Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Mon tro om det blir mulig å plukke litt på 60-70 tallet fremover? :thinking:

Det hadde tatt seg ut. Endelig er korona bremsen over og nye HD scopes er klare, så bærer det ned til 60 igjen.

60 tallet tror jeg definitivt ikke vi ser, 70 tallet kanskje, men tviler.

Uten tvil begynner aksjen å bli attraktivt priset igjen.

Attraktivt hvis det blir fart i veksten ja

Intet er endret i Photocure .

Driftsinntektene grunnet driften av Hexvix / Cysview er økende og forutsettes å øke hvert kvartal i årene som kommer og dette uavhengig av om de nye skopene fra Karl Storz er installert og i drift / eller ikke.

Altså , vi trenger ikke å krisemaksimere dette med lanserings-dato og meldingene som måtte komme / ikke komme fra PHO.
Nåværende utstyr som er i bruk og som skal byttes ut med Karl Stort nye BLC utstyr vil jo være i drift parallelt i den fasen byttet foregår .
I tillegg så kommer der nok mange nye bestillinger på det nye utstyret , (noen bestilninger er allerede kommet kanskje ?)

Klagen på PHO for å ikke melde til markedet det nye skopet for bruk i blærekreft med BLC teknologien forstår jeg ikke .
Det er da ikke PHO som kommer med noe nytt utstyr,
Det er det Karl Storz som gjør.
Ville vel være direkte upassende dersom et selskap melder til markedet før selskapet selv gjør det , ikke?

Vennligst korriger meg dersom jeg missforstår men dersom PHO skulle melde til markedet introduksjonen av det nye BLC utstyret som vel eies og selges av Karl Storz ,ja ,ville ikke det være rart da?

Positive sider med PHO:

  1. Asieris

Internasjonal Block buster Cevira med meget stor mulighet for å klare fase 3 studiet driftet av kina-selskapet asieris.

https://photocure.com/news/photocure-partner-asieris-announces-completion-of-patient-enrollment-in-cevira-phase-iii-clinical-trial-4325653

" Additionally, Photocure received a $1 million milestone payment from Asieris related to the ongoing clinical development of Cevira."

Det må da være temmelig sikkert at Q322 må bli positivt mottatt i markedet med $1 million milestone payment bokført i tillegg , altså , en trenger vel ikke stresse med å bekymre seg for om markedet vil like tallene på Q3?

  1. Asieris
    Hexvix kina + taiwan + …
    Dette markedet er vel på størrelse med europa + USA ???

PHO må vel være kraftig feilpriset med dagens kurs?

2 Likes

Jeg har tidligere vært svært positiv til Photocure, men de har enda ikke klart å vekse i nærheten av hva de har antydet tidligere (joda, jeg vet det har vært pandemi) samtidig som de ikke tjener penger. Det er mine ankepunkter for ikke å være inne.

Det er ikke lenge siden jeg vurderte Pho opp mot en annen kandidat som (foreløpig) er alene i sitt marked (verdt 6-12bUSD), for meg ser det ut som den andre kandidaten gjør det bedre enn Pho ergo puttet jeg pengene der. De har også guidet å være cash positiv ila H1 23 - derfra å fremover bør de kunne tjene mye penger fort, men de er priset til ca. 2xPho i dag.

2 Likes

Vi sammenligner da ikke epler og apekatter, gjør vi vel?:wink: Eller kanskje vi skal prøve? :sweat_smile:

F har en joker i Cevira, C er kun avhengig av godt salg, på samme måte som F. Lykkes begge fullt ut med salget så vet jeg ikke hvem som sitter igjen med mest på bunnlinjen (ikke regnet på det). Tarpeyo kan få solid konkurranse om litt, mener jeg å huske. Hexvix har ingen kjente konkurrenter, og drug/device er en greie som ikke mange gidder å konkurrere på. Tror derfor F får ha BLC-området for seg selv i mange år, og det er de facto i ferd med å bli SoC over hele den vestlige verden.

1 Like

Positiv vinkling i dag nordpolen, er du på kjøper siden?
Blir spennende å høre på lanseringen fra KS kl 16 i dag.

Nå hadde jeg ikke tenkt å nevne CALTX, men når du nå drar dem inn…

Pho har vært i USA i hvor mange år?
Her ser vi omsetningen (hentet fra Q2):
image

I mine øyne er ikke det veldig imponerende.
Å tro at omsetningen plutselig skal eksplodere når vi vet at en prosedyre med BLC tar lengre tid / er mer krevende enn alternativet for urologene selv om det er bedre har så langt vist seg å være en utopi.
Jeg trodde det selv i flere år, men jeg har mistet troen nå.

For Tarpeyo er det en eske med piller til $14k hver mnd i 9mnd (pr pasient) som gjør at de slipper dialyse…
image

2 Likes

Hvis jeg skrev for egen agenda hadde jeg ikke skrevet positivt FØR jeg kjøpte… litt logikk som mangler her…

Jeg har hatt en stabil post i selskapet over ganske lang tid og kun gjort justeringer hvis jeg har trodd det var topper eller bunner.

Det går an å være kritisk mot eget selskap, du burde prøve, for det er en lønnsom og lærerik øvelse. Fornybar m fl har gjort øvelsen i Ulti, og evt røde flagg dukker raskt opp med riktige briller.

3 Likes

Sol:

Ikke tenkt å dra inn C, nei :joy:

Ikke vanskelig å være enig i at det går sake med F, men når de først har bygget seg opp så vil det være blue sky en god stund før det kommer relevant konkurranse. Tarpeyo er ikke der, men kan gi høye inntekter raskere, og konkurrentene kommer raskere. Pick your poison :slight_smile:

Disclaimer: Jeg eier begge to :slight_smile:

1 Like

Så du mener at hvitt lys kommer til å bli stående igjen som vinneren fordi det tar mindre tid/er enklere å bruke ?

Jeg er kritisk til hvordan selskapet driver sin informasjon til aksjonærene. Nå har DS snakket positivt om dette nye systemet fra KS som han sier er revolusjonerende i kvalitet og bruker vennlig. Nå så KS holder sin lansering i dag sier PHO nothing.
Jeg tror som jeg har sagt før det blir en tid før det nye systemet og en tid etter, det skal ikke mye til å øke bruken til det dobbelte fra en gang i uken til to.
Derfor er jeg langsiktig aksjonær.
Hei hva skjedde med kursen?

Jeg tror overgangen kommer til å ta fryktelig lang tid pga ease of use og tidsbruk. Det er ikke snakk om at WLC vinner, men jeg tror WLC er “tilfredsstillende” nok for veldig mange av urologene så både WLC og BLC kommer til å bli brukt om en annen.

1 Like

Innføres BLC som Soc (noe jeg tror snart kommer)+ All kapital som blir spart ved BLC for myndighetene i de forskjellige landene (Blærekreft er en av verstingene mht hva behandlingen koster grunnet tilbakefall ) så vil BLC simpelten overta markedet.
Så kommer all spart menneskelig lidelse i tillegg.

Jeg har aldri sett en så fornøyd og overbevisende CEO som DS i PHO i kvartalsrapportene.

More to come

2 Likes

Det er nok som Solskimm skriver fortsatt en veldig lang og tung vei å gå før man erstatter WLC med BLC. Ikke engang i PHOs hjemland Norge brukes BLC ved vanlige undersøkelser for blærekreft. Man sparer både tid og penger ved å benytte WLC.
Det er blir nok inntil videre som urologen sa til meg: Vi ser liten hensikt i å bruke BLC for WLC er godt nok for å detektere kreft i urinblæren ved førstegangs undersøkelse. BLC brukes bare i spesielle tilfeller ved å sjekke om all kreften er borte etter behandling eller ved gjentakende undersøkelser.

Men når det er sagt tror jeg Cevira kan bli en joker for PHO.

Men tror i likhet med Solkimm at svenske Caltex vil bli en langt bedre investering enn PHO om man ser mot 2023 og utover.

Ville lagt mindre vekt på hva man bruker i Norge. Ikke her markedet ligger for Photocure.
Blc er wlc overlegen, thats a fact.

1 Like

Ikke med tanke på spart tid og penger. Man vurdere så klart nyttet opp mot kostnader i tid og penger.

Tung prosess å selge blc, men kvaliteten vil til slutt vinne fram tror jeg.

1 Like

Stikkord: Konkurranse.
BLC vil tvinge seg fram som SoC.

Noen av dere som har hatt kreft eller hatt mistanke om det? Ville dere tatt til takke med det neste beste fordi forsikringsselskapet ditt skal spare penger? Ikke det nei? Da går vi for BLC da. :wink: