Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Ja jeg hadde forventet en offisielt launch, men mulig roll- out allerede er i gang med de 30 sentrene som nevnt over.

Hadde ikke gjort noe med en børsmelding

Enig, men det er mulig noen vet bedre enn andre, ser at MS øker ved siste oppdatering var vel torsdag sist uke med 56000 aksjer. Top 50 oppi 69,4%. Noen redusere ganske kraftig men likevel øker de 50 største totalt og er nå høyeste nivå jeg har registrert.

Straks kvartalsrapport, børsmelding midt om sommeren når Ingen er på jobb er helt meningsløst

1 Like

Enig!

Seriøst ?

Eneste unntaket måtte være en eller annen random profit warning som de ikke kunne forsvare å sitte på men ser ikke for meg at det kommer.

Men har et sterkt håp om et ganske godt kvartal og positivt Outlook for H2!

Hvordan skal vi tolke dette med “surge” er vel et slags positivt profit warning.

Slikt melder aldri Photocure med en børsmelding…:face_with_monocle:

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Det som derimot har skjedd flere ganger nå er at når Dan har vært utttalt bullish om ganske konkrete ting så har det blitt fulgt opp på kvartalstallene

1 Like

I slutten av Q1 var det totalt 53 flexiblde scope installert, 5 i Q1. Jeg vil tro en surge må være en økning på 50% til nær 80.
To rise suddenly to an excessive or abnormal value the stock marked surged to a record high.

Så da får vi håpe at den plutselige bølgen av nye fleksible scope installasjoner berger Q2 for Photocure. Den setningen hadde gått meg forbi. Briarwood har sikkert fått det med seg siden de stadig kjøper seg opp. Hvis vi får en «surge» i både fleksible og rigide scope og Cevira godkjenning på toppen, så blir dette veldig bra i månedene fremover.

Akkurat det kommer til å ta sin tid. Tidligst rundt årsskiftet 2023/2024

Nå har vi to ekspert uttalelser angående godkjenning av Cevira, en senest des. 2023 og en årsskifte 2023/24. Take your pick.

Syns du det er veldig stor forskjell på desember 23 og årsskiftet 23/24?

En senest og en tidligst - så noget forskel :smiley:

Desember 2022

ja beklager det skulle stått desember 2022. Og ja jeg synes det er stor forskjell på et år når det er snakk om betydningen godkjenning har både for pasienter og aksjekursen.

Godkjenning desember 2022 skjer ikke.
Såvidt vi vet, så er ikke engang siste pasient behandlet pt
Er vi heldige, kommer resultater før årsskiftet, men jeg tror det også tar noe tid.

Deretter div prosesser, søknad om godkjenning og behandling. Totalt antar jeg dette tar ett års tid.

2 Likes