Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Det er helt uforstÄelig for meg hvorfor de ikke bÞrsmelder slike nyheter.

Det var bĂžrsmelding om dette 25. august 2021.
https://photocure.com/news/photocure-regains-rights-to-cysview-in-canada-further-consolidating-its-bladder-cancer-franchise-4048363

" The parties entered into a final agreement today, stipulating that commercial rights will transfer to Photocure on January 1st, 2022. The reacquisition of marketing and distribution rights enables Photocure’s direct management of the Cysview brand in Canada and consolidates the territory into Photocure’s existing U.S. business to form its North America sales segment."

4 Likes

Sikker pÄ at det ble bÞrsmeldt? Finner det ikke pÄ newsweb.

Generelt lite med meldinger, annet enn generaforsamling og opsjoner og annet obligatorisk siste Äret

Kan vére du har rett. Ser den ligger under “PRESS-RELEASE”
Usikker pÄ forskjellen mellom hva som bÞrsmeldes vs en press-release, men de har jo meldt selve avtalen og nÄr de tar over rettighetene i Canada. DS har snakket om dette flere ganger. og de fÞlger opp med ny melding i dag.
Synes Pho kommuniserer ganske sÄ bra med markedet.

1 Like

Hvilket som helst annet bio selskap hadde bÞrsmeldt dette og hva jeg har pÄ pekt tidligere. Vi ser resultatet omsetningen har falt til nesten null. Er det noen som har mail adressen til DS kan jeg skrive en mail til han om denne bedrÞvelige utviklingen.

IR@photocure.com

er det mail adresse til US eller i Oslo? Ikke noe vits i Ä skrive til informasjons avdelingen i Oslo, hvor CFO rÄder.

Det er investor-relations eposten, som er stedet Ä sende eventuelle klager pÄ IR-kommunikasjonen.

ds@photocure.com

Takk

Du vil sikkert fÄ et hÞflig svar fra Schneider der han sier at denne oppdateringen ikke er meldingspliktig. Noe ogsÄ markedsreaksjonen, eller mangel pÄ sÄdan, tydelig viser.

Jeg synes godt de kunne vĂŠrt litt rausere pĂ„ meldings-grĂžten. Verken Chile eller Canada er bĂžrsmeldt. At det ikke er meldepliktig er greit nok, men det er jo ingenting i veien med Ă„ benytte anledningen til Ă„ fĂ„ litt positiv PR, og annonsere litt bredere “work in progress”.

Kunne tatt med et par ord om Kina i samme slengen - selv om de bruker partner der.

Litt usikker hva dere vil en slik melding skal gjþre

De har lagt det ut som en nyhet, og det har ingen kursdrivende verdi i seg selv.
Eneste man muligens kan fÄ ut av noe slikt bÞrsmeldes er kortvarig oppgang pÄ bakgrunn av kortsiktige trades.

Som oftest kommer robuste langvarige oppganger etter en tid med positive meldinger/nyheter. Som igjen bunner ut ifra det fundamentale. BĂžrsmelding er ikke det samme som varig kursoppgang.

Pust med magen. Man har hatt 10% oppgang siden midten av desember.

2 Likes

Men da heller pressemeldinger. BĂžrsmeldinger bĂžr vĂŠre forbeholdt vesentlige og kurssensitiv informasjon. At salgsarbeidet i Canada overtaes av PHO har lenge vĂŠrt kjennt.

1 Like

https://photocure.com/news/photocure-to-present-at-the-hc-wainwright-bioconnect-2022-virtual-conference-4154411

Presentation Details:

• Investors may listen to the Photocure presentation online beginning on January 10 at 1:00pm CET / 7:00am ET via the following link: Journey
  • The presentation recording will be available for 90 days from the start of the conference.
3 Likes

Ny klinikk oppfÞrt pÄ Cysview.

Dallas VA Medical Center
4500 South Lancaster Road, Dallas, TX 75216-7167

22 Likes

HÞrte pÄ Dan sin presentasjon i dag hvor han sier at over 2millioner undersÞkelser per Är er det potensielle markedet i US og EU. Det vil si minst 10 milliarder market. I tillegg kommer china. Utrolig at kursen faller.

1 Like

Hei. Han sier vel at potensialet er enda flere enn det, nemlig 2 milliarder US dollar. Samtidig sier han at han regner med at de kan bli et multi hundre millioner US dollars selskap (i omsetning), var det ganske raskt, han uttrykte det. La oss hÄpe at Dan leverer varene nÄr Covid er over. Dan is the man!

6 Likes

Ja det jeg forstod var at 2 mill undersÞkelser per Är burde bruke BLC eller modne for Ä bruke BLC eller med fordel burde bruke BLC. Hvis en bruker 10 000 nok per undersÞkelse fÄr en 20 milliarder NOK. I Eu er vel ikke prisen ikke 10 000 men ca. 5000, sÄ markedet er mellom 10 til 20 milliarder. Per nÄ har vel PHO en markedsandel pÄ 3% eller der omkring.

1 Like

PÄ meg virker det som vi nÄ er pÄ et absolutt lavmÄl bÄde nÄr det gjelder interesse og volum, omsatt 476 aksjer i dag sÄ langt. Ingen selger ingen kjÞper. Derfor tror jeg at kommer det noen nyheter kommer vi til Ä fÄ en kraftig stigning og det skal ikke mye til. Det som kan fÄ fart pÄ aksjen er og at det etter hvert nÄ begynner Ä bli akseptert at epidemien er over. I lÞpet av noen fÄ mnd. nÄ sÄ er det en realitet. Dette tror jeg er en stor trigger.