Ja, tydelig at ledelsen sørger for at de skal kunne sitte godt i det etter et salg av selskapet. “Fanden sørger for sine”, men det drypper jo litt på oss andre også.
Strøket av skribent
Da snur det opp igjen. Vi kommer til å ligge mellom 100 og 110 til selskapet kommer med en oppdatering. Kommer antagelig ikke før kvartals presentasjonen. Photocure har ikke tidligere kommentert utplassering av scope mellom Q, og kommer ikke til å gjøre det nå heller. Kanskje KS kan nevne noe…
Hadde vært fint om Asieris kjøpte opp dette selskapet som ikke ser verdien i å skape entusiasme blant investorene.
Ja det ser slik ut. Denne gangen har vi fått denne surge meldingen om flexi scope, hva det måtte innebære. Det jeg håper å tror på er at det blir en tid før de nye scopene og en etter de nye scopene. Med det mener jeg at de scopene som er brukt til nå er antikvariske, har vært utrolig tungvinte i bruk og ikke tilstrekkelig kvalitet på bildene. Derfor har det vært lite brukt i gjennomsnitt 1 gang i uken. Med den bruker vennligheten med de nye scopene og kvaliteten vil bruker frekvensen stige betraktelig. Med to ganger i uka blir det 100% økning. Håper og at bruker rekvensen på flexi scopene er bedre enn en gang i uka så med surge i installasjoner kan dette bli bra.
Hadde vært fint å få den meldingen om launching av de nye scopene i US, skulle komme senere i mnd i henhold til pressemelding. Vi er der nå.
Skulle gjerne likt å vite hvor mye mer overlegent blått lys er nå med de nye scopene. Må jo da sammenlignes med hvitt lys med HD scope. Det er utrolig kjedelig å eie PHO om dagen, må bli noe action snart
Hei er det noen som har god kontakt med DS eller VP America som kan avklare hvor vi er i løpet angående roll-out;
With confidence phase testing now complete, we expect roll-out of this high-definition system to begin this month to raise the technology standard for Blue Light Cystoscopy in the U.S., improve the experience of our customers, and to expand blue light usage throughout North America. ”
Oslo, Norway, July 27, 2022: Photocure ASA, The Bladder Cancer Company, announces that it has been informed by Karl Storz that the U.S. launch of the new high-definition blue light system has been delayed due to supply disruptions of certain capital equipment components. Based on current information, Photocure now expects commercial availability of the upgraded blue light system in late Q3 2022.
https://photocure.com/newsletters/news-from-photocure-4320520
OK, da blir det slutten av september, 2 mnd forsinket ikke all verden men kjedelig. Tror at det er det som har presset kursen i det siste.
Da viste de dette når de satte target price på 115kr på opsjonene. Da er det bare å lene seg tilbake og vente på ny oppdatering både på scope utrulling og godkjennelse fase 3 av Cevira. Blir nok grundigere informasjon om fremdriften på Q2 presentasjonen 10 August. Synes det var ryddig å informere om “delay” nå og ikke på kvartals presentasjonen…
Enig, godt å få denne informasjonen ut i markedet nå, mange har nok forventet det og presset kursen. tror vi havner i pluss i dag.
Ble dessverre en ny dag i minus.
De sier tross alt at inntektene vokser. Får håpe at Europa viser vekst. Jeg antar at stoppen i rigide cytoskop installasjoner ikke gjelder Europa der det er flere cytoskop leverandører enn Karl Storzt?
Slik jeg leser meldingen gjelder det US ja. 5 flex i US er like mange som i q1 så jeg
Syns det var bra med 5 Flexi ja. Får ein ein god brukerfrekvens på Flex så er det jo enorme inntektsmuligheter i Flex. Er vel Flexiscope som brukes oftast i US
Edit:
Det betyr at vi er oppe i 58 Flex scope nå. Viss eg ikkje husker feil så er det tidelgare snakk om at Flex brukes rundt 3-4 gonger meir enn rigide. Og det er jo noko av grunnen til at det har vore stort fokus på flexiscope.
“A total of 715,028 share options, equal to 2.6% of total shares issued in theCompany, were granted at an exercise price at NOK 114.89. The exercise price is
equal to the weighted average share price 30 trading days before day of grant
with an additional premium of 10% on top of the calculated average price.”
Viste ikke at flex brukes 3 til 4 ganger så ofte som rigid, fint om du kunne legge ut en link på det.
La og merke til at we continue to grow our revenue , skal vi få en positiv overraskelse den 11 aug.
Som sagt. Tar det kun frå husken, men kan sjå om eg finner det igjen
fant eit gammalt bilde
EDIT 2
Frå Q1 20
Hovudpoenget er at Flex som regel brukes når ein skal overvåke blæra både før og etter operasjon. Og det er det overvåkningsmarkedet som er så ekstremt stort. Det på grunn av at Blærekreft har ein såpass høg recurrence rate at dei må ta regelmessige cystoskopier for å følge med.
EDIT 3
Og til meldinga igjen.
Det er heilt naturleg at det er 0 rigide skop installert. Dette for at “alle” nå venter på Saphira då det i utgangspunktet skulle lanseres i Q2. Det betyr nok og at vi ikkje får ny rigide skop i Q3 før vi får nye installasjoner av det nye Toweret. Så skal vel det først og fremst byttes ut nokon av dei gamle mot nye skop før ein begynner å starte salgsprossesen til nye klinikker
Det er helt riktig som @Lundekunde skriver at man regner at bruken av 1 flexi tilsvarer 3-4 rigide skop.
Topp 20 nærmer seg halvparten av alle aksjer i Photocure. 49,48%
Ser 3 stykker har solgt seg helt ut, 24000 og 12000 og 8000 aksjer så da er vi kvitt dem.