Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Det kommer den ene glad meldingen etter den andre og helt uventet.
NÄ venter jeg bare pÄ status angÄende lansering i US.

1 Like

Er det fleksible skopet av tilsvarende hd kvalitet som det nye rigide skopet som nÄ endelig er lansert.

Hej Norge

Den nye undersĂžgelse fra PHO, ser ud til at stamme fra Herlev sygehus.

Endnu en god melding fra Danmark fra i gĂ„r – artiklen er i sin helhed betalings nĂždvendig.

Detektering og kvalificering af BlĂŠrekrĂŠft – sĂ„ derefter direkte til Flex og Hexvix pĂ„ diverse klinikker, ser ikke ud som en konkurrent, men bennefit til PHO

Dansken

3 Likes

Nyheten hadde rett og slett ingen pÄvirkning pÄ aksjekursen
Fy fillern sÄ seigt det er om dagen

Photocure har penger i kassa og sÄ langt jeg kan se er det ikke behov for emisjon i forhold til driften. Salget av Hexvix/Cysview vil bare stige fremover sÄ tidspunkt for break even vil komme innen utgangen av Äret. Tenk ogsÄ pÄ milepÊl utbetalinger ogsÄ (Cevira).

Godkjenning av Hexvix (drug/device) i Kina kan komme nÄr som helst.

Cevira sin vei mot godkjenning i Kina ligger ogsÄ i nÊr fremtid.

Samarbeidet med Asieris synes jeg er en garanti for suksess i Kina og jeg fÞler en trygghet p.g.a. deres stÄltro pÄ Cevira.

Det at Dan Schneider holdt oppe salgskorpset og deres kontakter ut mot sykehusene/helsesentere under Corona tiden (kostbart og lite salg) vil selskapet nÄ hÞste fruktene av fremover fordi disse forbindelsene ikke ble lagt dÞd.
Jeg holder pÄ aksjene mine.

2 Likes

Det gÄr fortsatt store poster en pÄ 50 000 nÄ, fÄr hÄpe at de som vil eller mÄ selge fÄr solgt nÄ. vi mÄ og vente til de snur algoritmene den andre veien de har vÊrt veldig aggressive pÄ salg i det siste.
Vi har nÄ hatt 3 fantastiske meldinger som under normale omstendigheter hadde gitt en skikkelig rekyl, men folk har benyttet anledningen til Ä selge.

1 Like

Typisk PHO slik jeg opplever selskapet.
Gode nyheter fÄr ikke noen effekt og gjÞr de det sÄ kommer kursen diltende etter noen dager.

Men nyhetene i dag er jo sensasjonelle slik jeg tydermeldingen.
Uten volum ingen kapital-Ăžkning.
Illustrerer kanskje at aksjen er moden for notering pÄ en mere egnet bÞrs?

Det eneste jeg tror vil ha betydning for aksjekursen her er at de begynner Ä tjene penger, det at de har et produkt som er mye bedre enn konkurrentene betyr ikke sÄ mye om de ikke tjener penger.

4 Likes

De kan tjene penger i morgen om de vil. Bare Ä kutte vekstambisjonene og fokusere pÄ bunnlinja.

NÄ er det Ä gÄ break even og ha maks topplinjefokus innenfor denne rammen som gjelder.

5 Likes

Veldig salgspress for tiden. Noen som har belÄnt aksjene kanskje, en av de 20 pÄ topp eller? Jeg belÄner aldri aksjer og unngÄr dermed krav om dekning nÄr aksjekursen faller. Har vondt av de smÄ aksjonÊrene i BBIO, TARGOVAX, NANO, PCIB, SOFTOX osv som blir tvangssolgt og kanskje samtidig har lÄn opp til pipa kanskje p.g.a. at de snitter ned etterhvert som aksjekursen faller
 Uff, for en sur tid for biotek og spesielt for de selskapene som har langt igjen til kommersiell produkt.

Hvis det blir krisetider ut av en annen verden i lange tider fremover nÄ, risikerer vi da at mange klinikker holder seg unna en del nyinvesteringer for Ä spare penger ?

Det er surt for alle i sektoren, inkludert de som leverer positive tall pÄ bunnlinja i sektoren, som AZT. Det holder heller ikke Ä vÊre ferdig med forskningen Ä vÊre pÄ markedet som CALTX - som leverer iht analytikernes mÄl, men fortsatt er lavere priset nÄ enn da godkjenningen kom samtidig som de forventer Ä vÊre cash positiv ila H1-23.

Jeg hÄper inderlig, for sektoren, at Asieris fÄr pengene til Ä rulle inn i Pho, samtidig sÄ de fÄr ut proppen pÄ bruken av BLC!

1 Like

Tror ikke det.
Fokuset er Ă„ tjene penger.
Dessuten sÄ tar ikke kreften hensyn til om det blir dÄrligere tider fremover.

Riktig, MS/Briarwood Þker til over 4 mill aksjer nÄ 14,82 og de 20 stÞrste har Þkt til 50,65%. De ligger Ä tar imot alt som kommer. Kommer over 15% hvis det var de som tok de 50 000 i gÄr.

I tillegg har RBC INVESTOR SERVICES BANK S.A rykket opp pÄ sjette plass pÄ topp 20.

Flott er det Royal Bank of Canada?
Ser det nÄ er nok det.

Er det ikke pÄ tid at vi fÄr en oppdatering nÄ, vi er i slutten av Q3?

Oslo, Norway, July 27, 2022: Photocure ASA, The Bladder Cancer Company, announces that it has been informed by Karl Storz that the U.S. launch of the new high-definition blue light system has been delayed due to supply disruptions of certain capital equipment components. Based on current information, Photocure now expects commercial availability of the upgraded blue light system in late Q3 2022.

The Company reports that five flexible blue light cystoscopy (BLCÂź) towers were installed in the U.S. during the second quarter of 2022. While no rigid BLC towers were available for placement during the second quarter, the demand for blue light capital equipment remains strong.

“ While the delayed launch of Karl Storz’s new blue light system is disappointing, we continue to grow our revenue and market penetration with the current installed base of BLC equipment, as awareness of the benefits of blue light cystoscopy is growing with uro-oncologists, ” said Dan Schneider, President and CEO of Photocure. “ The pre-launch demand from our customers for the new blue light system continues to be robust, and we are looking forward to regaining momentum with new accounts once this upgraded equipment becomes available. We remain dedicated to serving our physician customers and their patients, and we will keep our stakeholders informed on the launch timing.”

Hva er det du vil?

Scopet er jo lansert?

1 Like

De har varslet at det skal vÊre en lansering i US ogsÄ. Alternativt kan de informere om at det er nÄ installert og tatt i bruk de 30 scopene som det var snakket om av DS.
De kan ikke la dette bli liggende uten Ä informere om hva stÄa er nÄ ved slutten av Q3, markedet vil tolke det som at det er en ny utsettelse.

1 Like

Jeg tenker selskapet har andre ting Ä gjÞre enn Ä melde om alle sÄnne detaljer.
DS kommer til Ä opplyse om status fremdrift pÄ q3.

2 Likes