Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Det som skjer på HO blir på HO er en god leveregel

7 Likes

Da modererer jeg innlegget mitt uten å trekke inn uttalelser fra en viss skribent…

Den store interessen på trådene i TI for Pcib, Nano, Targovax osv. er underlig. Med produkter som snaut nok er i Phase II kaster folk seg på aksjene som innebærer stor risiko. Tas det hensyn til konkurrerende selskaper med store ressurser til gjennomføring av medisin forløp, og som vil antagelig komme i mål lenge før nevnte selskaper? Med aksjekurser som har falt til bunns viser at skepsisen er stor når det gjelder gjennomføringsevnen til disse selskapene.

Mens et selskap som både har et produkt i salg (Cysview/Hexvix), og er i Phase III med et produkt som er uten konkurranse, med stor sannsynlighet for godkjenning og har ett stort marked som kan dekkes, er lite interessant for dagens småsparere i biotek. (Photocure med Cevira)

1 Like

Stemmer nok at det ble utløst et salgssignal ved fall ut av rektangelformasjonen på onsdag og torsdag morgen, men hentet seg fint inn så inntil videre ser det ikke som at Investtechs konklusjon er gjeldene.

1 Like

Når det gjelder de tre nevnte selskaper er jeg isolert enig i at det framstår underlig at enda etter total kollaps kursmessig for de alle tre er engasjementet rundt de fortsatt ekstremt stor.
I disse dager dog er det helt opplagt tradere spesielt som herjer vilt med disse aksjene og det vil naturlig nok tiltrekke seg endel ekstra skribenter.
Så er det slik at(sikkert som å banne i kirken), men biotek aksjonærer er ikke som aksjonærer flest, mange gror dessverre fast uavhengig av om kursen faller med 50-90% og derav er det fortsatt en stor base runde de tre nevnte.
Samtidig tror jeg man skal se forbi akkurat det med aktiviteten og heller se på hva Photocure har oppnådd ift de tre og ikke minst kursmessig taler det for seg selv.

1 Like

Nå er det vel nevnt en en pris på ca. kr 10.000 for en Cevira-behandling, mens et kreftlegemiddelbehandling fort beløper seg til kr 1 mill.
Så her snakker man vel om 2 helt ulike divisjoner med tanke på pris og fortjeneste.

Hvis man tegner rektangelet inn på weeklychartet så ser det rimelig inconclusive ut

Aksjen er et par kroner under å ligge over 50 og 200 snittet, med 50 over 200 to boot.

Er mildt sagt ikke et chart som burde skremme vannet av noen

2 Likes

Det du glemmer i regnestykket er antall potensielle pasienter.

1 Like

Ja får håpe man lykkes med flere pasienter for Cevira enn det man har lyktes med for Cysview/Hexvix! For man trenger svært mange pasienter med en så lav pris det er på disse legemidlene.

Aksjebevegelser blant topp 20 fra 05.08.2022 til 15.08.2022

Handler over 10.000
SEB sine 4 klient kontoer +137.000 aksjer
The Bank of New York BEL -120.000 aksjer
RBC INVESTOR SERVICES BANK S.A IRL +50.000 aksjer
NORDNET BANK AB SWE +10.000

Topp 20 øker fra 49.19% til 49.49% av alle aksjer.

https://photocure.com/investors-hub/investors-shareholder-information

1 Like

Kanskje jeg er på bar is? Trodde Cevira var som Hexvix… det gir legen mulighet å ¨feie¨tomt mest av kreftceller, og at patient kommer tilbake innen for en avtalt interval for å holde det reint. Riktig?

Cevira® is a photodynamic drug-device combination product in development for non-surgical treatment of high-grade cervical dysplasia.
Cevira er behandling, ikke diagnostisering.

Samme virkestoff, hexylaminlevulinate (HAL), ingen grunn til tro annet enn at Cevira har de samme heldig «bivirkninger» som Hexvix

1 Like

Antitumor Effect and Induced Immune Response Following Exposure of Hexaminolevulinate and Blue Light in Combination with Checkpoint Inhibitor in an Orthotopic Model of Rat Bladder Cancer

https://photocure.com/news/photocure-announces-the-publication-of-pre-clinical-study-results-supporting-the-anti-tumor-effect-of-hexaminolevulinate-with-blue-light-in-bladder-cancer-model-4196739

1 Like

Cevira er vel tiltenkt behandling av forstadier til livmorhalskreft.
Men hvorfor er betalingsviljen for denne behandlingen så lav som ca. kr 10.000 som jeg har sett nevnt.

Hvor har du sett det? Har du noen link?
Tror ikke pris er noe som diskuteres i særlig grad i vestlige land ennå da det er et stykke unna markedet her.
Det som dog er uttalt om Cevira som jeg vet om (fra tiden før man skiftet fokuset til selskapet til kun å konsentrere seg om blærekreftmarkedet) er at det har blockbusterpotensiale. Vet ikke hva slags tall Asieris, som jo eier produktet nå, opererer med.

1 Like

Har bare plukket opp at det er nevnt behandlingspris mellom kr 4.000 og 10.000 på diverse diskusjonsfora, men har ikke noe mer håndfast.

Men jeg husker også at Hestdal i sin tid hevdet at Cevira hadde blockbusterpotensiale.
Og lykkes de med å kommersialisere produktet bredt både for markedene i Kina, Europa og USA er såklart det meste mulig med tanke på inntekts-potensiale.

Det er bare å legge seg ned i boka og vente på at noen vil selge seg ned. Billige aksjer å få kjøpt nå.

Omsetning har stoppet helt opp igjen. Her er man “stuck”, enten man vil eller ei.

Her er det bare å være tålmodig kjøpe på svake dager, har stor tro på at vi skal langt opp.

Det snakkes nå om at børsfesten er slutt. Vi har ikke sett mye til den festen i denne sektoren. Er det vår tur nå, eller vil vi evt. følge resten av markedet ned?