Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Enig, godt Ä fÄ denne informasjonen ut i markedet nÄ, mange har nok forventet det og presset kursen. tror vi havner i pluss i dag.
Ble dessverre en ny dag i minus.

De sier tross alt at inntektene vokser. FÄr hÄpe at Europa viser vekst. Jeg antar at stoppen i rigide cytoskop installasjoner ikke gjelder Europa der det er flere cytoskop leverandÞrer enn Karl Storzt?

Slik jeg leser meldingen gjelder det US ja. 5 flex i US er like mange som i q1 sÄ jeg

Syns det var bra med 5 Flexi ja. FÄr ein ein god brukerfrekvens pÄ Flex sÄ er det jo enorme inntektsmuligheter i Flex. Er vel Flexiscope som brukes oftast i US

Edit:
Det betyr at vi er oppe i 58 Flex scope nÄ. Viss eg ikkje husker feil sÄ er det tidelgare snakk om at Flex brukes rundt 3-4 gonger meir enn rigide. Og det er jo noko av grunnen til at det har vore stort fokus pÄ flexiscope.

“A total of 715,028 share options, equal to 2.6% of total shares issued in theCompany, were granted at an exercise price at NOK 114.89. The exercise price is
equal to the weighted average share price 30 trading days before day of grant
with an additional premium of 10% on top of the calculated average price.”

Viste ikke at flex brukes 3 til 4 ganger sÄ ofte som rigid, fint om du kunne legge ut en link pÄ det.
La og merke til at we continue to grow our revenue , skal vi fÄ en positiv overraskelse den 11 aug.

Som sagt. Tar det kun frÄ husken, men kan sjÄ om eg finner det igjen

fant eit gammalt bilde
EDIT 2


FrÄ Q1 20

Hovudpoenget er at Flex som regel brukes nÄr ein skal overvÄke blÊra bÄde fÞr og etter operasjon. Og det er det overvÄkningsmarkedet som er sÄ ekstremt stort. Det pÄ grunn av at BlÊrekreft har ein sÄpass hÞg recurrence rate at dei mÄ ta regelmessige cystoskopier for Ä fÞlge med.

EDIT 3
Og til meldinga igjen.
Det er heilt naturleg at det er 0 rigide skop installert. Dette for at “alle” nĂ„ venter pĂ„ Saphira dĂ„ det i utgangspunktet skulle lanseres i Q2. Det betyr nok og at vi ikkje fĂ„r ny rigide skop i Q3 fĂžr vi fĂ„r nye installasjoner av det nye Toweret. SĂ„ skal vel det fĂžrst og fremst byttes ut nokon av dei gamle mot nye skop fĂžr ein begynner Ă„ starte salgsprossesen til nye klinikker

1 Like

Det er helt riktig som @Lundekunde skriver at man regner at bruken av 1 flexi tilsvarer 3-4 rigide skop.

1 Like

Topp 20 nĂŠrmer seg halvparten av alle aksjer i Photocure. 49,48%

1 Like

Ser 3 stykker har solgt seg helt ut, 24000 og 12000 og 8000 aksjer sÄ da er vi kvitt dem.

Er det noen som har regnet pÄ effekten av denne forsinkelsen i kroner og Þre?

FĂ„r hammeren i dag, men er det en kjĂžpsmulighet?

PÄ sikt kan det vÊre det, men tiden fremover nÄ blir vel med slapt kvartalsresultat, fortsatt dropper de kanskje guiding? Vi mistet lanseringen av HD scopes som skulle skje nÄ og gi boozt. Mange Þnsker ogsÄ Ä se ny sammenligning med tilsvarende HD scopes med hvitt lys.
Det vil seg bare ikke for PHO, nye problemer hele tiden:(

Dersom nye scope er veldig mye bedre - og blir enda bedre i fremtiden - holder det kanskje med hvitt lys for Ă„ se kreften ?

BLC er overlegent, nytt utstyr vil bare fremheve teknologien enda mer og hvitt lys vil aldri gi den samme pÄvisningen av kreftceller.

Det er nesten overraskende at de har solgt sÄ mye pÄ sÄ gammel tech, nÄ fÄr de endelig skikkelig utstyr og salgsarbeidet burde gÄ lekende lett. I hvert fall teoretisk :wink:

Helt enig og husk pÄ at vi har solide aksjonÊrer som Þker hele tiden. Blir spennende resultatet den 10. aug. DS sier at de Þker inntektene det er spÞrsmÄl om hvor mye. skulle hvert fall sett at de kom over 100 mill dette kvartalet.

Hvitt lys har vel allerede bedre opplĂžsning?
dvs. nÄ blir blÄtt lys like bra + fordelene blÄ lys teknologien gir.

Godt poeng.

En Cevira oppdatering hadde vĂŠrt Ă„lreit. Og godkjennelse av Hexvix i Kina som burde snart vĂŠre klar.

SpÞrsmÄlet jeg stiller meg er om utsettelsen er nok til Ä redusere MCAP med 300 MNOK.

Å fokusere pĂ„ valutasvingnnger blir jo litt Ă„ klamre seg til halmstrĂ„, men:

USD/NOK snitt hittil i Ă„r:

Jan 8.847821 – 31 days
Feb 8.873390 – 28 days
Mar 8.833750 – 31 days
Apr 8.882940 – 30 days
May 9.590659 – 31 days
Jun 9.738954 – 30 days

Lov Ä hÄpe pÄ litt drahjelp fra valutaeffekter i Q2-resultatet. Tar alt vi kan fÄ av positive faktorer nÄ for tiden


4 Likes