Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

… hvergang man skal si noe ´negativt´ eller tilføyer noe realisme blir man ´hengt´ i dette teater?

Phase III er ikke risiko fritt, det er det eneste jeg vil si. At DNB ikke har €€ for Cevira vil ikke si at de som følger med Photocure er nett opp med i PHO for å satse på Cevira utbetalinger. Derfor ved failure av Cevira får PHO seg en smell.

Men jeg har ikke lyst å være party pooper. Lykketil.

1 Like

Jo enig i det, men greit å se Cevira som en bonus inntil videre.
Noen som gode estimater når resultatene fra fase 3 kan forventes?

Man blir ikke hengt, skrev bare min mening, eier ikke aksjer engang i selskapet

Trodde egentlig på sen høsten 22, men realistisk kanskje i 2023.
Tar nok mer tid enn planlagt grunnet pandemi utfordringer

Ok, jeg eier ikke aksjer per idag. Vurderer inngang når Dan får sine kostnader under kontroll.

Men tar jeg ikke feil så eide du en del aksjer tidligere?

Ja, jeg har fulgt selskapet siden sommeren 2018.
Men, ble vel litt lei underveis, svakere takt på inntektssiden og utplassering enn ønsket, men vurderer nok inngang igjen om 2-3 kvartal.
Planen var nå på sensommeren, tidlig høst, men tror USA utviklingen fortsatt går for tregt.
Men, ganske overbevist om at de vil lykkes til slutt, spørsmålet er når.
Det spennende er om Asieris finner på å by på selskapet

1 Like

Har fulgt selskapet siden 1998, men enig i at man kanskje bør avvente med å gå inn/øke inntil Dan for får mer kontroll over kostnader og inntekter i US.

1 Like

Fordelen med å sitte i Photocure er at nedsiden nok er svært begrenset så man går neppe på stort tap ved å sitte i aksjen, samtidig tror jeg heller ikke man får noen voldsom opptur i kurs før det skjer noe veldig positivt regnskapsmessig.
Alternativt oppkjøp, Cevira etc.
Men, bare spekulasjoner fra min side, et stødig selskap med en flott ceo, håper de lykkes

1 Like

Jeg er en veldig langsiktig investor og enig i at nedsiden er neppe særlig stor på nåværende tidspunkt, men det er ikke en aksje du går “all in” i pr. nå. Men greit å ha en mindre posisjon for å følge selskapet.
Håper inderlig de lykkes med US og Cevira etter hvert!

3 Likes

Hvis man venter til det kommer gode salgstall igjen, vil man neppe komme inn til en lav kurs. Det er jo derfor man posisjoner seg nå… for gode salgstall kommer med nye scope og covid restriksjoner helt borte.

Litt selvmotsigende? Hvis du ikke har troen på at PHO vil lykkes er det logisk å holde seg unna. Men hvis man er “veldig langsiktig investor” med tro på PHO, vil det være naturlig å allerede ha posisjonert seg. Selv har jeg vært det lenge nå. Selvfølgelig er det frustrerende at det så ofte dukker opp vanskeligheter hver gang alt ligger til rette for at ting skal løsne. Men hvilket selskap i sektoren er et bedre langsiktig case med begrenset risiko?

Det er helt riktig, men jeg tror man har relativt god tid fortsatt med å komme inn i intervallet 95-110. Drittlei av å sitte i aksjer som konstant går sidelengs.
Men, trading mulighetene er bra her for de som håndterer det.

Er det noen som vet om det er guidet noe på tidslinjer rundt fase 3 Hexvix i Kina?

Kan ikke si jeg har bitt merke i noen tidslinje for godkjenningen av Hexvix i Kina. Sitter igjen med inntrykket om at det kan skje når som helst… Og så var det utrullingen av scope da. Hvordan og når skjer det i så fall. :thinking:

Der har vel Asieris inngått partnerskap med Sinopharma, og vi får bare krysse fingrene og håpe at de ser gode økonomiske muligheter ved å være på ballen når Hexvix blir godkjent.

Ikke når som helst…
Gjennomføring av studien i praksis i år. Godkjenning en gang neste år

1 Like

Det er vel omtrent nå vi kan begynne å tro på oppgang fremover. Korona innleggelser vil ikke ødelegge for kapasitet lengre og nytt HD scope kommer senere i år. Er vel ikke uten grunn at de store har lastet opp såpass kraftig i det siste.

Jeg har lenge skrevet til flere at jeg ville inn igjen i Pho sensommer/tidlig høst, melding om 2mnd forsinkelse fra KZ gjør at jeg avventer litt til, men det har også sammenheng med at jeg sitter litt stuck et par tre andre steder inntil til det løsner der.
Kan godt hende at det er riktig tid å entre Pho nå.

Det du skriver her om at du vurderer inngang etter 2-3 kvartaler er ikke det jeg gjør av flere grunner. Hvis vi tar salgstallene først ser jeg at i DNB analysen forventer de ca. 99 mil i Q2 ,forventningene i markedet er 101 mill. For året har DNB 411 mil, 513 for 23 og 644 for 24. Må innrømme at jeg er veldig spent på om de innfrir det første målet på 100 mill, vi får svaret om noen dager. Bunnlinjen er jeg ikke bekymret for nå er det vekst, vekst og vekst som teller. Føler meg ganske sikker på, skal vi tro DS, om at det blir en tid før og etter de nye scopene fra KS.
Flexi scopene har de og hatt godt salg på og med de nye scopene vil utnyttelsgraden øke kraftig.

Så har vi China uansett kommer det resultater der i fra både angående Hexvix og Cevira innen et år, Med Cevira har de holt på med uttesting siden nov. 2020 så vi begynner å nærme seg 2 år. I avtalen som er kommunisert til oss står det at det er utbetaling av milepæl ved første indikasjon. Vet ikke hva første indikasjon er men skulle tro at den nærmer seg.
Det jeg legger størst vekt på er at største eier Briarwood øker hele tiden mens mindre aksjonærer selger seg ut. Venter de et oppkjøp, de har hvert fall tro på selskapet.
Jeg sitter, skulle selvsagt vært inne i olje og oljeservice i disse tider men det har jeg desverre ikke vært så får vi se om min strategi bommer fullstendig.
,

1 Like