Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Nå er vi på 80 tallet og selgersiden ser klart sterkest ut.

Det er en eller flere kjøpere tilstede får se om de mener alvor. Skulle tro at MS og SEB det er nok ned nå.

Vel, even44, de nye skopene lanseres senest i slutten av denne måneden, og mest sannsynlig allerede ila et par uker. Som jeg nevnte tidligere vil de da ha skiftet ut alle som ligger i OPP’en, 30+ skop ila 4 uker, og med 2-3 produserte skop pr dag gjør dette vei i vellinga !
Til tross for vedvarende staffing shortages, tror jeg vi skal se et fin-fint q4, og med stadig økende markedsandeler, sikkert også et pent løft for q3.

Nå gjelder det å puste med magen :wink:

3 Likes

Ja skal puste med magen trass i at vi nærmer oss lavpunktet for et år tilbake. Det fins ingen logikk i det men børsen har sin egen.
Har lyst å spørre deg om denne datoen for lansering, hvorfor har KS 6. sep. og PHO slutten av sep.? Det spiller i grunnen liten rolle men det hadde vært fint å få en dato nå, vi er i begynnelsen av sep.

Den er hylende oversolgt på timeschartet, er nok en del småfisk som selger i frustrasjon over at den falt under 90.

Pho har tidligere satt slutten av september som worst case. Nå ligger det an til en noe tidligere dato. For Pho betyr lanseringsdato den dagen de første nye skopene blir levert sykehus/klinikk. Fra og med erklært leveringsdato vil KS produsere 2-3 skop pr dag.
Her er det uansett nå snakk om små forskjeller i tid.
Er trygg på at alle «OPP» skopene er byttet med nye ila en måneds tid fra nå.

Tusen takk

Har den ikke sett oversolgt ut over ganske lang tid nå
Hjelper lite hvis den gjør det hver dag, men bare synker videre

Opplevde noe jeg ikke har registrert før etter at jeg fylte på litt mer med pho. Fikk ordrebekreftelse øyeblikkelig da jeg handlet på laveste salgskurs, men handelen kom ikke fram på sist handlete ordre. Har snakket med megler som sier at aksjene er tatt fra en underbørs, noen som har registrert noe slikt ?

Jepp, det har jeg opplevd dog ikke i Pho.
Jeg fulgte det ikke opp, men det foregår endel snåle finurligheter.

Noe annet jeg ikke skjønner, hvordan er det mulig for noen å ligge som skjult selger uten å vise en eneste aksje?
Si man har en ordrebok med laveste selger 92, kjøper ligger på 88 og man legger seg på kjøp på 90 og svusj så går kjøpet gjennom.
Er det noe SL som ligger igjen som ikke vises?

På dagchartet har den ikke vært oversolgt siden desember en gang, på timeschartet har den ikke vært skikkelig oversolgt før nå.

Den har bare vært “svak”, på lavt volum.

Time:

En kunde av DNB på kjøpersiden vil eksempelvis få fortrinn dersom også selger er kunde av DNB. I slike tilfeller vil aksjene bli tatt fra en underbørs og ikke vises i oversikten over sist handlete ordre. Så vidt meg bekjent.

DnB handler på mange markeder, også dark pools. De kaller det smart order routing.
Det gjør at man ikke ser alle handler i handelsoversikten (som er for ose)

Såvidt jeg vet, så er DnB eneste aktør med denne løsningen.

Takker for svar. Jeg bruker Nordea, men synes det er veldig rart at den ikke dukker opp her heller, | live , tross alt blant de 10 største ordrene i dag, uten at det er så veldig mye.

Stille og roligt ingen får mine pho aktier før 2023-2024
Tidligst

Er det noen som følger med handelen som foregår nå i aksjen. Det er helt uverdig at slikt skal foregå, det er algoritmer som leker seg. Hvert forsøk med å handle kursen opp blir slått tilbake med å selge på bid pris og ta den ut for så å selge noen aksjer til neste nivå. Heldigvis har det hvert noen tilstede som har fått nok av denne galskapen.
Det var viktig for en eller annen grunn å forhindre at den sluttet over 90.

3 Likes

Har kjøpt jevnt og trutt de siste dagene på tross av at de amerikanske urologene etter siste lansering av scope skuffet stort. Kan ikke bare ha Ulti.

Hva er dette for noe? Ser det er 6.sep. kl 1600 og speakers fra Tyskland, Frankrike, Austria og UK. om det nye scopet. Kan det være lansering i Europa?

Det er jo GRUNDIG omtalt oppover i tråden i mange innlegg…

Du har jo fått svar på dette flere ganger før.

In other news: