Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Mulig der er en uavhengig kontrollgruppe som fortlÞpende fÄr alle data og som kan anbefale studiet godkjent pÄ etisk grunnlag eller motsatt , anbefale stopp av studiet (cevira samt hexvix)?

Ja Asieris mÄ jo regne med Ä fÄ Hexvix godkjent ganske raskt siden de har jobbet med Ä fÄ den inn pÄ denne listen Lecheng Global specialty drug Insurance slik at legemidlet kan introduseres i Kina og dekkes av kommersiell forsikring tidligere og raskere.

Noen fÄ aksjer beveger kursen fra 95 til 87, heldigvis er det det samme andre veien ogsÄ.

At den idag befinner seg blant de 20 svakeste taperaksjene selv etter Ä ha fallt mer enn 20% siden mars-april er nedslÄende. Burde PHO spandert noen kroner pÄ market making?

DS bygger sten pÄ sten, og jeg forventer at det er med stÞtte fra styret.

NÄ ser vi at Asieris holder farta oppe, nytt utstyr er pÄ vei og pandemien slipper snart helt taket i sykehusene.

Er vi ved en bunn nÄ, rent forretningsmessig?

Rent forretningsmessig har vi allerede passert bunn og vi vil se eksponensielt forbedrete kvartalsrapporter fremover, fom 2023.
OgsÄ annet halvÄr 22 vil tydelig vise trenden. Bare min vurdering, men hvordan det vil gjenspeiles i kursen er ikke godt Ä si


Man skal ikke vĂŠre blind for makro , alt mulig kan falle solid tilbake. Men kvalitetsselskap med solid finansiering vil som en regel vĂŠre de fĂžrste til Ă„ bli sterke igjen

Forretningsmessig tenker jeg absolutt photocure er forbi bunnen, men det er jo en poeng Ä se om de klarer Ä fÄ stabilisert og redusert opex

Det jeg har begynt Ä tenke er at Briarwood ligger i start gropene med Ä kjÞpe hele PHO, se pÄ denne;
We buy businesses and expect to own those companies forever but will remain opportunistic sellers for the right price.
De har nÄ kjÞpt nÊr 15% men ikke over for det vil utlÞse meldeplikt og muligens vÊre en trigger. NÄr de sier we buy business er ikke det 15% men 100%. De sier og fÞlgende;
We believe investing should be done in asset classes that are not just somewhat inefficient or occasionally inefficient but are grossly inefficient
Det skulle vel bety en 10 ganger eller lignende nÄr de sier grossly inefficient.
Skal de komme med et bud har de dÄrlig tid da det innen 6mnd kommer en haug med triggere.
Legge til at de har ikke noen representant i styre for det ville muligens vÊre conflict of interesst da de vil sitte pÄ inside informasjon og forhindre de i Ä komme med et bud. De har bare en i valgkomitéen.

Fra hjemmesiden til Briarwood
Transaction Type

Control investments (> 50% ownership)

SkjÞnner resonnementet ditt. Jeg har konspirert om dette tidligere og stÞtter teorien din. VÊr klar over ogsÄ at SEB SWE har 5 kontoer med tilsammen 11.5% av totale aksjer. Tenk om Briarwood ligger bak disse ogsÄ, eller Asieris. :face_with_hand_over_mouth: NÄ er jeg svÊrt spekulativ :lying_face: men spennende om det viser seg Ä vÊre fakta. :nerd_face:

Jeg leter fremdeles etter denne Asieris / BTG / Boston Scientific linken

Perfekt klynge av interesser til Ă„ konsolidere inn en liten brikke som photocure.

Og Dan har gjort en herlig jobb med Ä konsolidere inn Hexvix / Cysview til en paraply som gjÞr hele puslespillet mye mer oversiktlig og svelgbar, som glasur pÄ en tablett

4 Likes

Hvor lavt er noen villige til Ä selge sine aksjer? Det omsettes bare for smÄpenger, sÄ de fleste mÄ bare sitte igjennom denne krisa. Eller dumpe til spottpris. Mens de som er langsiktige kan plukke til priser som virket usannsynlige for bare fÄ mÄneder siden.

Fort gjort Ä bli psyket ut innen nesten alt nÄ. Man synes det ser sykt billig ut og sÄ viser det seg kort tid etterpÄ at det ikke var det og mange kaster seg ut i panikk. SÄ gÄr man inn igjen osv
 Bankene tjener gode penger pÄ kurtasje nÄ tror jeg.

1 Like

Photocure holder seg tross alt brukbart sammenlignet med fryktelig mye annet og er pÄ linje med hovedindeksen sÄ langt idag

Vi var nede pÄ disse nivÄene i jan og mars i Är. For to Är siden var vi nede i 75 for en kort periode.
Det var vel midt under covid epidemien, nÄ har US erklÊrt covid for over. Fra des. 2020 til ca. 1. juni 2021 gikk den fra ca 80 til 150. Vi fÄr se hva som skjer nÄ men innen 6 mnd har det skjedd mye.

1 Like

Det store spĂžrsmĂ„let er: Vil verden vende tilbake til det “normale” igjen? Og hvor lang tid vil det ta?
Det er selvfĂžlgelig vondt Ă„ se at aksjeformuen “fordampe” dag etter dag i et tempo man sjelden ser nĂ„r det stiger. For noen er smertegrensen allerede nĂ„dd.

Da greidde vi Ä sette 1 Ärs lav i dag 84,75, er noe merkelig med kursutviklingen. Der er noen som vokter pÄ enhver optikk og slÄr umiddelbart tilbake. I dag skulle den ikke slutte over 87,25 merkelig.

Mye begynner tilsynelatende Ä bli billig, med stÞrre oppside enn PHO. Jeg fallt for en fristelse idag, og mÄtte dessverre selge PHO aksjer (bare 1500) da jeg har ordnet meg sÄ dÄrlig at jeg ikke har ledig kapital.

Er nok dette man ser i mange aksjer. Hvis noen er langt nok under vann blir de tvunget til Ă„ redusere eksponerinf

Det er vell denne laseren det handler om i bĂžrsmeldingen i dag.

Blir spennende Ă„ se den videre utbredelsen av denne.
Denne metoden er jo et kjempestort steg framover.

3 Likes

Fra TU-artikkelen:

For Ä oppdage tumoren, mens den fremdeles er liten, brukes en rÞd fluorescens, som kalles Hexvix, pÄ en mÄte som urologisk avdeling har utviklet i samarbeid med den norske bedriften Photocure ASA. I tillegg til dette, har avdelingen sammen med det tyske selskapet Karl Storz utviklet smÄ kikkerter som kan benytte fluorescensmetoden, slik at man kan undersÞke blÊren uten bedÞvelse.

6 Likes