Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Hvor ser dere de store postene? :thinking:
Nordnet sier ca 14,5K omsatt. omsettes nok via dark pools da

1 Like

Ser pÄ min trader platform at det gikk en post pÄ 183 000 sÄ har det gÄtt flere poster 6000.

GÄtt nesten 200K offbook, de smÄ selger seg ut, de store hamstrer. Har pÄgÄtt lenge.

Hvis det gÄr kjempeposter sÄ kan vel ikke det vÊre smÄ som selger seg ut bare?

Disse offbook handlene er det megler forhandlet eller det poster som ligger i dark pools?

Jeg snakket da om i et 10 Ärs perspektiv. I lÞpet av denne tiden ville et indexfond gjort det bedre. For tradere har det derimot vÊrt gode muligheter. Og selvfÞlgelig ville et kjÞp hÞsten 2014 og realisasjon vÄren 2021 gitt eventyrlig uttelling. Men ikke mange er sÄ heldige.

Kanskje litt lite presist formulert, de 200k var med hensyn til dagens volum. Den andre kommentaren var med tanke pÄ at der gÄr utrolig mange smÄposter og det har pÄgÄtt lenge.

1 Like

Tror nok generelt at mange Ăžnsker seg ut av aksjemarkedet. Kanskje ikke sĂ„ dumt. Men nĂ„r sĂ„ fĂ„ samtidig Ăžnsker seg inn sĂ„ mĂ„ man selge billig. Å selge store poster Ă„pent nĂ„ er temmelig hĂ„plĂžst uten Ă„ dumpe kursen.

Kan en av dere for moro skyld sjekke omsetningen pÄ KOMP?

0 pÄ Nordnet :joy:

Det er noen som tar disse store postene, mulig det er de to stÞrste MS og SEB. Det er mulig at disse selgerne som vil ut har ligget og presset kursen en stund, vi fÄr hÄpe at de nÄ er ferdige slik at vi kan fÄ en skikkelig rekyl. Fundamentalt ligger alt til rette for det.
Ikke helt ferdige enda en ny post pÄ 5000.

Ser ikke bort fra at disse offbook handlene, blir tvangsolgt av megler med krav til inndekning av belÄnte portefÞljer, bare en antakelse fra min side.

1 Like

Er mulig siden det har vĂŠrt store tap i andre biotech aksjer.

Nesten litt komisk dette! Vi «bunner» den dagen selskapet er i den beste sitsen pÄ 2,5 Är.
Akkja


Ja merkelig mange som ville selge i dag. Vi har nÄ hatt lansering av de nye scopene i EU, hva nÄ med US fÄr vi ny melding i morgen eller mandag?

Kan virke som det er mange som har mistet troen og tenker urologene uansett fortsetter Ă„ bruke white light og ikke blue light som det firmaet fra Norge prĂžver Ă„ pushe

Hvorfor skulle de nÄ plutselig snu og miste troen pÄ dette tidspunktet ? Nei, tror mer pÄ det som er omtalt over. Overveiende sannsynlig at dette er et svÊrt dÄrlig tidspunkt Ä kvitte seg med pho, med mindre en er tvunget til det. Vi fÄr se utover hÞsten


Hvordan ser det ut teknisk nÄ? Selv jeg kan se at den er rimelig oversolgt

Det er lett Ä konkludere raskt & feil hvis man stirrer for mye pÄ kursutviklingen

Jeg har ikke konkludert, men skal Êrlig innrÞmme at jeg blir litt preget av denne miserable utviklingen som pÄgÄr uansett bÞrsklima omtrent og selv nÄ nÄr de endelig fÄr nytt HD scope klart.

Vi trenger ikke flere slike positive meldinger ser det ut for. :crazy_face: :crazy_face: