Det er kun omsatt ca. 6.000 aksjer i dag, sÄ tror man kan ta dette kursfallet med stor ro.
Ja jeg prĂžver det og kjĂžper litt.
Det forundrer meg at ikke flere ser det som svÊrt attraktivt Ä gÄ inn i PHO pÄ litt over 90 kr
Hvis alt gÄr etter planen nÄ sÄ mÄ det jo vÊre et nesten perfect bet i de tidene vi er i
Som nevnt over bÞr ikke PHO fundamentalt bli pÄvirket av de samme faktorene som trekker det meste ned om dagen. Da blir jeg litt urolig og tenker det kanskje er noe krÞll pÄ linjen med nye utsettelser eller lignende
PHO er vel blant de selskapene innen norsk biotek med lavest risiko. Denne sektoren er jo overfÞlsom for ytre forhold som pandemi, makroÞkonomisk usikkerhet, rentehopp, etc. SÄ har den da ogsÄ her til lands gÄtt skikkelig pÄ snÞrra de siste fire-fem Ärene. NÄ med Þkt usikkerhet internasjonalt, Þkt rentenivÄ og investorer som klumper seg i hva man hÄper er trygge havner, blir det neppe noen overraskelse om sektoren her hjemme generelt gÄr fra veldig ille til enda verre. Og i sÊrdeleshet siden folkebiotek-aksjene nano, pcib, og trvx har kollapset bare det siste Äret.
Svidd stump leges ikke over natten.
PHO, med produkt i markedet, har holdt seg brukbart. Vi har jo store forventninger utover hÞsten, som jo ogsÄ meglerhusenes kursmÄl reflekterer. Men mange vil i alle fall ha hÄndfaste nyheter fÞr man gÄr inn. FÞrst og fremst mÄ de nye scopene pÄ plass. Helst uten flere forsinkelser.
Jeg velger Ă„ tro at PHO-aksjonĂŠrer fortsatt kan puste med magen, selv om kjĂžpersiden for tiden er mager.
Ja, hvis det er et tidspunkt man skal ha tÄlmodighet er det vel nÄ. COVID er pÄ hell, personalmangelen er pÄ bedringens vei, nye scoop og CEVIRA studien ferdig 2 mnd fÞr tiden. Det er jo det neste Äret man bÞr se om dette blir en suksess eller ikke med forhÄpentligvis en reprising. Typisk at makrobildet er elendig nÄr det ser lyst ut for photocure som Äpenbart trekker aksjen ned.
Jeg tror ikke fallet i dag feks har sÄ mye med makro Ä gjÞre
Det handler om usikkerhet knyttet til om alt gÄr etter planen tror jeg.
Man skal vĂŠre rimelig forsiktig med Ă„ legge mye i korte kursendringer
Historisk om BLC.
NÄ har PHO styrt pÄ i mange Är og gjennombruddet for BLC skjer vel i disse dager.
De 2 store andre produsentene av scopes , olympus + en til har erklÊrt at de skal ogsÄ satse pÄ BLC scopes.
Hvorfor skal dette produktet plutselig begynne Ä bli foretrukket nÄ etter 10 -talls Är?
Hvorfor har det ikke allerede overtatt markedet worldwide?
Ja , det vet jeg ikke men det er jo pĂ„fallende Ă„ se hva som skjedde da CEOân HD ble byttet ut mot nĂ„vĂŠrende CEO.
Kan de opprettholde dagens pris men 10 doble antallet solgte behandlinger sÄ hjelper det vel pÄ
Ăkning i salget i US , Canada , europa , norden , osv
Nye salgsomrÄder Kina , taiwan , etc
Nye produkter , kommende blockbuster : cevira worldvide
Alt dette kan da ikke gÄ galt.
Det nekter jeg Ă„ tro.
lykke til
Ja helt enig med deg, det eneste vi kan gjÞre nÄ er Ä kjÞpe litt hver dag. Tror at denne nedgangen har til dels blitt pÄvirket av fallet i de andre biotech aksjene.
Tror pÄ ingen mÄte PHO er noen safe haven kursmessig i tilfelle et stÞrre markedsfall. I min tid har det knappt vÊrt en situasjon med stÞrre problemer og usikkerhet enn det vi opplever i verden nÄ.
Cuba krisen var dramatisk, men kortvarig. NĂ„ er det vanskelig Ă„ Ăžyne noen snarlig bedring.
Ă
frykte et mer alvorlig fall i aksjemarkedet er derfor ikke unaturlig, sÄ noen selger nok unna det de kan for Ä redde det som reddes kan.
Selv velger jeg Ă„ tviholde pĂ„ mitt prinsipp om ikke âĂ„ selge hĂžns i regnvĂŠrâ.
Da fÄr man dÄrlig betalt og risikerer Ä mÄtte kjÞpe tilbake dyrere.
Men jeg forbereder meg mentalt pÄ en tung tid, fullt investert i aksjemarkedet som jeg er.
Mye enig i dette, man mÄ planlegge for en skikkelig regnvÊrsperiode
Det jeg fester min lit til er Briarwood sin posisjon og vurdering av selskapet. dessuten sitter SEB med store poster. Skulle tro at disse store aktÞrene ikke er interesserte i Ä se aksjekursen gÄ mye lenger ned. rent teknisk er den vel og snart helt utbombet.
Fra bĂžrsmeldingen i dag;
As Photocure continues to grow and expand its global reach, Medical
Affairs will have an increasingly important role in navigating the complex
health-care environment. Anders will be able to provide a strategic approach
beyond addressing the heightened regulatory and compliance regulations, to
further build a Global Medical Affairs organization that will have a strong
foundation for future scalability and capability globally."
Ser at @anon80503862, i en annen trÄd her, Disseksjon av norsk biotekproblematiser ganske tungt over at PHO fortsatt ikke guider.
- august:
"Oslo (Infront TDN Direkt): Photocure hÄper Ä kunne gi guiding til markedet neste kvartal.
Det sier Dan Schneider, konsernsjef i selskapet, under kvartalspresentasjonen onsdag.
âJeg kunne likt Ă„ ha guiding til markedet, men vi har bestemt oss fĂ„r ikke gi guiding grunnet usikkerheten i markedet. Vi hĂ„per Ă„ komme tilbake med dette neste kvartal, sier han og fortsetter:
âVi mĂ„ vente til vi har kontroll pĂ„ det som ligger utenfor kontroll, til det er mer sikkerhet der ute. Vi sĂ„ alle hva som skjedde i februar. Vi vil ikke gi guiding ogsĂ„ mĂ„tte endre den noen fĂ„ mĂ„neder etterpĂ„, sier han.
Schneider sier ogsÄ at selskapet ikke nÞdvendigvis vil guide pÄ omsetning, og at de nÄ vurderer alternative KPI-er."
Nei, det er ikke bra.
Ved neste presentasjon er i alle fall de nye KS-scopene lansert. FÄr vi tro.
Jeg tror DS er nÄ bare forsiktig, han vil se og presentere resultater fÞr han gir mer guide. Han hadde veldig optimistisk guiding fÞr Covid slo ned og slo den i stykker. NÄ vil han se at de ting han ikke kontrollerer har kom under kontroll e.g. covid og nye scope.
Jeg tror og som jeg baserer meg pÄ er at det er en tid fÞr de nye scopene og en etter. De har gjort en kjempe job med Ä selge BLC med scope som var antikvariske. Med nye scope vil utskiftingen gÄ raskt, salget vil gÄ lettere og bruker frekvensen gÄ opp.
Jeg synes vi kan forvente en OPEX guiding. og markedet trenger Ă„ bli guidet at denne skal vĂŠre under kontroll.
Revenue ser jo alle gÄr rette veien.
Nytt fra Asieris;
Asieris Included in the SSE STAR Biology and Medicine Index - Asieris Pharmaceuticals
Being included in the Index is therefore a testament to the outstanding scientific and technological strength of Asieris (688176.SH) as a whole.
Dette lover veldig bra.
NÄ er vi pÄ 80 tallet og selgersiden ser klart sterkest ut.