Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Hvis det stemmer, sÄ er jo det veldig positivt!

Det er riktig som du skriver, blÄlys brukes i Norge kun ved TUR-B / eller med mulighet for TUR-B dersom man finner noe suspekt. Alltid med rigid skop.

Og ja, TUR-B er transurethral reseksjon av urinblĂŠre. Bytt ut B med TUR-P har du transurethral reseksjon av prostata, samme hull men litt annen plass :wink:

1 Like

Jeg tenkte mest pÄ forstÄelsen av at 2 billion dollar markedet som Dan Schneider melder om i presentasjoner - at det er det mulige TURBT markedet i enkelte markeder i Europa og USA.

Det er veldig negativt hvis man velger Ă„ bruke gammeldags White light og ikke enhanced cystoscopy av noe slag

Studiene er helt entydige pÄ at moderne teknologi er signifikant mye bedre

1 Like

Du trenger ikke Ă„ overbevise meg om at BLC/NBI er bedre enn WLC. Det er helt klart tydelig ut ifra studiene.

Men hva som faktisk praktiseres og hvordan dynamikken rundt bruken av BLC funker i den virkelige verden, er det jeg prĂžvde Ă„ gi et lite innblikk i (som sagt, veldig liten sample size med bare 3-4 urologer).

1 Like

Norge er dessverre fryktelig konservativt og ihvertfall motvillig mot Ă„ ta i bruk norske produkter

Denne barrieren du har oppdaget er en av de stÞrste flaskehalsene i Photocures vekststrategi. Det andre er at skopene visstnok er veldig unreliable og de mÄ ha personell til stede i tilfelle de streiker. Det tredje er at det er en sykepleiermangel i USA som vokser og i verste tilfelle gjÞr at enda flere prosedyrer gÄr via NBC/WLC. Uansett om det er et blÊrekreftforum eller to som har oppdaget blÄlys.

@Savepig personlig syns jeg ikke Norge er alene om Ä ha et fryktelig konservativt helsevesen. Men det er kanskje en diskusjon for en annen trÄd.

Det at skopene er unreliable osv, skal vell lĂžses nĂ„r KS omsider fĂ„r godkjent sitt nye scope. SĂ„ den problemstillingen er vell “lĂžst”, i den forstand.

Det at det er sykepleiermangel vil nok ogsÄ lÞse seg etterhvert som pandemien avtar osv. Dette kan jo ogsÄ ta litt tid. Men igjen, en problemstilling som man har en lÞsning pÄ.

Men hva tenker du om disse barrierene angÄende workflow og bruk av NBI/WLC da @Fornybar, om jeg fÄr spÞrre? Virker mer tricky Ä lÞse disse.

unreliable scopes tror jeg mÄ vÊre fÞrste gang jeg har hÞrt sÄ lenge jeg har vÊrt i pho, hva er kilden pÄ det?

Falske positiver er en ting i BLC for uerfarne brukere, men det har ikke sÄ mye med skopene Ä gjÞre meg bekjent

Kilden er CEO. Skopene er visstnok sÄ dÄrlige at uten personell fra Photocure tilstede sÄ dyttes de inn i et hjÞrne og blir avglemt.

Dette kunne man fÄtt med seg ved Ä fÞlge min twitter hehe

4 Likes

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-202?si=6150858ab55a4153a55e9fe4cf18b4f5&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing

@Savepig Dan snakker om det pÄ denne podcasten episoden! Begynner Ä snakke om det rundt 12:30 mark.

Han sier akkurat det @Fornybar referer til ovenfor.

2 Likes

Bra det var et intervju fra november sÄ jeg ikke var helt pÄ jordet

2 Likes

Likte bedre det han sa i etterkant :joy:

1 Like

Det er klart for meg ogsÄ at Photocure har en sjanse til Ä fÄ til noe stort! Men det er ogsÄ klart at de har vÊrt pÄ vent og pÄ vei LENGE nÄ. De siste Ärene har vi sett sjanser bli spist opp av tid i flere norske bioselskaper uten at aksjonÊrene har sett det komme.

3 Likes

For Photocure sin del sÄ er det stengte sykehus pga pandemi som er Ärsaken til ventingen. Sammenlikningen med andre bioteknologiselskaper blir helt feil.

1 Like

I 2018 og 2019 ogsÄ da eller? BLC har vÊrt endel av portefÞljen leeenge og siden 2017, sÄ har det vel vÊrt hovedfokus.

veksten var god i 2018 og 2019. Veksten var ekstremt bra de siste mÄnedene fÞr Covid slo til. Da Covid slo til i mars 2020 lÄ det an til en vekst i Q1 YoY pÄ over 50%. SÄ vi hadde nok sett helt andre tall siste tiden hvis det ikke var for Covid.

1 Like

1 Like

Poenget var at veksten i Q1 2020 lÄ an til Ä bli 50%, ref Schneider sin presentasjon, men det ble den altsÄ ikke pÄ grunn av Covid

Jeg er forsÄvidt enig i det du sier!

Er egentlig det jeg prÞver Ä gjÞre meg opp en mening om nÄr jeg gjÞr min DD nÄ.

Hva er sannsynligheten for at Photocure (etter pandemien, nĂ„r enn det blir) kan se ut som et selskap som vokser U.S segmentet 30-40%/Ă„rlig og EU segmentet 25%+/Ă„rlig? Klarer de det kan det bli fryktelig pent. OgsĂ„ er det selvfĂžlgelig hvor mye markedsfĂžring kostnader som fĂžlger med da. Hvor er inflection point’et hvor de kan slutte og bruke pĂ„ SG&A, og markedsfĂžring blir en mindre % av revenue samtidig som vi har vekst? De mĂ„ vise skalerbarhet pĂ„ et eller annet tidspunkt. Vet at i August 2020, sĂ„ guided de 1B NOK i revenue med 40% EBITDA margin for 2023. De guider selvfĂžlgelig ikke dette lenger, pga pandemien (og jeg liker selskaper som ikke guider, for Ă„ vĂŠre ĂŠrlig). Men klarer de dette innen 2023 eller 2024, hvis pandemien avtar, sĂ„ kan det som sagt se fryktelig pent ut:

Selskap som vokser 30%+, 95% gross margin, 40% EBITDA margin og burde produsere godt med FCF. Det hÞres ut som et selskap som burde ha noen saftige multipler pÄ seg.

Hva er sannsynligheten for at ting ser sÄnn ut om et par Är? Det er vell det jeg prÞver Ä finne svaret pÄ for min egen del ihvertfall.

2 Likes