Skjønner resonnementet ditt. Jeg har konspirert om dette tidligere og støtter teorien din. Vær klar over også at SEB SWE har 5 kontoer med tilsammen 11.5% av totale aksjer. Tenk om Briarwood ligger bak disse også, eller Asieris. Nå er jeg svært spekulativ
men spennende om det viser seg å være fakta.
Jeg leter fremdeles etter denne Asieris / BTG / Boston Scientific linken
Perfekt klynge av interesser til å konsolidere inn en liten brikke som photocure.
Og Dan har gjort en herlig jobb med å konsolidere inn Hexvix / Cysview til en paraply som gjør hele puslespillet mye mer oversiktlig og svelgbar, som glasur på en tablett
Hvor lavt er noen villige til å selge sine aksjer? Det omsettes bare for småpenger, så de fleste må bare sitte igjennom denne krisa. Eller dumpe til spottpris. Mens de som er langsiktige kan plukke til priser som virket usannsynlige for bare få måneder siden.
Fort gjort å bli psyket ut innen nesten alt nå. Man synes det ser sykt billig ut og så viser det seg kort tid etterpå at det ikke var det og mange kaster seg ut i panikk. Så går man inn igjen osv… Bankene tjener gode penger på kurtasje nå tror jeg.
Photocure holder seg tross alt brukbart sammenlignet med fryktelig mye annet og er på linje med hovedindeksen så langt idag
Vi var nede på disse nivåene i jan og mars i år. For to år siden var vi nede i 75 for en kort periode.
Det var vel midt under covid epidemien, nå har US erklært covid for over. Fra des. 2020 til ca. 1. juni 2021 gikk den fra ca 80 til 150. Vi får se hva som skjer nå men innen 6 mnd har det skjedd mye.
Det store spørsmålet er: Vil verden vende tilbake til det “normale” igjen? Og hvor lang tid vil det ta?
Det er selvfølgelig vondt å se at aksjeformuen “fordampe” dag etter dag i et tempo man sjelden ser når det stiger. For noen er smertegrensen allerede nådd.
Da greidde vi å sette 1 års lav i dag 84,75, er noe merkelig med kursutviklingen. Der er noen som vokter på enhver optikk og slår umiddelbart tilbake. I dag skulle den ikke slutte over 87,25 merkelig.
Mye begynner tilsynelatende å bli billig, med større oppside enn PHO. Jeg fallt for en fristelse idag, og måtte dessverre selge PHO aksjer (bare 1500) da jeg har ordnet meg så dårlig at jeg ikke har ledig kapital.
Er nok dette man ser i mange aksjer. Hvis noen er langt nok under vann blir de tvunget til å redusere eksponerinf
Det er vell denne laseren det handler om i børsmeldingen i dag.
Blir spennende å se den videre utbredelsen av denne.
Denne metoden er jo et kjempestort steg framover.
Fra TU-artikkelen:
For å oppdage tumoren, mens den fremdeles er liten, brukes en rød fluorescens, som kalles Hexvix, på en måte som urologisk avdeling har utviklet i samarbeid med den norske bedriften Photocure ASA. I tillegg til dette, har avdelingen sammen med det tyske selskapet Karl Storz utviklet små kikkerter som kan benytte fluorescensmetoden, slik at man kan undersøke blæren uten bedøvelse.
Det kommer den ene glad meldingen etter den andre og helt uventet.
Nå venter jeg bare på status angående lansering i US.
Er det fleksible skopet av tilsvarende hd kvalitet som det nye rigide skopet som nå endelig er lansert.
Hej Norge
Den nye undersøgelse fra PHO, ser ud til at stamme fra Herlev sygehus.
Endnu en god melding fra Danmark fra i går – artiklen er i sin helhed betalings nødvendig.
Detektering og kvalificering af Blærekræft – så derefter direkte til Flex og Hexvix på diverse klinikker, ser ikke ud som en konkurrent, men bennefit til PHO
Dansken
Nyheten hadde rett og slett ingen påvirkning på aksjekursen
Fy fillern så seigt det er om dagen
Photocure har penger i kassa og så langt jeg kan se er det ikke behov for emisjon i forhold til driften. Salget av Hexvix/Cysview vil bare stige fremover så tidspunkt for break even vil komme innen utgangen av året. Tenk også på milepæl utbetalinger også (Cevira).
Godkjenning av Hexvix (drug/device) i Kina kan komme når som helst.
Cevira sin vei mot godkjenning i Kina ligger også i nær fremtid.
Samarbeidet med Asieris synes jeg er en garanti for suksess i Kina og jeg føler en trygghet p.g.a. deres ståltro på Cevira.
Det at Dan Schneider holdt oppe salgskorpset og deres kontakter ut mot sykehusene/helsesentere under Corona tiden (kostbart og lite salg) vil selskapet nå høste fruktene av fremover fordi disse forbindelsene ikke ble lagt død.
Jeg holder på aksjene mine.
Det går fortsatt store poster en på 50 000 nå, får håpe at de som vil eller må selge får solgt nå. vi må og vente til de snur algoritmene den andre veien de har vært veldig aggressive på salg i det siste.
Vi har nå hatt 3 fantastiske meldinger som under normale omstendigheter hadde gitt en skikkelig rekyl, men folk har benyttet anledningen til å selge.
Typisk PHO slik jeg opplever selskapet.
Gode nyheter får ikke noen effekt og gjør de det så kommer kursen diltende etter noen dager.
Men nyhetene i dag er jo sensasjonelle slik jeg tydermeldingen.
Uten volum ingen kapital-økning.
Illustrerer kanskje at aksjen er moden for notering på en mere egnet børs?
Det eneste jeg tror vil ha betydning for aksjekursen her er at de begynner å tjene penger, det at de har et produkt som er mye bedre enn konkurrentene betyr ikke så mye om de ikke tjener penger.