Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

DNB opprettholder kursmål på 150 kroner ifølge FA.

1 Like

Av fredagens omsetning på 102.000 aksjer kom 29.000 på auksjonen før Børs slutt, på dagens høyeste kurs. Det kan være et tegn på at noen “passer på” for å gripe inn når aksjekursen er lav nok. Det vil kommende aksje oppdateringer eventuelt vise. Som sagt tidligere, betryggende å være investert i et selskap som vokser og har et produkt i salg og et produkt i komminga…

Sitat fra sokaratest på HO:
“DNB Markeds opprettholder kursmålet på 150 kr står det i Finansavisa på nett Fredag kveld. DNB Markeds venter økt omsetning og 3 millioner kr i EBITDA. Tror ikke de nevnte CEVIRA.” sitat slutt.

Da det er Asieris som har tatt ansvaret for å få Cevira godkjent som behandlingsmåte blir nok dette litt perifer når DNB skal regne på Photocure. Det blir både milepæl utbetalinger i vente og royalties fra Asieris når Cevira kommer på markedet. Her er vel egentlig det store potensialet. :wink:

Potensial eller fare ! Fase III kan gå feil ikke sant?

Sjølvsagt kan det ende med dårlige resultater, men det vil jo ikkje påvirke Photocure kostnadsmessig. Og som DNB har i sine estimat så er det 0 frå Cevira. Det vil seie kun oppside ved positive resultater

https://photocure.com/investors-hub/investors-shareholder-information

Aksjebevegelser blant topp 20.
15.07 til 29.07:

MORGAN STANLEY USA (klient Briarwood)

• 195.800 aksjer til 3.692.410 aksjer 13.6% av alle aksjer.

THE BANK OF NEW YORK BEL ÷ 13.600

RBC INVESTOR SERVICES BANK IRL ÷ 34.000

AVANZA BANK SWE ÷ 6.000

2 Likes

Sjansen for at fase 3 kommer ut med bra resultat er rimelig overhengende skulle man anta basert på resultatet fra fase 2.

1 Like

… hvergang man skal si noe ´negativt´ eller tilføyer noe realisme blir man ´hengt´ i dette teater?

Phase III er ikke risiko fritt, det er det eneste jeg vil si. At DNB ikke har €€ for Cevira vil ikke si at de som følger med Photocure er nett opp med i PHO for å satse på Cevira utbetalinger. Derfor ved failure av Cevira får PHO seg en smell.

Men jeg har ikke lyst å være party pooper. Lykketil.

1 Like

Jo enig i det, men greit å se Cevira som en bonus inntil videre.
Noen som gode estimater når resultatene fra fase 3 kan forventes?

Man blir ikke hengt, skrev bare min mening, eier ikke aksjer engang i selskapet

Trodde egentlig på sen høsten 22, men realistisk kanskje i 2023.
Tar nok mer tid enn planlagt grunnet pandemi utfordringer

Ok, jeg eier ikke aksjer per idag. Vurderer inngang når Dan får sine kostnader under kontroll.

Men tar jeg ikke feil så eide du en del aksjer tidligere?

Ja, jeg har fulgt selskapet siden sommeren 2018.
Men, ble vel litt lei underveis, svakere takt på inntektssiden og utplassering enn ønsket, men vurderer nok inngang igjen om 2-3 kvartal.
Planen var nå på sensommeren, tidlig høst, men tror USA utviklingen fortsatt går for tregt.
Men, ganske overbevist om at de vil lykkes til slutt, spørsmålet er når.
Det spennende er om Asieris finner på å by på selskapet

1 Like

Har fulgt selskapet siden 1998, men enig i at man kanskje bør avvente med å gå inn/øke inntil Dan for får mer kontroll over kostnader og inntekter i US.

1 Like

Fordelen med å sitte i Photocure er at nedsiden nok er svært begrenset så man går neppe på stort tap ved å sitte i aksjen, samtidig tror jeg heller ikke man får noen voldsom opptur i kurs før det skjer noe veldig positivt regnskapsmessig.
Alternativt oppkjøp, Cevira etc.
Men, bare spekulasjoner fra min side, et stødig selskap med en flott ceo, håper de lykkes

1 Like

Jeg er en veldig langsiktig investor og enig i at nedsiden er neppe særlig stor på nåværende tidspunkt, men det er ikke en aksje du går “all in” i pr. nå. Men greit å ha en mindre posisjon for å følge selskapet.
Håper inderlig de lykkes med US og Cevira etter hvert!

3 Likes

Hvis man venter til det kommer gode salgstall igjen, vil man neppe komme inn til en lav kurs. Det er jo derfor man posisjoner seg nå… for gode salgstall kommer med nye scope og covid restriksjoner helt borte.

Litt selvmotsigende? Hvis du ikke har troen på at PHO vil lykkes er det logisk å holde seg unna. Men hvis man er “veldig langsiktig investor” med tro på PHO, vil det være naturlig å allerede ha posisjonert seg. Selv har jeg vært det lenge nå. Selvfølgelig er det frustrerende at det så ofte dukker opp vanskeligheter hver gang alt ligger til rette for at ting skal løsne. Men hvilket selskap i sektoren er et bedre langsiktig case med begrenset risiko?

Det er helt riktig, men jeg tror man har relativt god tid fortsatt med å komme inn i intervallet 95-110. Drittlei av å sitte i aksjer som konstant går sidelengs.
Men, trading mulighetene er bra her for de som håndterer det.