Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Det er Labour Day i US i dag mulig det har noe med tausheten å gjøre?
En pressemelding would be appropriate eller børs melding, dette er jo veldig viktig for fremtiden til PHO som DS har understreket.

Beklager hvis jeg virker kvass nå, men det er da måte på gnål…

Hva skal Photocure gå ut med? At KS nærmer seg launch?? Hva slags verdi er det i en slik melding?
Det ble meldt på kvartalsrapporten hva ståa var.

Å komme med melding før noe som helst har blitt launchet fra KS er bare vas og useriøst.

Eneste som agerer på slike kortvarige meldinger til oppsiden vil jeg tro sitter her inne og selger på første 20-30% oppgang.

Pust med magen, nyt sola. Dette ligger ikke i hendene til PHO.

8 Likes

Beklager men det nærmer seg ikke launch, det er i morgen. Ville det ikke være i PHO sin interesse å informere sine kunder og aksjonærer at KS launcher sitt nye system i morgen og at kundene kan følge med på seminaret kl 1600 i morgen.

En ting er sikker hadde jeg vært CEO i PHO hadde jeg benyttet anledningen til å kontakte alle mine kunder og potensielle kunder om KS sin launch i morgen av dette banebrytende nye systemet.

Hehe men tror man skal ha litt forståelse for at slitne aksjonærer her ønsker at det blir litt ståhei rundt launch nå
Dagen før dagen er aksjen å få kjøpt til 87 og det er litt vrient å forstå hvorfor ikke vi får litt vind i seilene nå

1 Like

Det høres ut som om at de ikke vil ha noe ståhei om launch og at PHO skal få noe vind i seilene Bingo.

Ser di agenda nordpolen men pass på for i morgen når labour day er unnagjort kan vi få mye blest overalt fra PHO.

Nå synes jeg agendaen skinner tydelig igjennom igjen!

Tullball. Vi snakker jo om innen den verden PHO opererer i. Der er det jo dette stort. For de som blir rammet så er cysview viktig, forstår ikke hva du ville med det tåpelige innlegget

Det har absolutt nada å si for aksjen hva som sies eller ikke sies i morgen, derimot salgstall fremover.

4 Likes

Melding om launch og masse positivt rundt det tror jeg vil ha litt å si
Men salgstall er det som er viktig når alt kommer til alt ja

Selskapet har konto full av cash og trenger ikke gjøgle for å gi tradere underholdning mens børsen er sur

4 Likes

Vi som har holdt mye på Photocure aksjene vet at ttt. Men tenk på nesten alle de andre biotek selskapene. De har produkter i fase 1 og 2, og må stadig ha emisjoner til den daglige drift. Til slutt gikk bunnen ut og investorene er ikke villige lenger å kaste gode penger for dårlige. Ansatte med eventyrlige lønn og bonuser på bekostning av investorene må finne seg noe annet å gjøre.
Photocure har blc med Hexvix/Cysview og er alene på markedet med denne løsningen. De nye scopene vil skape en revolusjon i fremragende diagnostikk.
Juvelen i Photocure blir Cevira som snart er ferdig med fase 3 og godkjenning. Asieris satser knall hardt på dette produktet og mener det er verd å satse millioner på godkjennings løpet.
Så vi har mye bra i vente. :wink:

2 Likes

Mon tro om det blir mulig å plukke litt på 60-70 tallet fremover? :thinking:

Det hadde tatt seg ut. Endelig er korona bremsen over og nye HD scopes er klare, så bærer det ned til 60 igjen.

60 tallet tror jeg definitivt ikke vi ser, 70 tallet kanskje, men tviler.

Uten tvil begynner aksjen å bli attraktivt priset igjen.

Attraktivt hvis det blir fart i veksten ja

Intet er endret i Photocure .

Driftsinntektene grunnet driften av Hexvix / Cysview er økende og forutsettes å øke hvert kvartal i årene som kommer og dette uavhengig av om de nye skopene fra Karl Storz er installert og i drift / eller ikke.

Altså , vi trenger ikke å krisemaksimere dette med lanserings-dato og meldingene som måtte komme / ikke komme fra PHO.
Nåværende utstyr som er i bruk og som skal byttes ut med Karl Stort nye BLC utstyr vil jo være i drift parallelt i den fasen byttet foregår .
I tillegg så kommer der nok mange nye bestillinger på det nye utstyret , (noen bestilninger er allerede kommet kanskje ?)

Klagen på PHO for å ikke melde til markedet det nye skopet for bruk i blærekreft med BLC teknologien forstår jeg ikke .
Det er da ikke PHO som kommer med noe nytt utstyr,
Det er det Karl Storz som gjør.
Ville vel være direkte upassende dersom et selskap melder til markedet før selskapet selv gjør det , ikke?

Vennligst korriger meg dersom jeg missforstår men dersom PHO skulle melde til markedet introduksjonen av det nye BLC utstyret som vel eies og selges av Karl Storz ,ja ,ville ikke det være rart da?

Positive sider med PHO:

1. Asieris

Internasjonal Block buster Cevira med meget stor mulighet for å klare fase 3 studiet driftet av kina-selskapet asieris.

https://photocure.com/news/photocure-partner-asieris-announces-completion-of-patient-enrollment-in-cevira-phase-iii-clinical-trial-4325653

" Additionally, Photocure received a $1 million milestone payment from Asieris related to the ongoing clinical development of Cevira."

Det må da være temmelig sikkert at Q322 må bli positivt mottatt i markedet med $1 million milestone payment bokført i tillegg , altså , en trenger vel ikke stresse med å bekymre seg for om markedet vil like tallene på Q3?

1. Asieris
    Hexvix kina + taiwan + …
    Dette markedet er vel på størrelse med europa + USA ???

PHO må vel være kraftig feilpriset med dagens kurs?

2 Likes

Jeg har tidligere vært svært positiv til Photocure, men de har enda ikke klart å vekse i nærheten av hva de har antydet tidligere (joda, jeg vet det har vært pandemi) samtidig som de ikke tjener penger. Det er mine ankepunkter for ikke å være inne.

Det er ikke lenge siden jeg vurderte Pho opp mot en annen kandidat som (foreløpig) er alene i sitt marked (verdt 6-12bUSD), for meg ser det ut som den andre kandidaten gjør det bedre enn Pho ergo puttet jeg pengene der. De har også guidet å være cash positiv ila H1 23 - derfra å fremover bør de kunne tjene mye penger fort, men de er priset til ca. 2xPho i dag.

2 Likes

Positiv vinkling i dag nordpolen, er du på kjøper siden?
Blir spennende å høre på lanseringen fra KS kl 16 i dag.