Er du inne å kjøper nå sterkt rabatert pris, først 140 så 150 og rett til 350. Du får ikke bedre deal.
Er en shorter nå som vil kjøpe tilbake 3000 til 4000 aksjer på 94,55, ikke la han få det.
Er det ingen som vil kjøpe på disse prisene?
Ser ikke ut som Photocure er noen spennende aksje for småinvestorer. 20% oppside (Nornes kursmål) gir ikke akkurat stjerner i øynene på de som vil bli rike i en fart.
For øyeblikket har du rett i det men jeg tror Briarwood får rett til slutt;
We seek to populate our portfolio with extraordinary valuations
Ja, vi får satse på det. Bare selskapet igjen viser god vekst og også overskudd, så vil kursen fort kunne nå gamle høyder igjen (148)
Men tiden går og bare den som lever får se. Vi begynner å bli gamle vi som satset på PHO som tilleggspensjon.
Naturlig nok blir man urolig og frustrert når aksjekursen lagger, slik er det nok med de fleste av oss.
Jeg er for tiden ikke aksjonær i Photocure, men det skyldes ikke at jeg ikke fortsatt har tro på at selskapet vil lykkes framover, men grunnet andre disponeringer.
Vi har vært og er fortsatt i en urolig uro hva gjelder markedsuro. Flere norske biotek selskap har den seneste tiden trynet så det holder og det tiltrekker hvertfall ikke et lass av nye potensielle investorer til sektoren.
Men, jeg synes det kan være litt interessant å se hvordan utviklingen har vært for Photocure kursmessig sammenlignet med flere av de andre notert på Oslo børs.
I tilfeldig rekkefølge og “hittil i år” samt “1 år”
Photocure -7,5% -14,26%
AZT -16,33% -4,90%
Pcib -80,95% -89,33%
Trvx -39,10% -63,82%
Nano -90,34% -87,88%
Observe -68,03% -62,07%
BergenBio -42,65% -48,05%
Medistim -32,64% -25,89%
Nava -4,41% +54,76%
Ultimovax - 38,2% -29,49%
Da ser man plutselig at til tross for at Pho har vært kjedelig så har den i det minste utviklet seg sidelengs og man har unngått en stjernesmell og det skal man tross alt ta med seg synes jeg hvertfall.
I tillegg er det slik at Photocure fortsatt har en solid Cashbeholdning, flere andre har det ikke, mange av de har ei heller et produkt i markedet, de har sågar fortsatt 0 i inntekter flere av dem. Det er faktisk overhodet ingen garanti for at alle disse noen gang får noe produkt i markedet.
Ja er enig med deg, det som også tynger PHO er historien til selskapet. Det er få som skiller hva selskapet er nå og hva historien har vært tilbake i 20 år.
børsnotering i andre land US , kunne det være noe?
Hvis korona ikke vil stikke kjepper i hjulene fremover, og nytt HD scope vil sette fart, så må jo den utviklingen vi ser i aksjekursen nå være en kjøpsanledning
Ser at korona tilfellene i US har gått ned den siste tiden så tror ikke det er noe problem lenger. Ja tror og at de nye scopene vil føre til at frekvensen på bruk går opp, samtidig selger de flere flex scope hvor bruker frekvensen er betydelig høyere.
Det hadde vært veldig fint om vi nå kunne få en dato for lansering. Har noen kontakt med informasjonssjefen i PHO US?
Ja,
Latest cervical cancer data
Cervical cancer (also known as cancer of the cervix uteri) is the 4th most commonly occurring cancer in women and the 7th most common cancer overall. There were more than 604,000 new cases of cervical cancer in 2020.
Det hadde vært naturlig all den tid CEO Dan Schneider har all focus på markedet i USA. Kan virke som han ikke klarer å ta innover seg muligheten for at Cevira kommer til å overskygge Hexvix i nærmeste fremtid.
Prematurt å rette blikket i den retningen pt, altså børsnotering i usa
Rodjer, sikkert noen som synes denne sammenligningen av kursutvikling er «litt interessant», men faktisk er den jo totalt meningsløs og uten verdi. De selskapene du lister opp har jo knapt noen fellesnevnere eller risikoprofil versus Pho.
Etter det begredelige q1 skrev jeg her at vi skal være fornøyd dersom kursen holder seg over 100 den neste perioden. Den klarte den ikke. Allikevel er det synd for de som kanskje ikke makter å sitte lenger og selger seg ut på disse nivåene, 3-6 mnd før det virkelig braker løs.
Tipper det så langt iår mange skop som ikke lenger fungerer og nå er uvirksomme ( iUSA) sfa at det ikke er hensiktsmessig å «fikse» de nå straks før de nye skopene lanseres. Derfor har de jo også sin OPP liste og uten flere lanseringsforsinkelser får vi ila oktober 30ish nye (erstatnings) skop som nokså umiddelbart vil generere inntekter, i tillegg til øket bruks frekvens, og dermed gi positiv effekt på q4. NB! Fra lanseringsdato vil KS kunne levere 2-3 skop pr. dag !
Til tross for disse problemene, i tillegg til staffing shortage i q2 setter pho altså ny salgsrekord.
Men, risikoen nå er makrobildet som fortsatt kan forpurre denne fremdriften, slik det har gjort nå i >2 år.
Men jeg mener det ser lyst ut for de neste 18 mnd, med en mengde større triggere på beddingen
Derfor jeg skrev som jeg gjorde, men en viss relevans har det hvertfall ift de selskap som har produkter i markedet mener jeg og foruten Pho er det hvertfall 4 av dem som har produkter og jobber med å øke salget i eksisternede marked samt inntreden i nye markeder, ikke ulikt Photocure.
Men, ser poenget ditt og brukte tiden på det mest for å synliggjøre at gitt situasjonen vi står i makromessig så er det ikke håpløst for Photocure.
Ser ikke ut som markedet er med på å forskuttere noe som helst. Stoler ikke på noe take off før det skinner av kvartalsrapportene
Der var ett selskap som utmerket seg på listen din. Vinner både ifjor, og hittil i år. Og der er det mer å gå på. Skulle gjerne byttet mine PHO aksjer til NAVA for resten av året, men det kommer ikke til å skje så vanskelig som det nå er å selge PHO.
Det ligger nå en shorter og vil kjøpe tilbake de aksjene han har solgt på 94,5, 4000 aksjer så du har mulighet nå til å selge litt, men ikke gjør det la han måtte betale en mye høyere pris.
Hos Pareto ligger det faktisk 9514 på kjøp til 94,5
Nei, jeg selger ikke til sånne priser. Vær trygg.