Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Ja

We reiterate our BUY and NOK155 target price.

3 Likes

Det er ikke tatt med noen verdi pÄ Cevira i analysen.
We have not included any value from
the Cevira project, out-licensed to
Asieris since 2019.

Upside risks to our investment case;

Cevira could become a larger success
than we assume.

4 Likes

Ja, da er snart oppsiden 100% hvis dette fortsetter noen dager til.

3 Likes

rett og slett nitrist pÄ bÞrsen.

marketcap 2,37 milliarder

1 Like

Elendig utvikling, men jeg holder blikket lĂžftet. Mange ting Ă„ se frem til her.

FjorÄrets gevinster allerede nullet ut og vel sÄ det. HÄper dette ikke bare er starten.
Det er nok mange nye i aksjemarkedet under covid som nÄ flykter i panikk etter Ä ha oppdaget at alt ikke gÄr til himmels likevel, slik det lenge sÄ ut.
Heldigvis trenger ikke PHO kapitalpÄfyll nÄ. Selvom man nesten skulle tro det sÄ mye juling den har fÄtt siden i fjor vÄr.

Jeg mÄ innrÞmme jeg har ikke fulgt med sÄ nÞye i det siste, har vi noen feeling pÄ en dato pÄ nÄr neste milepÊlsutbetaling fra Asieris kan finne pÄ Ä komme ifm cevira?

Eller er det noen som er pÄ kjÞpern og som vil senke prisen for Ä kunne gi et billig tilbud vel lav kurs


1 Like

Idag kom endelig kjÞpsanledningen jeg har ventet pÄ i PHO.

Det vil si, nedgang er ikke greit overhodet, men har tenkt den skulle et stykke ned pÄ 80 tallet og slo til pÄ 85,6 isted.

4 Likes

Brilliant! Men trodde du var blant de langsiktige som var med bÄde opp og ned?

Pho har jeg hatt og har stor tro pÄ og venter en boost inn mot H2.
NÄr det gjelder eksponering har jeg sluttet med Ä sitte i aksjer over Är i alt av opp og nedturer, ofte er man nÊrmest pÄ stedet hvil da.
SÄ jeg har i mange mÄneder kun hatt en liten post i Pho og den er fortsatt ikke stor etter dagens handel, men idag tror jeg var et godt tidspunkt Ä kjÞpe den pÄ.

Forelskelse i aksjer over lange tider er ikke bare smart, men jeg fĂžlger rimelig godt med i Photocure og har gjort det hele tiden.

Ja, du har helt rett. Selv har jeg alt for stor eksponering i PHO, men har hatt dÄrlige erfaringer med kjÞp/salg pÄ feil tidspunkt, sÄ jeg har blitt sittende og se forholdsvis store gevinster smuldre bort. Igjen. HÄper bare ikke aksjemarkedet krakker pÄ toppen av det hele.

Jeg tror ikke markedet krakker nÄ, men det er ikke utenkelig at vi nÊrmer oss noe mer korreksjon nÄr vi nÊrmer oss forsommeren, vanskelig Ä si.

To skritt tilbake og ett forsiktig skritt fram. Hvor lenge skal det fortsette?

Da kom jeg tilbake igjen i aksjen i gÄr. Spennende med Aseiris. Rart ikke DNB nevner det i siste analyse til 155kr. Cevira inntektene kommer til Ä bli stÞrre enn Hexvix/Cysview. Milestone utbetalinger og royalties.

1 Like

DNB skriver fĂžlgende i sin analyse;

We have not included any value from
the Cevira project, out-licensed to
Asieris since 2019.

Upside risks to our investment case

:black_medium_square: Cevira could become a larger success
than we assume.

Det er vel en forsiktig tilnÊrming, sÄ lenge Cevira ikke er bevist Ä virke i Phase III studien er verdien null. Kommer det en bekreftelse pÄ at den virkelig virker sÄ blir det en dobling av kursen skulle jeg tro da Cevira har et like stort inntjenings potensiale som Cysview/Hexvix for PHO.

3 Likes

Takk for presisering! :wink:

Jeg har ikke satset pĂ„ PHO pga Cevira. SĂ„ det fĂ„r i tilfelle bli en bonus. Men at kursen skulle nesten halvere seg siden sist sommer hadde jeg aldri drĂžmt om. Er det flere “svake hender” igjen i aksjen, eller er det bedre tider i vente?

Det som er betryggende er at stÞrste eier sitter i ro og samtidig har de 50 stÞrste eierne Þkt til nÄ over 66%. FÞler at det er opp til disse 50 stÞrste Ä ta tak i aksjen og at det er de som bestemmer utviklingen nÄ.

Opp i 120 i begynnelsen av februar 2020 og sÄ ned i 50 mÄneden etter. Til 150 i mai/juni 2021. SÄ ned til 100 29 september og opp til 120 mÄneden etter. Og nÄ 86. Sannsynligheten for nye oppturer er derfor stor


1 Like