Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Brilliant! Men trodde du var blant de langsiktige som var med bÄde opp og ned?

Pho har jeg hatt og har stor tro pÄ og venter en boost inn mot H2.
NÄr det gjelder eksponering har jeg sluttet med Ä sitte i aksjer over Är i alt av opp og nedturer, ofte er man nÊrmest pÄ stedet hvil da.
SÄ jeg har i mange mÄneder kun hatt en liten post i Pho og den er fortsatt ikke stor etter dagens handel, men idag tror jeg var et godt tidspunkt Ä kjÞpe den pÄ.

Forelskelse i aksjer over lange tider er ikke bare smart, men jeg fĂžlger rimelig godt med i Photocure og har gjort det hele tiden.

Ja, du har helt rett. Selv har jeg alt for stor eksponering i PHO, men har hatt dÄrlige erfaringer med kjÞp/salg pÄ feil tidspunkt, sÄ jeg har blitt sittende og se forholdsvis store gevinster smuldre bort. Igjen. HÄper bare ikke aksjemarkedet krakker pÄ toppen av det hele.

Jeg tror ikke markedet krakker nÄ, men det er ikke utenkelig at vi nÊrmer oss noe mer korreksjon nÄr vi nÊrmer oss forsommeren, vanskelig Ä si.

To skritt tilbake og ett forsiktig skritt fram. Hvor lenge skal det fortsette?

Da kom jeg tilbake igjen i aksjen i gÄr. Spennende med Aseiris. Rart ikke DNB nevner det i siste analyse til 155kr. Cevira inntektene kommer til Ä bli stÞrre enn Hexvix/Cysview. Milestone utbetalinger og royalties.

1 Like

DNB skriver fĂžlgende i sin analyse;

We have not included any value from
the Cevira project, out-licensed to
Asieris since 2019.

Upside risks to our investment case

:black_medium_square: Cevira could become a larger success
than we assume.

Det er vel en forsiktig tilnÊrming, sÄ lenge Cevira ikke er bevist Ä virke i Phase III studien er verdien null. Kommer det en bekreftelse pÄ at den virkelig virker sÄ blir det en dobling av kursen skulle jeg tro da Cevira har et like stort inntjenings potensiale som Cysview/Hexvix for PHO.

3 Likes

Takk for presisering! :wink:

Jeg har ikke satset pĂ„ PHO pga Cevira. SĂ„ det fĂ„r i tilfelle bli en bonus. Men at kursen skulle nesten halvere seg siden sist sommer hadde jeg aldri drĂžmt om. Er det flere “svake hender” igjen i aksjen, eller er det bedre tider i vente?

Det som er betryggende er at stÞrste eier sitter i ro og samtidig har de 50 stÞrste eierne Þkt til nÄ over 66%. FÞler at det er opp til disse 50 stÞrste Ä ta tak i aksjen og at det er de som bestemmer utviklingen nÄ.

Opp i 120 i begynnelsen av februar 2020 og sÄ ned i 50 mÄneden etter. Til 150 i mai/juni 2021. SÄ ned til 100 29 september og opp til 120 mÄneden etter. Og nÄ 86. Sannsynligheten for nye oppturer er derfor stor

1 Like

Ved siden av rene kursmÞnstre er det ogsÄ en del fundamentale ting i selskapet som sannsynligvis vil utvikle seg i positiv retning i 2022. Da fÞrst og fremst oppgraderte scopes i kombinasjon med avtagende pandemi, nye markeder og Asieris-studier.

Stille her, men har hatt noen dager med kjÞpere pÄ banen. Vi mÄ vel over 100 fÞr det hjelper pÄ det tekniske bildet. Det hadde passet bra med noen gode nyheter. Cevira 300 pasienter i China behandlet. FDA godkjenning pÄ nytt utstyr fra KS. SÄ er det covid som holder pÄ Ä gi seg. Leser at i Uk er det stort etterslep pÄ annen behandling og det gjelder vel overalt etter 2 Är med covid. Det er litt rotasjon blant de 50 stÞrste aksjonÊrene RBC selger men blir tatt i mot sÄ de stÞrste har fortsatt 66,4%.

2 Likes

PÄ hjemmesiden oppdateres topp20 daglig. Det er en aksjonÊrservice som fÄ andre har.

Men liste over upcoming events holdes ikke oppdatert. fullt av ting som skjedde i 2021. Twitterkontoen er dþd

For den tÄlmodige er det nok Ä se fram til. Selv for de mer flyktige investorene kan det vÊre endel prosenter Ä hente pÄ Ä gÄ inn pÄ dagens nivÄ.
Dessverre har jeg stelt meg slik at jeg ikke har mulighet til Ă„ benytte meg av billigsalget. Siste rest av ledig kapital ble brukt til kjĂžp rundt 100 kroner, som jeg trodde var en unik mulighet som neppe ville komme igjen.

Har lest meg opp pÄ PHO i det siste og syns caset virker utrolig interessant.

Men snakket med en urolog i USA, tidligere i dag. Jeg spurte om han var kjent med/hadde brukt BLC
 Kan ikke si jeg likte svaret helt.

Han hadde dette og si om BLC:

Han visste om det, men hadde personlig ikke brukt det. Sa han visste at studiene viste at det var en viss fordel ved Ă„ bruke det, men han mente at “but the significant added work flow for patients with bladder irrigation prior to procedure and the cost of equipment has been a barrier to penetration broadly in urology”. Han mente ogsĂ„ BLC slet pĂ„ grunn av NBI som ogsĂ„ forbedret detection men som er “much simpler to include with the existing equipment”.

Dette var jo ikke sÄ positivt. SkjÞnner selvfÞlgelig at det er en veldig liten sample size, og tolket litt av svaret hans som han var litt biased mot Ä ikke bruke BLC. Men uansett, tenkte det kan vÊre av verdi Ä dele.

Har noen av dere som har skikkelig koll pĂ„ caset noen mot argumenter her? Hva mener han nĂ„r han sier “added work flow for patients with bladder irrigation prior to procedure”? Og hva tenker folk her om NBI? Virker som han mener dette er bedre enn BLC?

3 Likes

Dette viser at Cysview ikke selger seg selv og at det er viktig at man fÄr normalisert situasjonen ved hospitalene slik at man kan kjÞre fullt trykk pÄ markedsfÞringen igjen. Bare en liten del av klinikkene i USA bruker BLC. Derfor er potensialet sÄ stort.

Jeg oppfordrer deg til Ä sende spÞrsmÄlet til de som kan gi et meningsfullt svar. F.eks: david.moskowitz@photocure.com
Har god erfaring med Ä fÄ svar pÄ generelle spÞrsmÄl som ikke kommer i konflikt med bÞrsreglementet.

Skal prÞve Ä fÄ til en prat med selskapet. Tenkte bare Ä hÞre pÄ dette forumet fÞrst, ettersom jeg syns det er mange dyktige skribenter her inne som kunne kuttet litt ned pÄ research tiden.

Har ogsÄ forstÄtt det som at det er en del hindere for stÞrre adopsjon av Cysview. Det mÄ jo blant annet injiseres i blÊren 1t fÞr selve cystoskopien, noe som krever en sykepleier og en seng, og sÄ mÄ blÊren tÞmmes og fylles fÞr cystoskopien.

Her er prosessen beskrevet
https://www.drugs.com/dosage/cysview.html

I tillegg sliter de med gammelt utstyr (KS jobber med Ă„ oppdatere utstyret til en nyere utgave) som er tidkrevende Ă„ rengjĂžre, har hĂžy grad av failed procedures osv.

I alt er det en del barrierer som gjÞr det lett Ä forstÄ at veksten har vÊrt sÄ slow fÞr ny CEO og ogsÄ under covid. ForhÄpentligvis blir det en bedring i staffing i sykehusene, KS fÄr launchet det nye skopet sitt og pandemien roer seg i lÞpet av 22 :slightly_smiling_face:

1 Like