Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Høyst sannsynlig! Var ingenting i kommentaren hans som tydet på at han hadde sett noe statistikk på det!

Merkelig at det aksepteres når de vitenskapelige undersøkelsene er så tydelige.

Her står det jo at St Olav bruker blue light

https://stolav.no/behandlinger/cystoskopi-undersokelse-av-urinbleren-og-urinroret-

Fotodynamisk diagnostikk:
Ved cystoskopi med fotodynamisk diagnostikk (PDD) brukes et middel som heter heksaminolevulinate. Heksaminolevulinate brukes for å utrede kreft i urinblæren. Vi sprøyter heksaminolevulinate inn i urinblæren før undersøkelsen og det tas opp av eventuelle kreftceller. Dette er nyttig for å finne uvanlige celleforandringer i overflatelaget, som er flate og ikke alltid oppdages ved tradisjonell cystoskopi i hvitt lys.

Sammen med et blått lys på cystoskopet, vil forandringer i vevet vises i form av endret fargestruktur. Svulsten(e) vil da lyse rødt.

4 Likes

Bingo :+1: :grinning:

Takk for mange svar og innspil. Da er målet SOC etter kreft er diagnotisert med hvit lys som også her over blitt nevnt.

1 Like

Nå har jeg ikke helt oversikt over artiklene som er publisert, kanskje noen kan supplere. Det som er sikkert er at blålys teknologi er en mer sensitiv undersøkelse, dvs. at det er større sannsynlighet for å oppdage svulsten/svulstene i blæren. Logisk vil en da tenke at det også forbedrer prognosen, men det er ikke alltid tilfellet og en må bekrefte det også i studier. Vet dere om studier har vist at BLC reduserer risikoen for utvikling fra ikke-muskel invasiv til muskel invasiv? Det har jo mye å si, for i sistnevnte må de fjerne blæren. Så hvis BLC reduserer denne risikoen/utsetter denne nødvendige operasjonen vil livskvaliteten bli betydelig bedre hos pasienter som bruker BLC. Det neste store spørsmålet er om BCL faktisk reduserer dødelighet. Hvis det kommer gode studier på det tilfellet, da vil det være et virkelig paradigme skifte.

Bare å bruke søkefunksjonen i fundamentaltråden, så finner du en hel skokk med studier som underbygger at blålys bidrar til at mer kreft blir funnet.

https://tekinvestor.no/search?q=study%20%20topic:1336%20order:likes

2 Likes

Ja, som jeg skrev vet jeg at sensitiviteten øker, men det virkelig store er jo hvis overlevelsen øker også :slight_smile:

Under kvartals presentasjonene savner jeg en mer medisinsk utlegging av mulighetene og fordelene med Hexvix og blålys, med hvilke tester av denne kombinasjonen som er på gang og tidsperspektiv. (Tenker først og fremst på terapeutisk effekt). Slik at almenheten får muligheten til å skjønne at veien mot SOC ikke er et spørsmål om det blir SOC men når.
Jeg vil også legge til at Cevira er veldig under kommunisert. Her ligger det store fremtidige inntekter…

1 Like

Ser ut som det hjalp med mitt innlegg. Skvatt opp i 98 etterpå. :sweat_smile:

Så bliv ved med at skrive indtil vi rammer 300 :heart:

Apropos terapeutisk effekt tar jeg frem denne igjen.

Antitumor Effect and Induced Immune Response Following Exposure of Hexaminolevulinate and Blue Light in Combination with Checkpoint Inhibitor in an Orthotopic Model of Rat Bladder Cancer

https://photocure.com/news/photocure-announces-the-publication-of-pre-clinical-study-results-supporting-the-anti-tumor-effect-of-hexaminolevulinate-with-blue-light-in-bladder-cancer-model-4196739

Da er det ikke lenge til 6. sep. og lansering of the new KARL STORZ
IMAGE1 S Saphira systemet. Får vi en pressemelding fra PHO eller må vi vente til presentasjonen fra KS?

Hvor har de bekreftet at det skal skje 6.september ?

Se lenger oppe i et svar fra Savepig for 4 dager siden, får ikke kopiert den her.
Har sent en mail til Erik Dahl og spurt om å få det bekreftet.

1 Like

Fra samme arrangement som postet over her:

image

image

Og fra tilsvarende i Europa:

image

3 Likes

image

Noe upraktisk størrelse, eller?

1 Like

Nå kan man også be om pris:

https://www.karlstorz.com/de/en/search.htm?cat=1000161022

Må si jeg har hvilepuls på at KS jobber jevnt og trutt med å få dette ut til markedet.

Ja og det virker riktig med 6. sep. som lanserings dato alle tilbake fra ferie og har hatt en uke eller to å komme igang igjen etter ferien. Dette ble jo lagt ut 28. juni skjønner jeg det riktig, så PHO har vel lagt på en sikkerhetsmargin med å si slutten av september.

1 Like

Det går store poster i PHO så det er mulig å komme seg ut for de som har mistet troen på selskapet. Det gikk en post på 58000 aksjer.
Ikke et ord fra PHO om lansering.

Myk, take it easy. Pho kommer med oppdatering in due course. Forsinkelsen, som er varslet til slutten av september, skyldes en single komponent som ble levert utenfor spec. Ikke noe annet. Nye, godkjente komponenter til regulær produksjon forventes å være på plass ila kort tid. Deretter vil det bli produsert skop i høyt tempo, med mulighet for å levere 2-3 skop pr dag.
Ikke noe å stresse med, dette altså .

2 Likes