Affairs and chief of urologic oncology.

“The study results presented at this year’s AUA meeting as well as the discussion on BLC in the Surgical Techniques presentation underscores how critically important it is for patients to receive the proper bladder cancer care whether they are having tumor resection in the hospital or follow-up procedures” said Geoffrey Coy, Vice President and General Manager of North American Operations at Photocure. “These new study results also highlight the range of opportunities made possible by Blue Light Cystoscopy for urologists, and the benefits to patients, especially when including flexible Blue Light Cystoscopy in the office setting as part of the continuum of care. We remain focused on expanding the availability of the procedure so that more physicians and patients have access to this important solution.”

11 Likes

Mon ikke tilbudstiden for pho snart er ovre igen.
Jeg har de aktier jeg skal bruge ellers ville jeg have geninvesteret i de nuværende niveauer.
Oversat til dansk jeg er fuld investeret :smiley:

1 Like

Litt vanskelig å fatte det som skjer med PHO-aksjen for tiden. Den har jo egentlig “krakket” siden juni. Ned nesten 30%. All oppgang i år er nullet ut. Hva skjer om også børsen “krakker”?

Da blir det blodig for aksjonærene. Men da er det vel bare å kjøpe med begge hendene kanskje?

Ja, for de som allerede har solgt og har noe å kjøpe for. Der ligger kanskje noe av forklaringen?

1 Like

Jeg tror veldig mange av de små har solgt seg ned eller ut over tid.

Eller for å si det på en annen måte: jeg vet ikke om noen som sitter med like mange aksjer i pho som for 2+ år siden.
Samtidig er det en ganske gjengs oppfatning, at Photocure er et solid selskap som gjør mye rett.

Hovedproblemet er nok at klinikkene venter med å kjøpe inn scope til det nye HD kompatible er klart. De mener det kan gå godt ut i H1 2022 før det er klart. Ingen nye klinikker på cysview.com på veldig lenge nå. Tidligere har kursen gått ganske i takt med at nye klinikker signer opp.

Har det…? Har du en oversikt på det?

Jeg mener helt klart at nye klinikker på cysview har virket positivt inn på kursutviklingen. Ikke enig?
Når så og si alt på QA sist Q handlet om denne HD komp situasjonen så overrasker det meg at ikke flere ser at utviklingen nå er en konsekvens av det

Du påstår du fortløpende har sett en sammenheng mellom klinikker registrert på og aksjekurs – lurte bare på om du kunne vise denne sammenhengen gjennom et skjema eller noe slikt…?
Du gir jo inntrykk av at dette er noe du har fulgt nøye med på, så burde vel ikke være så vanskelig å vise denne sammenhengen med noe konkret da…, eller?

2 Likes

Synes selskapet kunne vært mer informativ og komme med guiding når det gjelder Cevira. Noen som vet om det blir flere milepæl utbetalinger før endelig godkjenning av Cevira. Det burde ihvertfall ikke være usikkerhet over om Cevira lykkes eller ikke… Etter det jeg vet skal det ikke være noe konkurranse fra andre på dette feltet. Schneider går langt i å antyde at BLC blir SOC. Så lenge selskapet er i vekst og har mange penger på bok ser jeg ikke noen grunn til å bekymre seg over Photocure.

Jeg mener bestemt nye klinikker der er bull meldinger som hjelper kursen. De meldingene kommer ikke nå. Det var mitt poeng. Virker som du diskuterer for å diskutere

Godt de har mer en nok å gjøre i EU, mens vi venter.
De fyrer til og med opp bussen nå. :joy:

Starting at #DGU21 congress Sept15-18 in Stuttgart, Photocure kicks off a Bladder Cancer Roadshow 2021, with stops all over Germany and Austria: public awareness for #BladderCancer and giving hospital urology teams hands-on experience. Stops in your area: blasenkrebszentren.de

14 Likes

Så du kan ikke dokumentere at det som er registrert på den siden bestemmer kursen, altså…
Ok, skjønner… Påstand uten dokumentasjon som vanlig fra den kanten… :tipping_hand_man:t2:

4 Likes

Nå må du gi deg. Det er klart det er bra for kursen at det legges til nye klinikker. Det gir jo mer omsetning på sikt også. Det var hele poenget mitt. Burde kanskje ordlagt meg annerledes.

Nå vet vi jo at det kommer oppgraderte scope over nyttår som etter all sannsynlighet vil booste utplassering av scope solid.
Det er mye mye viktigere enn om det går litt tregt nærmeste fire måneder.

2 Likes

Det er det ingen som er uenige i. Jo flere klinikker som har skop, jo høyere er potensielt salg av hexvix/cysview.
(Men det du skrev var at du har sett en sammenheng mellom hvor mange skop som meldes inn på en nettside til enhver tid og bevegelsene i aksjekursen – og det er noe helt annet og det etterspurte jeg en dokumentasjon på)
Når det gjelder utplasseringen, synes jeg ikke det er så mye å lure på; kom vel klart fram på Q at nye skop med HD gir en liten opphopningseffekt fram til H1 hvor vi nok heller kan forvente at bestillingene kan ta seg opp igjen med en liten ketchupeffekt først - og ifølge DS øke utplasseringstakten da dette vil være HD på linje med dem som finnes for kun White-light nå. (Det vil derfor være høyere mulighet at nye bestillinger fra sektoren vil være BLC da disse har både HD og muligheten for blue-light ved bruk av hexvix/cysview.)

Til slutt: Når det gjelder Cevira og de som etterspør opplysninger der, så er det ikke Pho som har denne studien og de får dermed ikke fortløpende oppdateringer på hvor langt den er kommet. Dette styres av Asieris og er vel også blindet for dem ift resultater da dette er en fase 3/registreringsstudie og de dermed må avvente ferdig rekruttert før det åpnes noe opp på resultater etc (kan evnt få et lite innblikk på en evnt interrimavlesning.)
Om folk er interessert i når man kan forvente milepæler etc og vil prøve å beregne det, så ligger det en oversikt i en av q-presentasjonene som Pho holdt like etter avtalen ble til.

8 Likes