Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Dette er jeg helt enig i, det trengs meget kvalifiserte mennesker for å selge dette inn til veldig skeptiske leger. Å bygge opp en slik stab er ikke gjort over natten og begynne å rive den ned med oppsigelser er som å skyte seg selv i foten. Støtter DS sin strategi 100%.
Nå kan vi begynne å prise inn glad meldingen fra i går som snoeffelen er inne på.

4 Likes

Kostnader:
Tror mange her undervurderer en betydelig valutaeffekt med vesentlig styrket dollar.
Kostnadsbasen i US er større enn inntektene

1 Like

Det er vel skrevet for å sikre seg i tilfelle kursen løper fra kursmålet. En svært fremmed vinkling for en erfaren PHO-aksjonær :rofl:.

1 Like

Det er vi vel enig om her
Spørsmålet er om det går an å analysere seg frem til om det blir bra fremover

Nu går jeg ned og fanger en fisk - forventer at se grønne tal gerne i 3 cifre når jeg kommer hjem.
Sååå stram jer an

Skulle ikke kostnadene flate ut, vært forespeilet lenge nå.

Knallbra topplinjevekst, men resultatreduksjon… kan forstå hvorfor markedet reagerer som det gjør, enn så lenge, for et såpass “modent” selskap.

1 Like

Ser ut til prisen øker på produktet.
pho1

Kostnadsøkning er inkludert oppstartskostnader i Canada.

pho2

Ser også dem har et lån dem betaler ned på ( Frem til 2023) i tillegg til noen forpliktelser til Ipsen som også vil forsvinne med tiden. Så alt i alt ser det veldig bra ut.

6 Likes

Med > 100 mio NOK inntekt bør man ha positivt inntekt. … minst isch >20% for en farmasøytisk selskap. PHO holder ikke healthy standard enda.

Nei, for dette er et selskap som fokuserer på vekst.
Jeg forventer et resultat som vaker rundt null i en god tid fremover. Da er utbetalinger fra Asieris holdt utenfor.

1 Like

Tja, jeg ser det slik at PHO har satset nå i 14år og kommer ikke ut av spiralen. Solgt PCIB teknologi for mer fokus, solgte Cevira for mer fokus, kjøpte tilbake distribusjon avtale for mer fokus, tok opp loan for mer fokus, hvor mye fokus trenger de? Kost kontroll er ikke i boks, i en tid hvor andre har profit som blir spist av inflasjon har PHO ingen buffer enda.

1 Like
3 Likes

meget godt intervjue (video)

Ja og han sier at lansering er en par uker unna og preparation for det pågår. Tror på nå at vi ikke får noe mer utsettelse.

1 Like

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20220810_2

Q2

2 Likes

Kl 14

1 Like

Her er det bare være med mye spennende som kommer sier DS.

Veldig god gjennomgang av Q2 rapporten av DS.

Cevira , når kan vi forvente å se resultatene fra fase 3 studiet?

utdrag:
" The development for U.S. and the EU markets will follow when clinical data from the China focusedPhase 3 study confirm the safety and efficacy, estimated to be finished in 2022.Asieris will assume responsibility for the manufacture of the Cevira® product while Photocure retains responsibility for the manufacture of the active pharmaceutical ingredient."

estimated to be finished in 2022*

Forstår jeg dette rett?
Kan dataene fra fase3 studien for cevira bli offentliggjort i 2022?

Nå var de 2 måneder forran plan og trekker en 2 måneder bort fra de gjenværende månedene til nyttår så ender en opp med konklusjonen at cevira kommer innen ca 4 til 5 måneder fra i dag.

Korriger meg dersom jeg er feil.

Å kalle PHO aksjene for kjedelige…

Anslått medio 2023

1 Like

Er det ikke riktig tid å kjøpe PHO, DNB tror det;
Q2 earnings broadly in line
Q2 sales were largely in line with our estimate and
consensus, while adj. EBITDA was in line with
consensus but slightly higher than our estimate. BLC
placements in the US are set to accelerate from Q4 after
Karl Storz delayed the launch of its new BLC until lateQ3. We reiterate our BUY and NOK150 target pric

2 Likes