Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Hva er det du vil?

Scopet er jo lansert?

1 Like

De har varslet at det skal være en lansering i US også. Alternativt kan de informere om at det er nå installert og tatt i bruk de 30 scopene som det var snakket om av DS.
De kan ikke la dette bli liggende uten å informere om hva ståa er nå ved slutten av Q3, markedet vil tolke det som at det er en ny utsettelse.

1 Like

Jeg tenker selskapet har andre ting å gjøre enn å melde om alle sånne detaljer.
DS kommer til å opplyse om status fremdrift på q3.

2 Likes

Da får vi tolke det som om at det er ikke nye utsettelser hvis vi ikke hører noe, men jeg synes det er en elendig informasjons strategi.
Å skrive en slik børsmelding vil ta max 30 min.

Da får vi bare være enig om at vi er uenig.

For øvrig:
Selskapet ser kruttsterkt ut.

1 Like

Det er jeg enig med deg om, men det som er svakt er aksjekursen og omsetningen. Med det potensialet som PHO har skulle kursen nå være det dobbelte. Med en slik lav kurs er aksjonærene og utsatte for oppkjøp. Spesielt er Briarwood en farlig kandidat kontrollerer allerede 15% og kan komme med et skam bud.
Da er vi solgte og Briarwood ligger å høster fruktene “forever” som de sier.

Det de er veldig på hugget på når det gjelder børsmeldinger er opsjonsprogrammet. Hvor mange ganger har man ventet på meldinger fra selskapet på ting som bør informeres om til utålmodige små aksjonærer og ikke minst markedet, og så kommer det evinnelige opsjonsprogrammet. :poop:

1 Like

Farlig?
“Briarwood’s objective is to, over time, build a diversified portfolio of businesses that generate outsized returns on capital by partnering with successful entrepreneurs and assisting management in increasing the value of the collective investment in the business.”

Det som er interessant er at de har kastet sine øyne på Photocure tiltross for at de hovedsaklig “invests in middle-market companies across the United States”. Det er et kvalitetsmerke for Photocure.

Ja la oss håpe at de har ærlige hensikter. De skal over 50% eierskap i henhold til investerings filosofien og de aksjene vil de sikker prøve å få så billig som mulig. Ikke la de lykkes med det.

Det er vel nok proffesjonelle aksjonærer i Photocure til å hindre et billigsalg. Men småaksjonærene ser ut til å være lett å “stjele billige aksjer fra”.

Savner at Briarwood går mer aktivt inn i styret og “assist management”. Makan til passivt styre. Aldri noe innsidekjøp. Har medlemmene i styret aksjer i det hele tatt? Kunne nok undersøkt dette selv, men regner med noen av dere andre vet noe om dette?

De vil ikke inn i styret da sitter de på inside informasjon og kan ikke gjøre strategiske grep. De vil operere i det skjulte så vi små aksjonærer holdes in the dark.
Må legge til at de sikkert likevel sitter på informasjon som vi ikke har. De vet nok sikkert om situasjonen i US angående nye scope. Derfor beklagelig informasjon fra PHO. Nå håper jeg de holder tett til de har gode nyheter å servere oss, ellers får Briarwood flere billige aksjer.

Oversikt styre og ledelse, antall aksjer står på hver enkelt.
Kun styreformann med aksjer i styret.
I ledelsen sitter man med stort antall aksjer.

Leadership (photocure.com)

Photocure har aldri vært kjent for å “hause”, heller motsatt. Alltid svært nøkterne. I motsetning til visse andre biotek aksjer som har tryna så det holder når først sannheten kommer frem, fremfor svært optimistiske og rosenrøde uttalelser underveis for kunstig å holde aksjekursen høy slik at emisjonene gir mest mulig penger i kassa for å dekke noen eventyrlige lønninger.
Dette har nok ødelagt en del for sektoren på Oslo Børs.
Photocure kommer. :wink:

Takk Roger. Takket være opsjonsprogrammet har ledelsen aksjer, det kjenner jeg til… :poop:

Styreformann i PHO sitter også som styreformann i NANOV som er kjørt helt i grøften og hvor han har gjort en for en si aldeles dårlig job. Har og opptrådd veldig arrogant. Nå ser jeg det er flere styremedlemmer som fratrer med umiddelbar virkning. Skulle tro det var noe å se på for Briarwood.

1 Like

Er klar over det, men Egberts hadde vært styreleder i Pho lenge før han ble spurt om å ta vervet i Nanov.
Vanskelig å få til noe seriøst med Nanov tydeligvis, selskapet har sikkert vært dødsdømt veldig lenge.
Uansett, Egberts som ansatte DS

Han gjorde en god job der.
I dag viser min platform i Pareto et volum omsatt på 42 252
i DNB 32 690
INFRONT 16 238
Utroligt, men fornøyd med dagen.

Hva betyr denne meldingen.
Dersom det betyr bare litt slik jeg tolker den så er det jo en sensasjon og det er noe å tenke litt over at forumet ikke koker.
Hvordan tolker du denne meldingen Snoeffelen?

Det er jo som kjent artikkelen på den meldingen selskapet kom med 20. september:

https://photocure.com/news/new-study-demonstrates-that-tumor-removal-in-the-outpatient-setting-is-as-good-as-turbt-under-general-anesthesia-4355043

Og jeg tenker at det må være veldig positivt å få Hexvix ut i poliklinikk mtp økt bruk

" Outpatient Photodynamic Diagnosis–guided Laser Destruction of Bladder Tumors Is as Good as Conventional Inpatient Photodynamic Diagnosis–guided Transurethral Tumor Resection in Patients with Recurrent Intermediate-risk Low-grade Ta Bladder Tumors. A Prospective Randomized Noninferiority Clinical Trial"

2 Likes

Intet om BLC, men det er en lei diagnose.