Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Jeg vil ikke anta eller tro sĂ„ mye om Cevira, rett og slett fordi det er vanskelig Ă„ synse om resultatene i fase 3, det var i juli 2019 ( da avtalen med Asieris ble meldt) lenge til 2023 og resultatene ‘kommer nĂ„r de kommer’.

Jeg har ikke gÄtt inn i dybden pÄ konsekvenser hvis data er veldig gode, men med medvind pÄ alle fronter ( partner dyktig pÄ Ä komme inn i markedet, prisen er attraktiv nok til Ä sikre stor utbredelse, vaksiner eller andre kreftmedisiner tar ikke knekken pÄ problemet osv, sÄ er det jo klart at dette kan bli en gullgruve for Pho. Behovet og markedet er der, Cevira er skÄnsom for pasientene osv.

Det er endel medikament som ikke klarer steget fra fase 2 til fase 3. Klok av skade har jeg derfor forholdt meg veldig nĂžytral til Cevira. Jeg er ikke kompetent nok til Ă„ vurdere hele risikobildet.

1 Like

Ja, best Ă„ tenke cevira som ren bonus.

Hvor mye kan en forvente verdien blir ved oppkjÞp av PHO nÄ?

Hej Norge

Ufo: holder mine til de nÄr minimum 300 NOK.

Har tidligere opfordret Rojder til at samle aktier ind pÄ Tekforum og andre fora.-- hÄber pÄ den mÄde at vi kan samle min. 10,01% af alle aktier ved et evt. bud pÄ selskabet.

Skulle sÄ vÊre muligt at fÄ max ud af vores investering og tÄlmodighed :blush: :shushing_face:

Dansken

2 Likes

Regner med at bÄde vi her og Briarwood Þnsker en pris som ligger betydelig over dagens.
Om et oppkjĂžpsforsĂžk skulle komme innevĂŠrende Ă„r ville vi nok ikke akseptert noe under 150?
Utviklingen neste Är vil forhÄpentligvis bygge opp under en enda hÞyere pris.

Hva er grensen for Ä gi bud pÄ selskapet? Briarwood har 15.23%
5 SEB kontoer har 12.8% (Ikke at det er noen sammenheng mellom disse kontoene)

Briarwood Þker jevnt i dag 15,24%, 27 000 aksjer, meldeplikt er 33%. Det er den stÞrste faren at ikke Briarwood Þnsker hÞyere aksjekurs de vil ligge Ä ta imot alt som kommer, hÄper svenskene er vÄkne.

AngÄende Cevira phase III i China forsto jeg det slik at det var en viss utvelgelse av pasienter. Bare de som viste det beste resultatet fra phase II skulle inkluderes i phase III. Vet ikke om det stemmer.

Sitat fra ULTI trÄden: Det beste er nok Ä vÊre maks optimistisk, det har funket helt konge i de andre selskapene:p

Hvilken meldeplikt ?

Det stemmer ikke!

Det var en viss selection hva har du av opplysninger fra?

Kanskje du skulle underbygge pÄstanden din fÞrst.
Link?

1 Like

Det er flaggplikt pÄ flere grenser fÞr 1/3.

PÄ 1/3 utlÞses for Þvrig tilbudsplikt pÄ resterende aksjer i selskapet

2 Likes

Takk for svar. Vi fÄr fÞlge med fremover. Photocure blir en vinner fremover og betryggende at de har et produkt i salg og etterspÞrselen Þker skal vi tro Dan Schneider.

Det stemmer det, men slik du beskriver det hĂžres det nesten ut som noe dodgy.

Greia er at fase 2b resultatene fra lang tid tilbake viste bedre resultater (forbedring) for CIN2 og CIN3 enn for CIN1, som senere er blitt omklassifisert til HSIL (3,2) og LSIL. (1)

Avtalen lĂžd slik:

“Under the License Agreement, Photocure will receive a total signing fee of USD 5 million within 6 months after signing. In addition, the company may receive a total of USD 18 million based upon achievement of certain clinical and regulatory milestones in China and up to USD 36 million for certain clinical and regulatory milestones in USA and EU. Approval of a second indication in China, the US and the EU would result in payments of up to USD 14 million. Additionally, sales royalties will apply in all markets.”

Og jeg regner med at “second indication” er utvidelse for Ă„ inkludere LSIL (CIN1) i tillegg til HSIL (CIN2, 3).

NÄr det gjelder tilbudsplikten sÄ stÄr det vel i lovdata i loven om verdipapirhandel paragraf 6-10 at:

“(4) Tilbudsprisen skal vĂŠre minst like hĂžy som det hĂžyeste vederlag tilbyderen har betalt eller avtalt i perioden 6 mĂ„neder fĂžr tilbudsplikten inntrĂ„dte. Departementet kan i forskrift gi regler om tilbudsprisen, herunder regler om at tilbudsmyndigheten etter nĂŠrmere angitte vilkĂ„r kan endre prisen som fĂžlger av fĂžrste punktum. Dersom det er klart at markedskursen nĂ„r tilbudsplikten inntrer er hĂžyere enn den pris som fĂžlger av fĂžrste punktum, skal tilbudsprisen vĂŠre minst like hĂžy som markedskursen.”

Jeg tenker at siden Asieris bÄde har interesse i Hexvix og Cevira sÄ er de svÊrt interessert i Ä ta over Photocure, pÄ ett eller annet tidspunkt.
PÄ den annen side sÄ er alle disse institusjonelle investorer glad i caset fordi de vet at det er ganske lav risiko i forhold til reward.

Si at Briarwood klarer Ä komme til 33% uten Ä fÄ kursen over 150 kroner, sÄ kan de feks by 155-175 kroner aksjen, og alle de andre intensjonelle investoren vil fÄ fin avkastning pÄ sin investering, og Briarwood kan flippe Photocure videre til Asieris for feks 250 kroner.

Om dette er praktisk mulig eller tankespinn kan jeg ikke alt for mye om. Men det er en mulighet for alle aktÞrer Ä trygt tjene penger pÄ Photocure. Investorene fÄr fin avkastning pÄ bortimot null risiko, og Asieris fÄr Photocure billig.

PÄ 175 NOK per aksje er Photocure verdt 4,6 mrd, og trer Asieris inn fÞr noe sÊrlig av milepÊlene pÄ 250 millUSD er utbetalt sÄ fÄr de jo Hexvix for 70 kroner aksjen, samt at det null royalties-utbetalinger pÄ Cevira.

At dollaren er sterk vil jo gjÞre dette enda mer attraktivt for Asieris, for avtalen skal utbetales i dollar. At Photocure viktigste inntektskilde pÄ Hexvix (Cysview) er i dollar er jo en super sak for Asieris.

8 Likes

Godt oppsummert Snoeffelen! :person_fencing:

2 Likes

Vil bare tilfĂžye att det er ett tilbud, de Ăžvrige aksje -eierene behĂžver ikke Ă„ godta det.
TvangsinlÞsning kommer vel fÞrst pÄ 90%

4 Likes

Ser ingen grunn til Ä selge sÄ lenge vi er sÄ langt fra tvangsinnlÞsning. KjÞper ufortrÞdent.

1 Like

Veldig bra, er synd at ikke flere investorer er oppmerksomme pÄ den faren at Briarwood fÄr kjÞpt PHO alt for billig. Vi mÄ fÄ inn noen penge sterke investorer, brÞdrene Spetalen har vÊrt inne fÞr men de er vel ikke ideelle for dette formÄlet Ä fÄ kursen varig opp uten manipulasjon nedover som vi til stadighet opplever.
Noen som har forbindelser?

En interessant hypotese, men jeg har absolutt ingen tro pÄ at det vil utspille seg slik du beskriver. Skulle Briarwood komme i en situasjon som utlÞser tilbudsplikt( altsÄ bare en formalitet) noe som godt kan inntreffe ila 2023, tror jeg ikke det skjer sÊrlig mye umiddelbart. Og om det skjer noe, tror jeg ikke de vil klare Ä riste lÞs mange aksjer pÄ feks nivÄ 150 -175 kr (helt avhengig av kursutvikling frem til da).
Pho-ledelsen vil neppe anbefale aksept av av slikt tilbud? I et slikt scenario vil jeg anta at Asieris vil vĂŠre mer aktiv og ikke bare akseptere et premium til B i den stĂžrrelsen du antyder.

Snarere tror jeg heller det kan komme flere forbedrete bud inn dersom selskapet kommer «i spill», bÄde fra flere aktÞrer og fra de nevnte. Men hvem? En endelig pris for de siste aksjene kan bli svÊrt hÞy, og selvsagt pÄ et helt annet nivÄ enn prisingen pÄ tilbudsplikt-nivÄ.
Men som nevnt tidligere tror jeg dette vil sammenfalle med minst 2 etterfĂžlgende positive kvartaler med tydelig vekst-trend og positiv bunnlinje, noe jeg tror inntreffer i 2023.
Ingen vet - Time will show.

3 Likes

Du skisserer et annet senario men det er enda mer bullish. Det som er viktig nÄ er Ä fÄ kursen opp slik at ingen kan bli fristet til Ä komme med skam bud selv om det vil utlÞse bud krig for den vil starte pÄ et altfor lavt nivÄ.

SÄ langt er det ingen av de store aktÞrene som er villige til Ä kjÞpe pÄ ask, ligger Ä venter Ä fÄ billige aksjer. Synd og skam. I gÄr fikk de lurt ut 60 000 aksjer.

Hej Norge

Snoeffelen – interresant tanke spind, jeg har ingen mening om hvordan en overtagelse kan komme til at se ud, men er sikker pĂ„ at det kommer Ved Cevira godkend :blush:
Som et af mine tidligere indlÊg om overtagelse stiller jeg mine aktier tilrÄdighed for at samle minimum 10,01% af alle aktier.
Vi mÄ stÄ sammen ved en overtagelse sÄ det bliver max gevinst (toppris) for vores tÄlmodigheds aktier.
Hvem samler sammen ?? mine bliver ikke solgt - kun ved overtagelse :grinning_face_with_smiling_eyes:

Dansken