Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Enig, ikke første gang Norne formulerer seg slik.

Tja, dette har vi hørt før de siste kvartalene… “neste kvartal, neste kvartal”. Går en grense for hvor lenge mange orker å vente. Sitter fortsatt med mine aksjer, men teller på knappene. DS skal ha for å ikke vike fra linjen han har lagt seg på mtp å beholde full bemanning gjennom hele corona-krisen, han har tydeligvis troen på det. Listen de har lagt for seg selv for postpandemisk vekst er høy. Tror ikke de får så veldig lang tid av markedet for å levere på det :slight_smile:

Dette var over forventet for min del i hvertfall. Jeg tror mange undervurderer hvor tøft COVID påvirket selskapet, litt vanskelig å se fordi de fortsatt leverte vekst under pandemien. De går jo for vekst, og tidligere erfaring (ref ipsen i europa) viser jo at produktet ikke selger seg selv, men at det trengs stor innsats for økende salg. Jeg syntes det er bra de har opprettholdt/bygd opp salgsstyrken, virker som det må til for å virkelig få gjennombrudd.

4 Likes

Skulle likt å se opex trende hakket lavere, men synes dette ser riktig så pent ut når vi vet ny timeline for nye skop og asieris nyheter i går

(Har ikke dobbeltsjekket regnearket mitt, så ta grafene her med en liten klype salt.)

5 Likes

Slik jeg oppfatter det er at om nå kursen skulle gå opp (og nærme seg kursmål) eller ned så ville det påvirke om anbefaling ville være “kjøp”, “sterkt kjøp” eller “hold”. Kursmålet ligger ikke an til å justeres foreløpig bassert på dagens rapport.

3 Likes

Nå er det vel bare kjøp/hold/selg som avhenger av kursreaksjonen, ikke TP.

Da er det litt mer mening i setningen hvis man legger den konteksten i til.

Dette er jeg helt enig i, det trengs meget kvalifiserte mennesker for å selge dette inn til veldig skeptiske leger. Å bygge opp en slik stab er ikke gjort over natten og begynne å rive den ned med oppsigelser er som å skyte seg selv i foten. Støtter DS sin strategi 100%.
Nå kan vi begynne å prise inn glad meldingen fra i går som snoeffelen er inne på.

4 Likes

Kostnader:
Tror mange her undervurderer en betydelig valutaeffekt med vesentlig styrket dollar.
Kostnadsbasen i US er større enn inntektene

1 Like

Det er vel skrevet for å sikre seg i tilfelle kursen løper fra kursmålet. En svært fremmed vinkling for en erfaren PHO-aksjonær :rofl:.

1 Like

Det er vi vel enig om her
Spørsmålet er om det går an å analysere seg frem til om det blir bra fremover

Nu går jeg ned og fanger en fisk - forventer at se grønne tal gerne i 3 cifre når jeg kommer hjem.
Sååå stram jer an

Skulle ikke kostnadene flate ut, vært forespeilet lenge nå.

Knallbra topplinjevekst, men resultatreduksjon… kan forstå hvorfor markedet reagerer som det gjør, enn så lenge, for et såpass “modent” selskap.

1 Like

Ser ut til prisen øker på produktet.
pho1

Kostnadsøkning er inkludert oppstartskostnader i Canada.

pho2

Ser også dem har et lån dem betaler ned på ( Frem til 2023) i tillegg til noen forpliktelser til Ipsen som også vil forsvinne med tiden. Så alt i alt ser det veldig bra ut.

6 Likes

Med > 100 mio NOK inntekt bør man ha positivt inntekt. … minst isch >20% for en farmasøytisk selskap. PHO holder ikke healthy standard enda.

Nei, for dette er et selskap som fokuserer på vekst.
Jeg forventer et resultat som vaker rundt null i en god tid fremover. Da er utbetalinger fra Asieris holdt utenfor.

1 Like

Tja, jeg ser det slik at PHO har satset nå i 14år og kommer ikke ut av spiralen. Solgt PCIB teknologi for mer fokus, solgte Cevira for mer fokus, kjøpte tilbake distribusjon avtale for mer fokus, tok opp loan for mer fokus, hvor mye fokus trenger de? Kost kontroll er ikke i boks, i en tid hvor andre har profit som blir spist av inflasjon har PHO ingen buffer enda.

1 Like
3 Likes

meget godt intervjue (video)