Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Nei jeg er ikke markedet, markedet er oss alle.
Ja den er drøy men i dag er det omsatt 868 aksjer så PHO skulle begynne å ta aksjonærene på alvor.

Hva foreslår du at de gjør, som de ikke allerede gjør?:slight_smile:

Hva har omsetning med “mistet tillit” å gjøre?

Følg med på hva selskapet gjør, og stirr mindre på aksjekurs/omsetning er mitt innspill

Jeg er ikke CEO av PHO men de burde være bekymret for den lave interessen for aksjen og at tradingen er tilnærmet null.
De siste 30 min er det omsatt 2 aksjer.

Det er frustrerende, absolutt. Men en ganske stor del av selskapet er eid av de største eierne, biotek/medtech har vært en grusom sektor i år, og selskapet er i en slags limbo mellom covid, nytt utstyr og løpende kostnader som en valgt strategi for å kunne «bounce back» når ting normaliserer seg. De har også valgt å ikke guide, fordi de ikke synes visibiliteten er god nok til det. De passer seg for å ikke love mer enn de kan holde. Er selv frustrert over de siste års situasjon, men tenker jeg får gi de de neste kvartalene til å vise at strategien deres funker. Men rik fort blir vi ikke foreløbig :sweat_smile:

Nå skal det også sies at så og si samtlige aksjer jeg følger står enten dønn stille eller siger nedover. Omtrent eneste unntaket er olje/gass aksjer og enkelte shipping aksjer. Vi er helt klart inne i et bear marked. Det er noe seigt over tid som jeg ikke har opplevd på lenge. Tror ikke det vil snu heller med det første så må bare kjøpe det man har tro på og sitte eller ikke kjøpe noe og heller vente.
PHO tror jeg faktisk kan bli et friskt pust i de tidene vi er inne i nå så snart det nye HD scopet er klart og evt andre signaler og meldinger.

2 Likes

More to come. (Q2 2022)
Når DS kommer med slike ytringer så er der all grunn til å være forberedt.

Slaget om BLC ser ut for å være over.
De to andre store aktørene for uten carl storz , olympus og (?) ,
har bestemt seg for å satse på BLC.
Alternativet for dem er vel å fremstå som aktører som er akterutseilt med gammel teknologi.
Folket ar talt og forlanger BLC og ikke som i dag WLC.
Dette er full seier til PHO for mye nedlagt arbeide med å få BLC som SOC.
Disse 2 andre selskapene er ikke fremtidige konkurrenter til Photocure / karl Storz. Tvert imot så vil de vel inngå i den kundegruppen som kjøper hexvix av Photocure.
Med forbehold av at jeg surrer nå så påstår jeg at Photocure i fremtiden vil begynne å selge hexvix også til Olympus og (?).
Denne utviklingen må jo godkjennes av FDA (Gjelder vel bare US , europa er vel klarert allerede ?) før disse 2 andre selskapene får markedstillatelse.
More to come…

DS er verdt hver krone eller opsjon han mottar og han selger jo tiden sin hos Photocure i konkurranse med andre tilbud .
Å være gnien hær ville være katastrofalt.

Dont waite to long.
(med akskjekjøpet sier DS på spørsmålet om han anbefaler kjøp)

lykke til

2 Likes

Det er en liten tidbit på slutten der om den terapeutiske effekten i Hexvix

“Specific with blue light cystoscopy, as I mentioned earlier, this protoporphyrin is taken up by those active cancer cells.
There are some studies that have been done looking at exciting that tissue with different wavelengths of light, and actually exciting them so much that it kills those cells.
That’s a unique way of doing it where you inject Cysview in the patient’s bladder, and then excite it with different wavelengths of light so much that it actually kills those cells.”

4 Likes

Om dette er så overlegent og nærmest for SOC å regne, hvorfor brukes det ikke på St. Olavs i Trondheim bl.a?
Trodde vi var med på slike overlegne behandlingsformer tidlig her i all velstanden vår i Norge.

Sjekk ut uttrykket “bli profet i eget land” og meld tilbake, over.

Tror ikke denne er postet før:

Eller denne, fra oktober:

1 Like

@Rosasky, jeg har sett at du posted dette før og jeg synes at din påstand er intrigerende og at det faktisk ikke blit besvart enda her.

Vi behøver ikke holde oss til bare Trondheim.

Hvorfor er PHO med sin lenge tilstede værselen ikke SOC i Europa eller noen annet sted i verden?

Hva ligger bak det?

Hvem har svaret?

Det er faktisk meget spesielt at blue light ikke brukes på St Olav. Sikkert andre sykehus også som ikke bruker det. Hva kan grunnen være?

Sykehuset Østfold bruker blue light

UNN Universitetssykehuset Nord Norge også

« Fotodynamisk diagnostikk:
Ved cystoskopi med fotodynamisk diagnostikk (PDD) brukes et middel som heter heksaminolevulinate. Heksaminolevulinate brukes for å utrede kreft i urinblæren. Vi sprøyter heksaminolevulinate inn i urinblæren før undersøkelsen og det tas opp av eventuelle kreftceller. Dette er nyttig for å finne uvanlige celleforandringer i overflatelaget, som er flate og ikke alltid oppdages ved tradisjonell cystoskopi i hvitt lys.

Sykehuset Innlandet også

https://sykehuset-innlandet.no/behandlinger/cystoskopi-undersokelse-av-urinblere-og-urinroret?sted=kirurgisk-avdeling-hamar

Sykehuset Vestfold spesifiserer ikke

Ikke Volvat heller

https://www.volvat.no/lokasjoner/oslo/tjenester/urolog/cystoskopi/

1 Like

Jeg har inside info, de som bestemmer blærekreft behandlingen har funnet ut at blc IKKE gir bedre resultater en wlc, dem om det, og de kommer ikke til å benytte blc framover heller!
Dette har vært debatert før TheLion og bekreftet.

På St Olav?

Med respekt å melde synes jeg det var en arrogant kommentar

@Syvcys , yep men hver gang snakker man her om at det skal bli SOC , at vi er ikke langt unna fra det, o.m. tanker i den retning. Hvorfor hvis det ikke er slik eller de som mener at det bør være SOC at de har mer på hånd å slå med på bordet. Da er det interessant å vite hva den info er!

Slett ikke. Er et recurring theme at norske myndigheter slett ikke er foroverlente med å ta i bruk norsk teknologi.

Det vi vet er at antallet scopes som blir rapportert øker, og at revenue øker.

1 Like

Hvis du ser innlegget mitt over så er det mange sykehus i Norge som benytter blue light. Litt rart at ikke St Olav gjør det. Mulig flere store også.

Kan godt hende at beslutningstakere har gjort opp sin mening. Ferdig snakket.

For å dra en sammenligning:

På jobb hadde vi en person som hadde ansvaret for noe utstyr vi brukte daglig, vi snakker hundrevis. Var andre leverandører som hadde tilsvarende produkt, men i følge han var det uaktuelt pga. pris, kvalitet osv.

Personen pensjonerer seg. Vi sjekker da opp, konkurrent var faktisk billigere, mer standarisert og mye bedre kvalitet. Innkjøp ble gjort så fort personen var pensjonert og ut døren :joy:

Og nå snakker vi om et selskap i Norge som omsetter for milliarder. Så selv om man snakker om store organisasjoner, så finnes det “småhøvdinger” som kan trenere og opptre som en “plugg” i systemet.

6 Likes

Spør igjen, er din innside info fra St Olav ?