Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Frykt om nye korona masseinnleggelser i USA utover høsten og vinteren hørte jeg akkurat her et sted. Synes selv det hørtes rart ut da nye variantene ikke går så hardt på lunger/pust
Men kan jo være at mange ikke tåler det uansett og må legges inn, aner ikke

Biden hadde corona og fikk behandling som er også tilgjengelig for alle amerikanere. Han var vel syk 5 dager. Jeg hadde corona og var syk ca det samme. En har en helt annen verktøykasse å behandle corona med nå.

“While the delayed launch of Karl Storz’s new blue light system is disappointing, we continue to grow our revenue and market penetration with the current installed base of BLC equipment, as awareness of the benefits of blue light cystoscopy is growing with uro-oncologists,” said Dan Schneider, President and CEO of Photocure. “The pre-launch demand from our customers for the new blue light system continues to be robust, and we are looking forward to regaining momentum with new accounts once this upgraded equipment becomes available.”

Her mer enn antydes at veksten fortsetter…:thinking:

Lurer litt på hva de største aksjonærene tenker som har snitt på høyere aksjekurs enn det vi ser i dag… Vil de kjøpe eller vente… :thinking:

Hvis de tenker som Buffet så følger de ikke med på kursen hele tiden, men tenker de har kjøpt seg inn i et selskap som vil levere god avkastning på sikt

Når Briarwood har kjøpt mer enn 13% allerede har de gjort vurderingen om dette selskapet og bryr seg ikke om en utsettelse på to mnd. som skyldes en leverandør og ikke PHO.
Tror og at de er ikke interessert i å se kursen noe lavere enn dette og er på kjøperen i dag.

Norsk biotek er begredelig for tiden. De som bare har produkter i utvikling og trenger stadig påfyll av penger blir hardt straffet. Heldigvis har Photocure et produkt i salg og et produkt i komminga som kan slå skikkelig til. Synes selskapet blir hardt straffet for en utsettelse. :face_with_head_bandage:

Man får ikke drahjelp av usd/nok, når kostnadsbasen er større enn inntekter i usa

1 Like

Fortsatt like tungt lastet i PHO @Hayen ?

Sitter med en solid post, men mindre enn før.
Jeg oppdaget Desert Control for et drøyt år siden (pt ca likt eksponert)

Er fremdeles av den oppfatning at pho blir veldig bra

2 Likes

Da er vi to😀 Ca like mye i DC som i PHO
PHO krabber oppover igjen nå btw

Karl Storz’s new blue light system:

Partneren til PHO , Karl Storz må vel også tas med i vurderingene.
Det må vel ligge en økonomisk risiko i utvikling / kostnader og produksjon av dette nye BLC systemet.
Karl Storz ser altså ut for å satse tid og kapital på dette nye systemet og det bør vel tas med i vuurderingene
For hvem kjenner produktet og markedet bedre enn karl Storz?

Så , helt klart—KS har troen på BLC og satser sterkt på dette konseptet.

https://photocure.com/news/photocure-provides-update-on-anticipated-commercial-availability-of-karl-storzs-new-blue-light-system-in-the-united-states-4320520

utdrag:
While the delayed launch of Karl Storz’s new blue light system is disappointing, we continue to grow our revenue and market penetration with the current installed base of BLC equipment, as awareness of the benefits of blue light cystoscopy is growing with uro-oncologists, ” said Dan Schneider, President and CEO of Photocure. “ The pre-launch demand from our customers for the new blue light system continues to be robust, and we are looking forward to regaining momentum with new accounts once this upgraded equipment becomes available. We remain dedicated to serving our physician customers and their patients, and we will keep our stakeholders informed on the launch timing.”

CEO Photocure DS synes jeg personlig må være noe av det beste som kan oppdrives på markedet i dag (min personlige mening)
Dessuten en aksjonær-vennlig utgave også :slight_smile:

Når denne personen omtaler noe så bør en lytte.
Før avtalen med kineserene på Cevira så snakket DS om muligheten for interresse fra kina ved flere anledninger og da tenkte jeg…hvorfor “maser” vedkommende om dette mulige som kan komme fra kina.
Det jeg prøver å formidle er at dersom DS omtaler noe som ikke hører til under det som blir omtalt så bør en" spisse ørene".
En mester i å formidle til aksjonærene om viktige forhold som berører dem UTEN å si det rett frem.
(Bare min personlige mening selvsagt)

Så når DS uttaler seg slik han gjør i utdraget over her så antyder kanskje dette overskudd i den kommende 1/2-års rapporten?
Det ville i såfall gå under vedkommenes varemerke----Å si uten å si.

Lykke til

DNB opprettholder kursmål på 150 kroner ifølge FA.

1 Like

Av fredagens omsetning på 102.000 aksjer kom 29.000 på auksjonen før Børs slutt, på dagens høyeste kurs. Det kan være et tegn på at noen “passer på” for å gripe inn når aksjekursen er lav nok. Det vil kommende aksje oppdateringer eventuelt vise. Som sagt tidligere, betryggende å være investert i et selskap som vokser og har et produkt i salg og et produkt i komminga…

Sitat fra sokaratest på HO:
“DNB Markeds opprettholder kursmålet på 150 kr står det i Finansavisa på nett Fredag kveld. DNB Markeds venter økt omsetning og 3 millioner kr i EBITDA. Tror ikke de nevnte CEVIRA.” sitat slutt.

Da det er Asieris som har tatt ansvaret for å få Cevira godkjent som behandlingsmåte blir nok dette litt perifer når DNB skal regne på Photocure. Det blir både milepæl utbetalinger i vente og royalties fra Asieris når Cevira kommer på markedet. Her er vel egentlig det store potensialet. :wink:

Potensial eller fare ! Fase III kan gå feil ikke sant?

Sjølvsagt kan det ende med dårlige resultater, men det vil jo ikkje påvirke Photocure kostnadsmessig. Og som DNB har i sine estimat så er det 0 frå Cevira. Det vil seie kun oppside ved positive resultater

https://photocure.com/investors-hub/investors-shareholder-information

Aksjebevegelser blant topp 20.
15.07 til 29.07:

MORGAN STANLEY USA (klient Briarwood)

  • 195.800 aksjer til 3.692.410 aksjer 13.6% av alle aksjer.

THE BANK OF NEW YORK BEL ÷ 13.600

RBC INVESTOR SERVICES BANK IRL ÷ 34.000

AVANZA BANK SWE ÷ 6.000

2 Likes

Sjansen for at fase 3 kommer ut med bra resultat er rimelig overhengende skulle man anta basert på resultatet fra fase 2.

1 Like