Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Flott tusen takk

Når vi ser hvordan det har gått med de andre biotech selskapene og spesielt NYKD i det siste kan vel alt skje men holder fortsatt et håp om 85 nivået.

Trøsta får være at oppsiden, som ikke var oppsiktsvekkende tidligere i år, nå blir større og større :laughing:
Når den nå nærmer seg 100% vil det kanskje vekke fornyet interesse hvis markedet normaliserer seg igjen?

Jeg klarer ikke å se noe som skulle tilsi kursnedgang, nå som endelig ting begynner å løsne. Man skal jo egentlig prise aksjer etter fremtidig inntjening.

En ting til som jeg ikke har nevnt er at sannsynligheten for terapeutisk effekt ved bruk av Hexvix/Cysview og blålys (derav navnet Photocure) vil også anspore til økt bruk og bane vei mot SOC.

Mener du at du ikke forstår dagens kursnedgang?

2 Likes

Ja, jeg er ikke blind. 🥸 Alt falt kraftig på fredag. Til og med Nordic Semiconductor hadde vansker med å holde hodet over vann med knall spekulasjon. :sweat_smile: Greit å skrive i fra seg litt frustrasjon.
Du sliter vel med Observe og Huddel. Godt at jeg ikke mååå gjøre noe med aksjene. :grimacing:

Sitter ikke med Observe, kun trading der.
Huddlestock sliter jeg ikke med, en av de aksjene som foreløpig har kommet seg rimelig greit gjennom siste 30 dager sammenlignet med fryktelig mye annet.
Det var ikke poenget mitt hva man sitter i, jeg tenkte mer på at man tilsynelatende syter mye for tiden og det kan man selvsagt gjøre.
Men, det er ingenting selskapsrelatert dårlig som skjer hverken i Pho eller Hudl for tiden som fikser nedgangen, det skyldes makrobildet og at mange har fått panikk og selger uansett kurs.
Dette gjøres nå i stor stil godt hjulpet av at alle artikler som skrives i media kun fokuserer på det negative, de såkalte ekspertene gjør det samme.
Vi er nå inn i en selvforsterkende negativ spiral.
Forøvrig, på tirsdag får vi en etterlengtet opptur :grinning:

3 Likes

@Rodjer Hva skjer på tirsdag?

Roger har sett i krystallkulen :joy: :joy:

1 Like

Skal vi nå tro at vi har nådd bunn for denne gang med Briarwood på offensiven. De får dessverre kjøp aksjene alt for billig. De skal vel opp i minst 50% så de er vel ikke interesserte i å få kursen opp men ligger å tar imot det som kommer. Håper der er noen med litt kraft som ser faren.

Briarwood vil ikke sitte i styret, selv om som største aksjonær med over 15% av aksjene i selskapet kunne de ha hatt styreformann posisjonen.
Så lenge de ikke sitter på “innsiden” kan de akkumulere aksjer akkurat når det passer dem.
Man kan spekulere over denne strategien og mene at en overtakelse av selskapet legges til rette over tid. Og så vet vi at det er 5 SEB kontoer med tilsammen tilsvarende mengde med aksjer.
Jeg mener nå at det kan bli spennende fremover å være Photocure aksjonær. :thinking:

Det må jo være tidenes mest komfortable akkumulering for briarwood dette

1 Like

men det må da være flere enn oss som ser faren
Noen her som kjøper jeg kjøpte på auksjonen på fredag litt til 81,85

Mange mener jo krakket på børsene såvidt er i gang så ikke sikkert det er så komfortabelt

For de aktører som har tørt krutt, så er et krakk bare en velkommen mulighet til å kjøpe på salg

1 Like

Jo da, men hvis det er masse nedside igjen i markedet så hadde det sikkert ikke gjort noe å vente litt heller.

Det som er farlig med å vente for lenge er at som dere vet kan det komme meldinger som fører til at kursen tar helt av.
Jeg lurer på hva er status i US med de nye scopene, vi er nå i slutten av Q3 hvor de varslet lansering. Hadde vært flott å fått en melding om at utplassering er i full gang.

Det er triggere så det holder fremover…

Imponerende innsikt her. Kan tilføye at for å tjene penger i aksjemarkedet så må man selge dyrt og kjøpe billig, så har vi et komplett bilde.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes