Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Noen tanker rundt hele situasjonen med de nye HD skopene.
Det var vel først når de nye skopene ble lansert for snart 1 år siden at det kom fram svakhetene med disse skopene, ikke bare dårlig bildekvalitet, men også tungvinte å rengjøre. Hvordan er og har wlc skopene vært på disse to punktene, lett å rengjøre med sylskarp HD kvalitet??? Hvis svaret er ja, er det kanskje noe av grunnen til at brukerfrekvensen av blcc ikke har tatt av.
Dog nå skal vel alt bli fryd og gammen med de nye HD skopene, vi får se om kursen sier noe annet i morgen. Jeg tror ikke kursen tar av før vi ser sikre bevis på at de nye skopene sammen med tilbakelagt pandemi, virkelig gjør vei i vellinga mhp økt omsetning, og positiv bunnlinje.

1 Like

Ja, og det blir vel ikke før i q4 før vi begynner å se effekten av nye scope, så bare å være tålmodig :slight_smile:

1 Like

Som langsiktig investering finner jeg ikke noe bedre med hensyn til vekst og lav risiko. :person_fencing:

MS/Briarwood er enig med deg, de har nå økt til 14,1%.

1 Like

Jeg er ikke innsider så jeg ser ikke listene, men det er mildt sagt ganske interessant når en aktør drar seg mot 15-20 %. Da mener man alvor.

Noen som vet om dette kan være på vegne av kunde eller om det er en egen plassering?

1 Like

Det er Briarwood som kjøper;

We seek to populate our portfolio with extraordinary valuations

1 Like

Ikke verst at top50 eier 70%

Grønt flagg?:slight_smile:

Hadde sett for meg at de fortsetter å levere på topplinjevekst og blir cash positive, da skal dere se at verdsettelsen plutselig får et annet narrativ.

2 Likes

Den presentasjonen som ble holt den 6.sep. var del av en global launch, her fra pressemeldingen;

Photocure ASA, The Bladder
Cancer Company, is delighted to continue supporting the global launch activities
of the new and improved Blue Light Cystoscopy (BLC[®]) system to be used with
Photocure’s product Hexvix[®] for the detection of bladder cancer.

men foreløpig bare EU;

“We are proud to be part of the ongoing launch of this exciting new high
-definition system in Europe,” commented Dr. Susanne Strauss, Vice President and
General Manager, Europe at Photocure.

Nå må vi få høre noe hva ståa er i US.

Dr Susanne Strauss har ansvaret for pho sin organisasjon og satsing i Europa. Kan være derfor hun kommenterer Europa.

Jeg etterlyser noe fra Vice Preseident US, ellers et intelligent svar fra deg.

Jeg etterlyser noteringsemisjon i USA. Eller kjøpe ett “skall” som er notert… Et amerikansk selskap kunne kanskje lettere oppnå SOC.

Nå?
Mener du de skal gå for sekundærnotering på nasdaq nå?
Hvorfor i alle dager skulle de gjøre det?

1 Like

Det «eneste» som betyr noe nå fremover de neste 12 mnd er organisk vekst.

Den kommer med utplassering av de nye skopene, øket bruks-frekvens og vesentlig bedre tilgang til klinikker og sykehus. Det er mitt bett.

3 Likes

Godt poeng. Når Photocure sin mcap har blitt stor nok og Cevira også er i salg vil jeg tro USA notering vil være riktig. Faren er der at før den tid blir selskapet bli kjøpt opp. Photocure har en vidåpen eierstruktur hvor største aksjonær, Briarwood har over 14% og med det kan sette føringer til størst mulig fordel for seg selv.

We seek to populate our portfolio with extraordinary valuations

Er det noe statistikk som backer opp at en notering i USA automatisk gir høyere kurs? Eller er det bare synsing?

Ingen problem for norske selskap å gå mangen 100% eller over 1000% på relativt kort tid.

AZT og SOFF f.eks.

2 Likes

Det er ett smalt biotek småaksjonær miljø i Norge som stort sett går i høy risiko aksjer med håp om en ny Algeta. De fleste av disse er nå bundet til masta på hvert sitt synkende skip og holder jaggu på med å oppmuntre hverandre mens flere røde flagg har dukket opp de siste årene. Regner med det er ett bredere marked med småaksjonærer i USA.

Her diskuteres det vel om det vil gjøre det enklere for PHO å slå igjennom i USA hvis de er notert der.

Det foregår en interessant meningsutveksling på PHO tråden på HO om Cevira. Noe vi godt kunne dra i gang her også. Dette er info som vil overraske svært mange…
Cevira er jeg svært dårlig på men om noen begynner så kan vi andre grave opp litt hver om dette produktet som snart avslutter fase 3. Photocure nevner det ikke siden Asieris kjører løpet og Cevira går helt under radaren for de fleste.
Photocure har sikret seg royalties på Cevira i trappetrinn nivåer på 10, 15, 20% i forhold til antall milliarder Asieris tar inn på salg av produktet.
Så når Asieris tjener en hvis antall milliarder slår 20% trinnet inn til slutt.
Altså 200 millioner for hver milliard Asieris tar inn. Dette er underkommunisert så det holder!

Er ikke så veldig underkommunisert

1 Like

Hører du Dan Schneider legge ut om mulighetene ved kvartals presentasjonene?
Burde han ikke gjøre det nå snart siden avtalen snart er oppfylt?