Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Ikke uenig i noe av det du skriver egentlig.
Kan godt tenkes at jeg bommer med å avvente til nov/des., men da får det så være.
Alternativt kan jeg komme inn tidligere dersom en av mine andre sidelengs investeringer slår til før den tid og derav kan konvertere hurtigere over.
Photocure blir bra på sikt, det har jeg aldri tvilt på, men den aksjen som så mange andre har hatt en fryktelig seig utvikling over lang tid.
Tror ærlig talt ikke q2 blir voldsomt bra, ei heller q3, men fra q4 tror jeg det kan løsne, men igjen, jeg har tatt feil før og kan hende jeg gjør det nok en gang.
Photocure har vært en solid aksje på den måten at man har unngått de dype dalene de seneste månedene og det er virkelig bra.
Nok av de som har sittet med aksjer som har tapt seg ufattelig i verdi.

Man kan si hva man vil, men blant aksjene det snakkes mest om her er det PHO jeg har tjent klart mest på

Ja, mange som kom seg inn i aksjen på 25-60 som har gjort det bra på den.

Virker som det stadig mer anspente forholdet mellom vesten og Kina er med å påvirke kursutviklingen her

La oss bare få det besøket overstått, ingen grunn til å hause dette opp fra Chinas side. Jeg forventer nå at vi snart får et rally inn mot Q2, tror det kan komme positive signaler om utplassering av de nye scopene og forhåpentligvis at resultatet er godt over 100 mill. Bare noen få handledager igjen.
Vil og tro at DNB har sjekket med PHO om hva omsetningen blir, hvert fall fått en indikasjon.

Sannsynligvis har rundt 2000 investorer forlatt selskapet de to siste årene. (det var registrert 6.716 poster i 2020, dette tallet var redusert til 5.062 i 2021 og har nok fortsatt nedover i år)
Langsiktige og større aktører kan plukke opp aksjene som de mindre og utålmodige kaster ut.
Omsetningen har sjelden vært lavere enn det vi ser nå. (Forsåvidt en tendens som gjelder flere selskaper.) Vil det snu, eller må det oppkjøpsforsøk til for å skape ny interesse?

Tror det er lurt å ikke skru opp forventningene. Jeg har liten tro på at markedet vil begeistres den 10.

Etter det jeg forstår er det mange som har ett halvt øye til denne i påvente av positive signaler. Begynner noen da å kjøpe vil færre være villige til å selge og aksjekursen kan fort komme opp i kurs targeten til DNB siden det er færre “frie” aksjer i omløp. :thinking:

Enig med deg angående mindre aksjonærer som selger seg ut og de store bare ligger og tar imot, det ser en tydelig hos MS som kjøper seg opp hele tiden. Har stor tro på å være tålmodig i denne aksjen, er ikke det en av levereglene til Warrent Buffett?
Har en følelse av at DS ville ha den negative opplysningen om utsettelse av scopene ut av verden før Q2 så den ikke tok all oppmerksomheten vekk fra det positive.

Smart å være tålmodig hvis det blir bra til slutt. «A stock you like» begrepet til Buffet inneholder nok ganske heftig analyser og regnearbeid. PHO er litt vrien for de sliter uønsket mye med å få til en take off, men nå med nytt HD scope og nesten ingen i respirator lengre så er det verdt å tro på caset.

Vil du ikke tro at Briarwood har gjort heftige analyser?

Jo, tror det. Blir sittende jeg

En ting nesten alltid slår til i PHO er at når den er ned rundt 4% uten klare årsaker, så krabber den seg opp igjen ganske raskt

ja ser at vi har intraday vært nede å testet dette område på 95 10 ganger og alle har holdt. Ser gode grunn til at den holder denne gang også.
Skulle lagt til at dette har skjedd de siste 3 mnd.

1 Like

Gikk en stor post der på 115000 var det MS som tok den igjen?

Hvor ser du dette? Er slik info en del av innsiderpakka?

Nei, jeg ser det på trading plattformen til Pareto. Ser ikke hvem som kjøpte eller solgte. Så langt i dag er det omsatt ca 135000 aksjer. Posten gikk på 97,75.

Hvis det er Briarwood som kjøper kan man mistenke at de har en agenda. Man kan bare spekulere…:thinking:

Iflg. Nordnet er dagsomsetning hittil 24.427 aksjer.

Dags omsetningen i NOK er 2 459 987