Øker nå til 14,74%
De har ikke økt noe på dagens liste.
Sist jeg så var det 14,1%
Nei, sist du så var det 14,73999%
Hadde de redusert i mellomtiden?
Ja husker feil men kommer de over 15% i dag?
Gode nyheter i dag;
Jeg tar informasjonen fra PHO sin hjemmeside hvor de viser de 20 største aksjonærene.
Angående meldingen i dag forstår jeg det slik at det setter fart i betalings mekanismene og godkjennelsen av Hexvix i China. Det har vært vanskelig å forstå den godkjennelse prosessen i China så dette må være et stort steg fremover mot godkjenning.
Om jeg ikke husker feil var det mange av de virkelig rike (bla. Jack Ma) i Kina som sto på aksjonærlistene til selskapet som eier Asieris. De kjenner nok politikken for å få alt gjennom på raskeste måte.
Og da selges det “on news” selvfølgelig.
Med den lave omsetningen er det nesten eneste mulighet?
Asieris står på og er flinke til å informere så news flowen vil fortsette å komme. I går var det en nyhet som vi ikke hadde forutsett og det kan fortsette så det blir anledning til å selge på news fremover. For de som vil det, men det er en risiko sport for plutselig blir du stående igjen på perrongen.
Ser ut til å være vanskelig å kjøpe tilbake de solgte aksjene i går uten å måtte betale for det.
Det som skjer med Khaoot aksjen i dag kan veldig fort bli PHO neste.
Mulig der er en uavhengig kontrollgruppe som fortløpende får alle data og som kan anbefale studiet godkjent på etisk grunnlag eller motsatt , anbefale stopp av studiet (cevira samt hexvix)?
Ja Asieris må jo regne med å få Hexvix godkjent ganske raskt siden de har jobbet med å få den inn på denne listen Lecheng Global specialty drug Insurance slik at legemidlet kan introduseres i Kina og dekkes av kommersiell forsikring tidligere og raskere.
Noen få aksjer beveger kursen fra 95 til 87, heldigvis er det det samme andre veien også.
At den idag befinner seg blant de 20 svakeste taperaksjene selv etter å ha fallt mer enn 20% siden mars-april er nedslående. Burde PHO spandert noen kroner på market making?
Rent forretningsmessig har vi allerede passert bunn og vi vil se eksponensielt forbedrete kvartalsrapporter fremover, fom 2023.
Også annet halvår 22 vil tydelig vise trenden. Bare min vurdering, men hvordan det vil gjenspeiles i kursen er ikke godt å si…
Man skal ikke være blind for makro , alt mulig kan falle solid tilbake. Men kvalitetsselskap med solid finansiering vil som en regel være de første til å bli sterke igjen
Forretningsmessig tenker jeg absolutt photocure er forbi bunnen, men det er jo en poeng å se om de klarer å få stabilisert og redusert opex
Det jeg har begynt å tenke er at Briarwood ligger i start gropene med å kjøpe hele PHO, se på denne;
We buy businesses and expect to own those companies forever but will remain opportunistic sellers for the right price.
De har nå kjøpt nær 15% men ikke over for det vil utløse meldeplikt og muligens være en trigger. Når de sier we buy business er ikke det 15% men 100%. De sier og følgende;
We believe investing should be done in asset classes that are not just somewhat inefficient or occasionally inefficient but are grossly inefficient
Det skulle vel bety en 10 ganger eller lignende når de sier grossly inefficient.
Skal de komme med et bud har de dårlig tid da det innen 6mnd kommer en haug med triggere.
Legge til at de har ikke noen representant i styre for det ville muligens være conflict of interesst da de vil sitte på inside informasjon og forhindre de i å komme med et bud. De har bare en i valgkomitéen.
Fra hjemmesiden til Briarwood
Transaction Type
Control investments (> 50% ownership)