Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Om jeg ikke husker feil er bla Jack Ma en av eierne der


utdrag:

  • To date, there are no approved non-surgical treatment products in the world. CeviraÂź has the potential to fill the gap in this field. CeviraÂź is a photodynamic drug-device combination product that is being developed for non-surgical treatment of high-grade cervical dysplasia. The treatment is based on photodynamic therapy combining a photosensitizer with activation by light of a specific wavelength. This innovative product will provide a new treatment alternative for HSIL patients, avoiding the pain and side effects of surgical operation. It is a break-through therapy.

  • If further development demonstrates encouraging data, it is expected to be included in the clinical diagnosis and treatmentguidelines. This non-surgical treatment which preserves cervical function will be a breakthrough treatment of cervical precancerous lesions.

Store forventninger.

Gratulerer vi greidde 100,4 mill in total revenue.

1 Like

Norne forventet sales pÄ 97 millNOK, og EBITDA pÄ -2,5 millNOK

Fasit viser sales pÄ 101 millNOK og og EBITDA pÄ +1,4 millNOK

Bedre enn forventet, sÄ da synes jeg aksjekursen kan innkassere gÄrsdagens flotte Cevira-nyhet (hvor dommen var at ingen klarte Ä glede seg over den meldingen siden alt fokus var pÄ Hexvix-salget), pluss innkassere dagens fine salgs- og resultat-tall.

8 Likes

The installed base of blue light cystoscopes in the
U.S. was 329 at the end of the second quarter, an increase of 41 towers or 14%
since the same period in 2021, including a total base of 58 flexible
cystoscopes, which grew 38% year over year.

Som jeg misstenkte. Analysene fra meglerhus tar ikke hĂžyde for scope som er plassert mens covid har vĂŠrt en plage.

Økning i scope alene skal vÊre nok til Ä fortsette vekst godt forbi pre-covid nivÄ frem til de nye scopene begynner Ä komme pÄ markedet.

6 Likes

Norne tilfreds med q2 rapporten.

Solid 2Q report with strong growth and positive EBITDA Photocure released a solid 2Q report this morning with figures slightly better than expected. The company reports strong growth in the US and Europe despite the 2Q a year ago being very strong. We will not change our estimates and TP much following the report, while the recommendation will depend on the share price reaction to the report.

2Q revenues and EBITDA a bit better than expected Photocure released its 2Q22 report this morning with figures slightly better than expected. Revenues of NOK 101m were not far from our NOK 97m projection, while EBITDA came in positive at NOK 1.4m vs a small negative figure estimated by us of NOK -2.5m. New BLC installation figures were announced earlier with 5 flexible scopes installed and 0 rigid due to Karl Storz delaying new equipment launch to expected late 3Q (2H in Europe). We see no drama here, as we estimated a total of 6 prior to preannouncement. More importantly, PHO reports strong client pipeline for new BLC tower installations once they are available.

Better sales growth in North America and the US, but staffing shortages still there North American sales grew 24% (12% expected) with 4% grow in unit sales, 3% price increase and a massive 11% positive FX impact due to stronger USD. Staffing shortages still impacting sales, but unit sales were the highest ever per quarter in 2Q. European sales grew 6% (-7% expected) led by a strong 10% unit sales growth a bit offset by FX impact. German sales were very strong on the back of inventory purchases by several hospitals ahead of price increases from August 1st .

COVID restrictions are mostly gone COVID-related access restrictions to hospitals eased during the quarter even if they are still more restrictive in the US vs Europe. Situation should further improve in the US in 2H and access should remain open in Europe.

No significant changes to estimates and TP post 2Q All in all, 2Q report brought no big surprises with figures a bit better than expected and situation gradually improving. Our estimates and TP should not change much, while recommendation will depend on the share price reaction to the report.

3 Likes

Noen som ser hva som var sÄ negativt med resultatet?

Ja, kostnadsĂžkningen.

1 Like

DS har ikke sine kostnader under kontroll for x Är nÄ pÄ rad. Meget synd. Slike omsetÞkninger skulle peker opp ved Q presentasjon.

Ansatt alt for mange ? For hÞye lÞnninger? Tragisk at det bare blir nedtur pÄ nedtur i PHO! Aldri noe gÞy og man gruer seg til kvartalspresentasjon hver gang.

Eneste som betyr noe er top linje veksten, kostnadene blir konstante fremover i forhold til veksten som kommer. Slapp av dette blir bra og kjĂžp.

7 Likes

:joy:

Ler litt av denne. Litt som Ă„ snu kappen etter vinden. Venter med anbefaling alt ettersom hvordan “markedet” reagerer.

Ingen problem Ä vÊre analytiker da, nÄr man kan komme med anbefalinger etter prisen har endret seg.

Edit: NÄr det gjelder pris og reaksjon, vent til dagen er over. Utallige eksempler pÄ hvordan ting Äpner ned, men avslutter nÞytralt eller opp utover dagen.

2 Likes

Markedet er forelÞpig litt i villrede over resultatet, og dertil lave volumer. Dette mÄ fÄ synke inn og tar seg nok opp etter hvert, tenker jeg.
Men kostnadssiden er nok fortsatt, slik jeg ogsÄ pÄpekte for q1, et problem for markedet Ä godta.
Tror forholdet topp/bunn vil se atskillig bedre ut for q3 og at det nÄ ligger godt til rette for Þket etterspÞrsel og kurslÞft fot aksjen utover hÞsten.

Enig, ikke fĂžrste gang Norne formulerer seg slik.

Tja, dette har vi hĂžrt fĂžr de siste kvartalene
 “neste kvartal, neste kvartal”. GĂ„r en grense for hvor lenge mange orker Ă„ vente. Sitter fortsatt med mine aksjer, men teller pĂ„ knappene. DS skal ha for Ă„ ikke vike fra linjen han har lagt seg pĂ„ mtp Ă„ beholde full bemanning gjennom hele corona-krisen, han har tydeligvis troen pĂ„ det. Listen de har lagt for seg selv for postpandemisk vekst er hĂžy. Tror ikke de fĂ„r sĂ„ veldig lang tid av markedet for Ă„ levere pĂ„ det :slight_smile:

Dette var over forventet for min del i hvertfall. Jeg tror mange undervurderer hvor tÞft COVID pÄvirket selskapet, litt vanskelig Ä se fordi de fortsatt leverte vekst under pandemien. De gÄr jo for vekst, og tidligere erfaring (ref ipsen i europa) viser jo at produktet ikke selger seg selv, men at det trengs stor innsats for Þkende salg. Jeg syntes det er bra de har opprettholdt/bygd opp salgsstyrken, virker som det mÄ til for Ä virkelig fÄ gjennombrudd.

4 Likes

Skulle likt Ä se opex trende hakket lavere, men synes dette ser riktig sÄ pent ut nÄr vi vet ny timeline for nye skop og asieris nyheter i gÄr

(Har ikke dobbeltsjekket regnearket mitt, sÄ ta grafene her med en liten klype salt.)

5 Likes

Slik jeg oppfatter det er at om nĂ„ kursen skulle gĂ„ opp (og nĂŠrme seg kursmĂ„l) eller ned sĂ„ ville det pĂ„virke om anbefaling ville vĂŠre “kjĂžp”, “sterkt kjĂžp” eller “hold”. KursmĂ„let ligger ikke an til Ă„ justeres forelĂžpig bassert pĂ„ dagens rapport.

3 Likes

NĂ„ er det vel bare kjĂžp/hold/selg som avhenger av kursreaksjonen, ikke TP.

Da er det litt mer mening i setningen hvis man legger den konteksten i til.