Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Jeg synes godt de kunne vĂŠrt litt rausere pĂ„ meldings-grĂžten. Verken Chile eller Canada er bĂžrsmeldt. At det ikke er meldepliktig er greit nok, men det er jo ingenting i veien med Ă„ benytte anledningen til Ă„ fĂ„ litt positiv PR, og annonsere litt bredere “work in progress”.

Kunne tatt med et par ord om Kina i samme slengen - selv om de bruker partner der.

Litt usikker hva dere vil en slik melding skal gjþre


De har lagt det ut som en nyhet, og det har ingen kursdrivende verdi i seg selv.
Eneste man muligens kan fÄ ut av noe slikt bÞrsmeldes er kortvarig oppgang pÄ bakgrunn av kortsiktige trades.

Som oftest kommer robuste langvarige oppganger etter en tid med positive meldinger/nyheter. Som igjen bunner ut ifra det fundamentale. BĂžrsmelding er ikke det samme som varig kursoppgang.

Pust med magen. Man har hatt 10% oppgang siden midten av desember.

2 Likes

Men da heller pressemeldinger. BĂžrsmeldinger bĂžr vĂŠre forbeholdt vesentlige og kurssensitiv informasjon. At salgsarbeidet i Canada overtaes av PHO har lenge vĂŠrt kjennt.

1 Like

https://photocure.com/news/photocure-to-present-at-the-hc-wainwright-bioconnect-2022-virtual-conference-4154411

Presentation Details:

  • Investors may listen to the Photocure presentation online beginning on January 10 at 1:00pm CET / 7:00am ET via the following link: Journey
  • The presentation recording will be available for 90 days from the start of the conference.
3 Likes

Ny klinikk oppfÞrt pÄ Cysview.

Dallas VA Medical Center
4500 South Lancaster Road, Dallas, TX 75216-7167

22 Likes

HÞrte pÄ Dan sin presentasjon i dag hvor han sier at over 2millioner undersÞkelser per Är er det potensielle markedet i US og EU. Det vil si minst 10 milliarder market. I tillegg kommer china. Utrolig at kursen faller.

1 Like

Hei. Han sier vel at potensialet er enda flere enn det, nemlig 2 milliarder US dollar. Samtidig sier han at han regner med at de kan bli et multi hundre millioner US dollars selskap (i omsetning), var det ganske raskt, han uttrykte det. La oss hÄpe at Dan leverer varene nÄr Covid er over. Dan is the man!

6 Likes

Ja det jeg forstod var at 2 mill undersÞkelser per Är burde bruke BLC eller modne for Ä bruke BLC eller med fordel burde bruke BLC. Hvis en bruker 10 000 nok per undersÞkelse fÄr en 20 milliarder NOK. I Eu er vel ikke prisen ikke 10 000 men ca. 5000, sÄ markedet er mellom 10 til 20 milliarder. Per nÄ har vel PHO en markedsandel pÄ 3% eller der omkring.

1 Like

PÄ meg virker det som vi nÄ er pÄ et absolutt lavmÄl bÄde nÄr det gjelder interesse og volum, omsatt 476 aksjer i dag sÄ langt. Ingen selger ingen kjÞper. Derfor tror jeg at kommer det noen nyheter kommer vi til Ä fÄ en kraftig stigning og det skal ikke mye til. Det som kan fÄ fart pÄ aksjen er og at det etter hvert nÄ begynner Ä bli akseptert at epidemien er over. I lÞpet av noen fÄ mnd. nÄ sÄ er det en realitet. Dette tror jeg er en stor trigger.

Schneider forventer nye scopes pÄ markedet i lÞpet av H1 2022 ref siste presentasjon. Q4 vil etter all sannsynlighet bÊre preg av pandemien slik de forrige kvartalene. Kanskje man begynner Ä merke bedring i Q1? Vi venter vel ganske enkelt pÄ at de nye scopene skal komme ut. Ikke rart interessen er laber. Det vil ta tid. SÄ er spÞrsmÄlet i hvor stor grad de oppgraderte scopene vil prege salget. Det er forventninger om betydelig Þkt interesse som fÞlge av oppgraderingen.

Cevira durer og gÄr parallelt med dette, og jeg stiller meg noe tvilende pÄ om potensialet der er priset inn pdd.

Q3 2021 viste en vekst pÄ 75% i forhold til Q3 2020. Om Q4 ikke blir mye dÄrligere enn Q3 vil Ärs omsetningen havne pÄ rundt 340 mill. som er en pen vekst i et vanskelig Är.
InnevÊrende Är vil forhÄpentlig bli mer normalt enn de to foregÄende. Samtidig kommer nye scop pÄ markedet. Og Photocure har under pandemien utvidet markedet der de selv sitter i fÞrersetet.
Jeg tror vi gÄr et spennende Är i mÞte der investorer igjen vil strÞmme til.

7 Likes

Usikkerheten i verden har vel sjelden vÊrt sÄ stor som nÄ. BÞrsen stiger likevel videre. Men aksjer i denne sektoren straffes. Ikke minst PHO. Selskapet bÞr komme pÄ pluss-siden ilÞpet av innevÊrende Är.

Jeg havde mareridt i nat drĂžmte at banken krĂŠvede jeg solgte min pho aktier.
Fy for en skefuld ved siden af den onde drÞm sÄ er den nuvÊrende udvikling lidt til at grine af.
Ro pÄ det bliver godt i Är.

Godt det bare var en drÞm. Det som forundrer meg er at de 50 stÞrste aksjonÊrene lar kursen skli nedover med bare noen fÄ aksjer. De sitter med 66% av aksjene som har en verdi pÄ ca. 1,6 milliarder. Ser at det er kommet noen pÄ kjÞperen i dag, er det en vending vi ser?

Surt Ä mÄtte sitte Ä se pÄ utviklingen uten Ä ha handlekraft. Jeg trodde jeg hadde en enestÄende sjanse da den dippet ned mot 100 i september/oktober og kjÞpte pÄ 102 for alt jeg hadde i reserve. En stund sÄ det ut til Ä ha vÊrt brilliant, men etter at kursen snudde pÄ 126 har det bare gÄtt gale veien. Det er vel bare et godt Q4 som kan lÞfte interessen igjen pÄ kort sikt. Og en tilbakelagt pandemi pÄ lenger sikt. Men risikabelt Ä kjÞpe PHO er det vel neppe? Hverken pÄ 92 kroner eller 102. Om man bare er litt tÄlmodig. Og det har man jo lÊrt seg i denne aksjen :grinning:

2 Likes

Om det fÞrst blir q1 eller q2 reprisen kommer er ligemeget sÄ lÊnge laksesÊsonen starter 16/4.

1 Like

nÄr kan man forvente seg oppdatering rundt Cevira?

Det er vanskelig Ä si men de sa i sin oppdatering at de skulle bruke 15 mnd. med Ä fÄ alle 300 pasientene inn i programmet. Det vil si 1. feb i Är, mulig det er en milepÊl utbetaling nÄr det skjer. Siden Asieris er bÞrsnotert nÄ mulig de kommer med en oppdatering nÄr de har disse 300 innrullet i programmet.

takker, sÄ det bÞr bli litt liv i aksjen snart da :money_mouth_face:

Det kom en oppdatering i desember:

Blir nok ikke ferdig innrullert fĂžr nĂŠrmere Ă„rsskifte 22/23 med takten de hadde da.

1 Like