Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Ja og han sier at lansering er en par uker unna og preparation for det pågår. Tror på nå at vi ikke får noe mer utsettelse.

1 Like

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20220810_2

Q2

2 Likes

Kl 14

1 Like

Her er det bare være med mye spennende som kommer sier DS.

Veldig god gjennomgang av Q2 rapporten av DS.

Cevira , når kan vi forvente å se resultatene fra fase 3 studiet?

utdrag:
" The development for U.S. and the EU markets will follow when clinical data from the China focusedPhase 3 study confirm the safety and efficacy, estimated to be finished in 2022.Asieris will assume responsibility for the manufacture of the Cevira® product while Photocure retains responsibility for the manufacture of the active pharmaceutical ingredient."

estimated to be finished in 2022*

Forstår jeg dette rett?
Kan dataene fra fase3 studien for cevira bli offentliggjort i 2022?

Nå var de 2 måneder forran plan og trekker en 2 måneder bort fra de gjenværende månedene til nyttår så ender en opp med konklusjonen at cevira kommer innen ca 4 til 5 måneder fra i dag.

Korriger meg dersom jeg er feil.

Å kalle PHO aksjene for kjedelige…

Anslått medio 2023

1 Like

Er det ikke riktig tid å kjøpe PHO, DNB tror det;
Q2 earnings broadly in line
Q2 sales were largely in line with our estimate and
consensus, while adj. EBITDA was in line with
consensus but slightly higher than our estimate. BLC
placements in the US are set to accelerate from Q4 after
Karl Storz delayed the launch of its new BLC until lateQ3. We reiterate our BUY and NOK150 target pric

2 Likes

Er det i dag vi skal begynne;
Bedre enn forventet, så da synes jeg aksjekursen kan innkassere gårsdagens flotte Cevira-nyhet (hvor dommen var at ingen klarte å glede seg over den meldingen siden alt fokus var på Hexvix-salget), pluss innkassere dagens fine salgs- og resultat-tall.

Når det tilløp til stigning i aksjekursen blir det stoppet igjen med nedsalg både i går og i dag. Noen som skjønner hvem den ivrige selgeren er?

Vedkommende burde vært tilsnakket :smiley:

1 Like

På meg virker det å være short selgere som driver kursen nedover og så kjøper lenger nede i boka. Når kjøps siden er svak er det lett.
Håper nå våre store eiere MS/Briarwood og SEB tar tak og får slutt på det.

Opp kr 3,30 siden dagens bunn da :grinning:

Omsetning nærmer seg MEDI’s. Så snart lønnsomheten kommer etter ligger det an til sterk kursoppgang.
MEDI er priset til det dobbelte av PHO.

4 Likes

Godt poeng. Det er vel også rimelig å anta at hvis photocure per nå hadde kuttet maksimalt med kostnader og ikke satset på vekst kunne produsert samme overskudd som MEDI, pluss at vi har jokeren Cevira.

3 Likes

https://photocure.com/news/photocure-announces-the-publication-of-pre-clinical-study-results-supporting-the-anti-tumor-effect-of-hexaminolevulinate-with-blue-light-in-bladder-cancer-model-4196739

Abscopal effekt mulig ved bruk av BLC ?
Preklinisk studie antyder muligheten for at så er tilfelle.

Spennende å se hva DS får ut av dette ?

1 Like

Ja, veldig spennende dette. Pho har p.t. ingen planer for et videre klinisk studie msp fremtidig godkjenning.
Men dette kan være attraktivt for andre BP-selskaper (hvilke?), og bidra til å trigge appetitt for oppkjøp av hele selskapet ila 2023.
Vi er jo alle klar over det massive «untapped potential» som allerede ligger i Pho. Så langt har det gått laaang tid med å få bygget grunnmuren i selskapet, men nå er vi der.

Blev en længere tur end ventet men se det var ik så svært

Tja jeg vil da os heller ha prisen lå noget højere men for den tålmodige bliver det ik noget problem.
Peaf har længe sunget den sang og ja han har nogle pointer, men på den anden side jeg vil heller høre DS snakke om kerneforrerningen frem for at love guld og grønne skove på vejen af Kina.

Enig, cevira ligger ikke i DS sine hender. Det de kan jobbe med er å selge cysview/hexvix.

Personlig mener jeg skribenten “peaf” har skrevet så mye rart og tullete om flere ulike aksjer i løpet de siste årene at han neppe fortjener særlig oppmerksomhet.

Gidder ikke kommentere innlegget “kreinh” gjengitt her bortsett fa å si at jeg er uenig i det meste.

4 Likes