Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Takk for flott innlegg og som jeg støtter. Legger vi da til grunn at PHO blir kjøpt opp innen 6mnd eller max 9 mnd. er det noe som ikke henger på greip. Interessen for PHO er null,zero, av investorene på Oslo børs. Når volumet er så lite som nå og bid/ask har spread på over 1 NOK er det ingen som vil ta posisjoner ser det ut for så godt kjenner jeg investor miljøet på OSB. Hva er grunnen til denne bedrøvelige situasjonen når potensialet til PHO er så potent. Er det historisk årsaker, PHO har holt på i 20 år hvorfor susses nå? Er det Styreformann som få har tillit til? Har ledelsen en for dårlig aksjonær strategi? Ikke vet jeg men det er noe som styret og ledelsen må ta fatt i. Hvis vi ikke får en reprising av PHO før budet kommer blir vi avspist med en max. 40% oppside over nåværende aksjekurs. Ingen av oss er vel interessert i et slikt skam bud, vi er vel ikke fornøyde før min. 300. Her på forumet virker det ikke å være nok kraft til å løfte kursen, de 50 største sitter i ro og tar imot det som kommer. Briarwood er ikke interesserte i i løfte kursen de har som investerings strategi å kjøpe seg opp over 50% og vil sikkert kjøpe så billig som mulig. Asieris er også ikke interessert i å løfte kursen de vil også kjøpe så billig som mulig. Det vi får håpe på er at noen med kraft begynner å se faren og begynner å ta tak. Det andre vi kan håpe på er at det blir bud krig mellom Asieris og Briarwood og andre. Det ser vel ikke ut for at PHO med DS i spissen greier å løfte kursen med gode resultater før bud kommer.
Dette var bare noen tanker en søndags ettermiddag.

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Det selges unna Off Book godt at det er noen som tar imot. Ser at de 20 største aksjonærene øker litt. Understreker min teori at de ligger og tar imot det som kommer.

Vi får vel en oppdatering, pressemelding fra den Offisielle launchingen av nye scope i US den 13 okt. Mulig vi får også hvor mange gamle scope er byttet ut og i bruk. Kan vel sette litt fart i kursen. Noen som er fristet til å kjøpe her? Husk det kommer bud snart.
Ny flagg melding en konto i SEB over 5%

St. James Hospital i Leeds, UK.

6 Likes

SEB har i det siste kjøpt 285 075 aksjer fra den utskriften jeg har fra PHO til melding i går. Har nå 1, 371 075 aksjer på den kontoen, men vi vet ikke hvem den kontoen tilhører.
SEB har også 5 andre kontoer blant de 20 største med 2 710 256 aksjer.
Totalt har SEB 4 081 331 aksjer som er neste like mye som MS/Briarwood og også over 15%.
Det er en uting at disse investorene kan gjemme seg bak Bankene/meglerhusene.

1 Like

@Rodjer ingen nyoppføringer på cysview.com siden nyheten om nytt HD scope klart ?

Korrekt,
Står fortsatt på " Antall Sites: 207"

Takker.
Litt overraskende må jeg si…

Heller tvert imot
Først skal ca 30 eksisterende sites få byttet ut fra gammel til nytt.

Deretter vil sites uten scope få det nye fra KS.

At det ikke legges til nye sites på cysview.com pt er derfor som forventet.

5 Likes

Høres fornuftig ut, og minner meg om en tidligere kollega som i en samtale uttrykte en “strategi” om å gå rett på bonusoppgavene, og glemte litt av minimumsoppgavene/det som absolutt må gjøres, da selvsagt å få til bonusoppgavene var det som ga best uttelling på lønnssamtalen. Tipper at first things first er det som gir best resultater på lang sikt.

2 Likes

Av samme grunn er jakt på “lavthengende frukter” sjeldent en god strategi i et lengre perspektiv

1 Like

Fint å se SEB over flaggegrensen her om
dagen. Tenker også PHO ikke er den dummeste havnen nå i den røffe sjøen vi er i

Betyr det at det ikke er åpent for nye sites å signe seg opp nå?

Slik jeg har skjønt det ( og her jeg kan jeg ta feil)

  • Noen kunder har deltatt i et slags pilotgram for installasjon av nytt scope
  • Noen kunder har kjøpt gammelt under lovnad av at de får nytt scope når det er klart

Disse to kundegruppene er prioritert, og såvidt jeg husker så er det snakk om ca 30 scope totalt.
At de er prioritert, innebærer også at de, av flere årsaker, får før andre.

Antar DS kan svare mer utfyllende & komme med oppdatert status på neste Q pres.

Endel eldre kunder kommer til å bytte ut eksisterende scope. Heller ikke de vil bli ført opp på cysview.com ( rett og slett fordi de allerede er der).

Reell utplassering av nye scope vil nok i ganske lang tid være høyere enn hva tallene faktisk tilsier, siden endel av utplasseringene er utskifting.

5 Likes

Det stemmer nok, og vi kan anta at disse 30 scopene (i OPP`en ) er ferdig levert i disse dager.
Vi skal også minnes om at nye scop/nye accounts først oppføres når de er levert og operative.

Jeg forstod det også slik ( i min dialog med selskapet) at frekvensen nå i tillegg øker fremover.

Det gjenstår å se, men de nye scopene legger iallfall til rette for det…

I morgen får vi da den officielle launch event i US;

The Virtual Launch event is scheduled to take place on October 13, 2022 at 4:00pm Pacific Time.
I den forbindelse er det å håpe at vi får oppdatering på ståa i US, vi fikk en oppdatering den 8.sep. etter den event i EU.
Det gjenstår å se om bruker frekvensen øker, men hvis den ikke gjør det er det bare å glemme PHO success.

2 Likes
  1. Dette er jo ikke en quick fix. Det tar tid før nye scope er utplassert i betydelig antall
  2. Økt bruksfrekvens er en seig affære uansett
  3. Det er mange veier til Rom som vil gi suksess for PHO
3 Likes

Ja enig i det og vet at ting tar tid, men det er mulig at 30 scope er allerede utplassert i tillegg produseres det 2 scope om dagen. I Q4 skulle det da kunne bli 100 nye scope i bruk. Hva med EU og UK det burde nå begynne å vise resultater. Så har vi nytt selskap i Australia som skal få fart på installasjoner og hva med Chile og Canada. Og så den store fisken China. Det er flere veier som du sier.
MEN interessen for aksjen er bedrøvelig så langt 318 aksjer omsatt, kan du ta det opp med DS?

Hvor tar du disse tallene ifra?

Er det offisielle tall som er kommunisert? Eller synsing/spekulasjon fra dinside som du igjen bruker til å bygge forventninger på?

Og hva i alle dager skal DS gjøre med omsetningen av aksjer?

Ta en kikk og se på andre aksjer, og PHO for den saks skyld, og se på volumprofil før større oppganger har skjedd. Veldig ofte vil du kunne se avtagende volum over tid, hvor det blir tynnere og tynnere omsetning, uten at prisen kollapser eller faller. Veldig ofte når man da får volum på omsetning henger dette sammen med oppgang. Da alt av lett tilgjengelige aksjer allerede er “støvsugd” på respektive nivåer.
Høy omsetning er ikke nødvendigvis positivt. Da det bare viser at det fremdeles er lett tilgang til aksjer på respektive nivåer.

3 Likes