Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Selskapet har pressemeldt det. De har vel vurdert at meldingen ikke er signifikant nok for Ă„ melde via bĂžrs.

Sliter du med Ä fÄ gevinst pÄ aksjene dine? :sweat_smile:

Ja har vÊrt dÄrlig med mye i PHO. Synes det er riktig Ä pÄpeke dÄrlig hÄndverk av PHO Ä ikke bÞrsmelde at de er i gang i China med Hexvix.

Virker ikke som de har startet Ä selge, men lansert Hexvix i et slags compassionate use-program pÄ ett sykehus.

With this pilot program Asieris intends to gain further experience and build networks, in which special access policies allow for foreign drug usage and real-world data collection in advance of obtaining regulatory approval.

Jeg er sÄ klart enig i at det er positivt og lovende ved at det viser at de satser og gleder seg til Ä starte salg nÄr de fÄr godkjennelse, men anser det vel ikke som direkte kurssensitivt iom at Asieris/Photocure ikke enda fÄr noen inntekter fra det.

1 Like

Hadde de bÞrsmeldt dette sÄ hadde de bare fÄtt pes om Ä bÞrsmelde alt for detaljert. De kommer til Ä bÞrsmelde sÄ snart Asieris har adgang til Ä drive kommersielt kan du vÊre helt sikker pÄ.

1 Like

Dette var en strÄlende nyhet nÄ i romjulen. Viser nok en gang at Asieris er bull pÄ Ä fÄ kommersialisert Photocure sine produkter i Kina.

«Dr. Kevin Pan, Founder and CEO of Asieris, said, “To address the urgent unmet medical needs of bladder cancer patients, and supported by Hannan’s government and medical institutions in Bo’ao, Asieris has successfully brought HexvixÂź, the only drug approved worldwide for the diagnosis of bladder cancer, to Bo’ao Lecheng. It is an important milestone for Asieris in providing an integrated solution of diagnostic and therapeutic products to our focused patients. Asieris will vigorously advance the registration and launch of HexvixÂź in China, so that our patients will benefit from this cutting-edge diagnostic technology as early as possible.”

5 Likes

Jeg glĂŠder mig til den dag market og jeg har samme opfattelse af Photocures vĂŠrdi.
Sten for sten klargĂžres der til reprisen.
Jeg elsker at Aseris deler min begejstring og har fuld fart pÄ 2022 bliver skelsÊttende: nye skop, cervia og en vigende pandemi.
Fremtiden ser lys ud for et pt lavt prissat selvskab - det kommende Ă„r og en 100 % stigning henover tror jeg ikke er for optimistisk.

2 Likes

Alle artikler og teorier om at pandemien nÊrmer seg slutten, uansett grunn, er opplÞftende for Photocure og vil vÊre en katalysator for aksjen slik jeg ser det. I tillegg tror jeg oppdateringer rundt disse nye skopene vil fungere veldig positivt dersom de kommer pÄ markedet snart (avhenger av regulatorisk godkjennelse av FDA). Men i hovedsak tror jeg sentimentet rundt Photocure avhenger av sentimentet rundt Covid-19 og muligens bioteksektoren i helhet. Dersom det virker som om pandemien skal roe seg i USA = BULL, alt annet = nÞytralt eller bear.

1 Like

PHO tar over salget i Canada :canada:

https://photocure.com/news/photocure-launches-cysview-commercial-operations-in-canada-4152449

2 Likes

Det er helt uforstÄelig for meg hvorfor de ikke bÞrsmelder slike nyheter.

Det var bĂžrsmelding om dette 25. august 2021.
https://photocure.com/news/photocure-regains-rights-to-cysview-in-canada-further-consolidating-its-bladder-cancer-franchise-4048363

" The parties entered into a final agreement today, stipulating that commercial rights will transfer to Photocure on January 1st, 2022. The reacquisition of marketing and distribution rights enables Photocure’s direct management of the Cysview brand in Canada and consolidates the territory into Photocure’s existing U.S. business to form its North America sales segment."

4 Likes

Sikker pÄ at det ble bÞrsmeldt? Finner det ikke pÄ newsweb.

Generelt lite med meldinger, annet enn generaforsamling og opsjoner og annet obligatorisk siste Ă„ret

Kan vére du har rett. Ser den ligger under “PRESS-RELEASE”
Usikker pÄ forskjellen mellom hva som bÞrsmeldes vs en press-release, men de har jo meldt selve avtalen og nÄr de tar over rettighetene i Canada. DS har snakket om dette flere ganger. og de fÞlger opp med ny melding i dag.
Synes Pho kommuniserer ganske sÄ bra med markedet.

1 Like

Hvilket som helst annet bio selskap hadde bÞrsmeldt dette og hva jeg har pÄ pekt tidligere. Vi ser resultatet omsetningen har falt til nesten null. Er det noen som har mail adressen til DS kan jeg skrive en mail til han om denne bedrÞvelige utviklingen.

IR@photocure.com

er det mail adresse til US eller i Oslo? Ikke noe vits i Ä skrive til informasjons avdelingen i Oslo, hvor CFO rÄder.

Det er investor-relations eposten, som er stedet Ä sende eventuelle klager pÄ IR-kommunikasjonen.

ds@photocure.com

Takk

Du vil sikkert fÄ et hÞflig svar fra Schneider der han sier at denne oppdateringen ikke er meldingspliktig. Noe ogsÄ markedsreaksjonen, eller mangel pÄ sÄdan, tydelig viser.