Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Jeg snakket da om i et 10 års perspektiv. I løpet av denne tiden ville et indexfond gjort det bedre. For tradere har det derimot vært gode muligheter. Og selvfølgelig ville et kjøp høsten 2014 og realisasjon våren 2021 gitt eventyrlig uttelling. Men ikke mange er så heldige.

Kanskje litt lite presist formulert, de 200k var med hensyn til dagens volum. Den andre kommentaren var med tanke på at der går utrolig mange småposter og det har pågått lenge.

1 Like

Tror nok generelt at mange ønsker seg ut av aksjemarkedet. Kanskje ikke så dumt. Men når så få samtidig ønsker seg inn så må man selge billig. Å selge store poster åpent nå er temmelig håpløst uten å dumpe kursen.

Det er noen som tar disse store postene, mulig det er de to største MS og SEB. Det er mulig at disse selgerne som vil ut har ligget og presset kursen en stund, vi får håpe at de nå er ferdige slik at vi kan få en skikkelig rekyl. Fundamentalt ligger alt til rette for det.
Ikke helt ferdige enda en ny post på 5000.

Ser ikke bort fra at disse offbook handlene, blir tvangsolgt av megler med krav til inndekning av belånte porteføljer, bare en antakelse fra min side.

1 Like

Er mulig siden det har vært store tap i andre biotech aksjer.

Nesten litt komisk dette! Vi «bunner» den dagen selskapet er i den beste sitsen på 2,5 år.
Akkja…

Ja merkelig mange som ville selge i dag. Vi har nå hatt lansering av de nye scopene i EU, hva nå med US får vi ny melding i morgen eller mandag?

Kan virke som det er mange som har mistet troen og tenker urologene uansett fortsetter å bruke white light og ikke blue light som det firmaet fra Norge prøver å pushe

Hvorfor skulle de nå plutselig snu og miste troen på dette tidspunktet ? Nei, tror mer på det som er omtalt over. Overveiende sannsynlig at dette er et svært dårlig tidspunkt å kvitte seg med pho, med mindre en er tvunget til det. Vi får se utover høsten…

Hvordan ser det ut teknisk nå? Selv jeg kan se at den er rimelig oversolgt

Det er lett å konkludere raskt & feil hvis man stirrer for mye på kursutviklingen

Jeg har ikke konkludert, men skal ærlig innrømme at jeg blir litt preget av denne miserable utviklingen som pågår uansett børsklima omtrent og selv nå når de endelig får nytt HD scope klart.

Vi trenger ikke flere slike positive meldinger ser det ut for. :crazy_face: :crazy_face:

Noen tanker rundt hele situasjonen med de nye HD skopene.
Det var vel først når de nye skopene ble lansert for snart 1 år siden at det kom fram svakhetene med disse skopene, ikke bare dårlig bildekvalitet, men også tungvinte å rengjøre. Hvordan er og har wlc skopene vært på disse to punktene, lett å rengjøre med sylskarp HD kvalitet??? Hvis svaret er ja, er det kanskje noe av grunnen til at brukerfrekvensen av blcc ikke har tatt av.
Dog nå skal vel alt bli fryd og gammen med de nye HD skopene, vi får se om kursen sier noe annet i morgen. Jeg tror ikke kursen tar av før vi ser sikre bevis på at de nye skopene sammen med tilbakelagt pandemi, virkelig gjør vei i vellinga mhp økt omsetning, og positiv bunnlinje.

1 Like

Ja, og det blir vel ikke før i q4 før vi begynner å se effekten av nye scope, så bare å være tålmodig :slight_smile:

1 Like

Som langsiktig investering finner jeg ikke noe bedre med hensyn til vekst og lav risiko. :person_fencing:

MS/Briarwood er enig med deg, de har nå økt til 14,1%.

1 Like

Det er Briarwood som kjøper;

We seek to populate our portfolio with extraordinary valuations

1 Like

Ikke verst at top50 eier 70%

Grønt flagg?:slight_smile:

Hadde sett for meg at de fortsetter å levere på topplinjevekst og blir cash positive, da skal dere se at verdsettelsen plutselig får et annet narrativ.

2 Likes