Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

bĂžrsnotering i andre land US , kunne det vĂŠre noe?

Hvis korona ikke vil stikke kjepper i hjulene fremover, og nytt HD scope vil sette fart, sÄ mÄ jo den utviklingen vi ser i aksjekursen nÄ vÊre en kjÞpsanledning

Ser at korona tilfellene i US har gÄtt ned den siste tiden sÄ tror ikke det er noe problem lenger. Ja tror og at de nye scopene vil fÞre til at frekvensen pÄ bruk gÄr opp, samtidig selger de flere flex scope hvor bruker frekvensen er betydelig hÞyere.
Det hadde vÊrt veldig fint om vi nÄ kunne fÄ en dato for lansering. Har noen kontakt med informasjonssjefen i PHO US?

CNN i gÄr kveld

Ja,

Latest cervical cancer data

Cervical cancer (also known as cancer of the cervix uteri) is the 4th most commonly occurring cancer in women and the 7th most common cancer overall. There were more than 604,000 new cases of cervical cancer in 2020.

Det hadde vÊrt naturlig all den tid CEO Dan Schneider har all focus pÄ markedet i USA. Kan virke som han ikke klarer Ä ta innover seg muligheten for at Cevira kommer til Ä overskygge Hexvix i nÊrmeste fremtid. :thinking:

Prematurt Ä rette blikket i den retningen pt, altsÄ bÞrsnotering i usa

Rodjer, sikkert noen som synes denne sammenligningen av kursutvikling er «litt interessant», men faktisk er den jo totalt meningslÞs og uten verdi. De selskapene du lister opp har jo knapt noen fellesnevnere eller risikoprofil versus Pho.

Etter det begredelige q1 skrev jeg her at vi skal vÊre fornÞyd dersom kursen holder seg over 100 den neste perioden. Den klarte den ikke. Allikevel er det synd for de som kanskje ikke makter Ä sitte lenger og selger seg ut pÄ disse nivÄene, 3-6 mnd fÞr det virkelig braker lÞs.

Tipper det sÄ langt iÄr mange skop som ikke lenger fungerer og nÄ er uvirksomme ( iUSA) sfa at det ikke er hensiktsmessig Ä «fikse» de nÄ straks fÞr de nye skopene lanseres. Derfor har de jo ogsÄ sin OPP liste og uten flere lanseringsforsinkelser fÄr vi ila oktober 30ish nye (erstatnings) skop som noksÄ umiddelbart vil generere inntekter, i tillegg til Þket bruks frekvens, og dermed gi positiv effekt pÄ q4. NB! Fra lanseringsdato vil KS kunne levere 2-3 skop pr. dag !
Til tross for disse problemene, i tillegg til staffing shortage i q2 setter pho altsÄ ny salgsrekord.
Men, risikoen nÄ er makrobildet som fortsatt kan forpurre denne fremdriften, slik det har gjort nÄ i >2 Är.
Men jeg mener det ser lyst ut for de neste 18 mnd, med en mengde stÞrre triggere pÄ beddingen :wink:

2 Likes

Derfor jeg skrev som jeg gjorde, men en viss relevans har det hvertfall ift de selskap som har produkter i markedet mener jeg og foruten Pho er det hvertfall 4 av dem som har produkter og jobber med Ă„ Ăžke salget i eksisternede marked samt inntreden i nye markeder, ikke ulikt Photocure.

Men, ser poenget ditt og brukte tiden pÄ det mest for Ä synliggjÞre at gitt situasjonen vi stÄr i makromessig sÄ er det ikke hÄplÞst for Photocure.

Ser ikke ut som markedet er med pÄ Ä forskuttere noe som helst. Stoler ikke pÄ noe take off fÞr det skinner av kvartalsrapportene

Der var ett selskap som utmerket seg pÄ listen din. Vinner bÄde ifjor, og hittil i Är. Og der er det mer Ä gÄ pÄ. Skulle gjerne byttet mine PHO aksjer til NAVA for resten av Äret, men det kommer ikke til Ä skje sÄ vanskelig som det nÄ er Ä selge PHO.

Det ligger nÄ en shorter og vil kjÞpe tilbake de aksjene han har solgt pÄ 94,5, 4000 aksjer sÄ du har mulighet nÄ til Ä selge litt, men ikke gjÞr det la han mÄtte betale en mye hÞyere pris.
Hos Pareto ligger det faktisk 9514 pÄ kjÞp til 94,5

Nei, jeg selger ikke til sÄnne priser. VÊr trygg.

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20220810_2

q2 2022 rapporten (beste noen sinne) fortjener kanskje Ä bli gÄtt gjennom flere ganger?
Årsakene til den dĂ„rlige kursutviklingen kan vel umulig vĂŠre fra noe i rapporten?

Er selskapet og det de har oppnÄdd sÄ langt synlig nok?
Volumet i aksjen er veldig lavt og jeg mÄ innrÞmme at det er irriterende at interressen er sÄ lav.
En kan jo snu det hele pÄ hodet ogsÄ og hevde at der er sÄ lite aksjevolum at det er umulig for stÞrre aktÞrer Ä delta uten stor kursÞkning.

Lykke til

Ser ut som vi er pÄ vei ned til 80 tallet
NÄ som det endelig skal ta av sÄ er det merkelig at kursen er pÄ vei til laveste nivÄene vi har sett pÄ lang tid. Er det bare bear markedet som rammer PHO ogsÄ eller er det noe annet

5 Likes

Det er kanskje pÄ tide at selskapet opplyser om potensialet til Cevira. Milestones osv.

Cevira ble beskrevet pÄ neeedham tidligere i Är

1 Like

Muligens innteketer for 20223 & 2026 (full risk at phIII gÄr feil) og muligens inntekt Þkning iQ4 i 2022 gir dagens usikkerhet i globale markedet ikke nok overbevisthet antakelig. Covid krise PHO gikk fra 86 til 64 (2020)

DS har forstatt ikke kontroll pÄ sine kostnader, som jeg leser det.

Tror ikke at det haster, det ser vi i akjsen kursen tilbake.

Mange selskaper kommer til Ä slite med OPEX i Är, det vil nok vÊre en stor trigger om Photocure kan vise at de fÄr dette under skikkelig kontroll

1 Like