Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Sannheten ligger vel en sted i fremtiden.

Du kan godt bli lei av mine kommentarer.
Blir du lei av de kommentarer at PHO blir kjøpt opp osv?

Jeg fortalte at PHO på grunn av børsklima skulle treffes 85. Kanskje du ble de g lei da også men det blitt 79 i forrige uka.

Jeg stiller kritiske spørsmål. Ser du lenger tilbake har jeg rost DS når Hestedal ikke leverte.

Nytt verdien i at her på forum har vi flere meninger, tanke ganger o.m. , også lag din egn mening. Og gjerne del, du behøver ikke ha i det hele tatt samme mening som meg. Jeg er åpen for gode argumenter.

Ja, men de argumentene er iallefall begrunnet med at det gir mening for Asieris fra et økonomisk perspektiv (selskapsverdi < royalties)

Problemet mitt med kommentaren din om kostnader er at du sier selskapet har dårlig kostnadskontroll. Mangel på kostnadskontroll = manglende evne til å redusere kostnader.

Man kan ikke skylde på dårlig kostnadskontroll når målet til ledelsen hele tiden har vært å øke kostnadene (les: /investeringene).

Et mer kritisk syn på dette ville vært å stille tydelige krav til avkastningen på disse investeringene i fremtiden - noe jeg er overbevist om at vi alle har - ikke å være kritisk til selve investeringene. Investeringer er en naturlig del av det å vokse som selskap.

Forøvrig; større kostnadskutt gjøres ofte ikke før selskapet er nådd modningsfasen og/eller marginene kommer under press. Standard praksis både i PE/VC og ellers.

Joda, Hestedal kunne ikke få kontroll på sine ´partner´i Europa DS fikk PHO ut av den deal.
DS holdt på personell i Covid tid å lovte at det skulle betale seg tilbake… covid tok mye lenger og det var i etterkant ikke helt riktig.
DS er vel kanskje for ambisiøst det koster å bygge et selskap. Det er vanskelig å holde kostnader under kontroll. Nå med inflasjon sier fleste at PHO ikke har inflasjon, men det har de som alle har det noe med og må takle det.
At noe sykehus nekter å ta i bruk PHO er skremmende. Men hvorfor skal vi anta at en behandling som nå er isch 5% av markedet blir standard behandling?
Når ting er for godt å være sant er det uheldigvis ofte sånn.
PHO skulle være nå 160 ifølge noen her…

Kanskje det blir det, men som sagt vi trenger alle meninger her for å få det helt riktig. Men så far ingen vet.

Personlig er jeg glad for at han holdt på personalet, cysview selger ikke seg selv og hvis en skal ha vekst må en åpenbart satse. Nå er det jo også et veldig stramt arbeidsmarked i usa, så kanskje hadde det vært vanskelig å ansette nå som covid er over.

4 Likes

Lest posten noen ganger nå, ser masse ord og påstander, få argumenter

3 Likes

Dette er vel småprat? Ikke noe nytt her. De som ikke heier på gjennomsnitt som blir sagt her blir ikke likt.

Gratis med PHO fra 127 til 87, DS har gjort den beste jobben i hele verden.

Spot on
DNB nedjusterer kursmålet til 140 fra 150 i dag. Små endringer i estimatene for 2022 og 2023.
Q3e sales of cNOK107.5m. Our estimate implies 23% YOY growth, but we highlight
that a USD1m milestone (cNOK9.4m) payment from its partner Asieris is included in the
revenue line in Q3e. After excluding this and the expected FX impact, we forecast midsingle-digit growth in Q3. We expect EBITDA of cNOK1.3m, a small increase on the
loss of cNOK0.2m in Q3 last year. The results are due at 08:00 CET on 2 November.

Nedjustering er aldri noe hyggelig selvom nytt kursmål fremdeles gir en oppside på godt over 50%.
140 er 20 kroner høyere enn Nornes og på samme nivå som de siste lederopsjonene går break even.

Ikke hyggelig men bare kosmetikk. De har fortsatt Cevira til null og sikkert Hexvix i China null.
De skriver videre;
Karl Storz’s new BLC launch still in focus. The launch of Karl Storz’s new BLC in the
US was delayed but took place in late Q3. As a result, we do not expect many scope
placements in Q3 (we forecast 3 rigid and 5 flex systems) and believe these should
have taken place by quarter-end, limiting the impact on sales for Cysview in the quarter.
Our impression is that the launch is progressing well and customers view the new
equipment positively. As a result, we forecast a sharp uptick in placements in Q4 (15
rigid and 5 flex scopes).

2 Likes

" Transurethral resection of bladder tumor (TURBT)

A TURBT procedure is similar to the cystoscopy described above, which allows us to examine your urethra and bladder. We go ahead with TURBT if previous testing suggests that you have cancer. TURBT provides us with more information about your cancer, such as tumor size, number, and location, so we can make further treatment decisions. Tumors can also be removed during TURBT.

We perform TURBT procedures at a hospital, and you’ll have general or spinal anesthesia beforehand. You’ll probably be able to go home the same day. You might have a catheter to drain urine for a day or two. We’ll show you exactly how to manage it.

Blue light cystoscopy. This test also uses a cystoscope. First, the doctor places a special imaging solution into your bladder. After an hour or so, the doctor examines your bladder with the cystoscope, but uses a blue light. The solution makes cancer cells easier to see in blue light."

Bladder Cancer - Atlantic Urology Medical Group

5 Likes

Var det DNB analysen i går som har skremt bort kjøperne? Godt å se at på 85,2 var det kjøpere så får vi se hvor vi havner i dag. Spreaden er på 1,75 nå utrolig.

Det er vel generelt lite interesse blant småinvestorer nå. PHO er ikke spennende nok.
Vi får håpe på at de større dukker opp når selskapet begynner å levere.

Ny klinikk på Cysview

MemorialCare Saddleback Medical Center
24451 Health Center Drive, Laguna Hills, CA 92653

10 Likes

Er det nye scope på ny klinikk eller flex scope? Ser at DNB i sin oppdatering regner med 5 flex scope i Q3 og det samme i Q4. tror det var bare et fåtall faste scope i Q3. Var det noe i DNB sin oppdatering som var så negativ som kurs gjenspeiler som dere ser?
Det er kjøpere på disse nivåer ser det ut til men er ikke villige til å dra kursen oppover.

Eneste vi vet er at det er en klinikk som ikke tidligere har hatt

Det er ikke noe nytt i denne analysen. Den er helt i samsvar med mine egne vurderinger og dialog med selskapet, allerede nevnt etter q1 presentasjonen. Det er vel heller, om noe, et mer berettiget håp om øket momentum allerede i inneværende kvartal. Da får også selskapet omsider dra nytte sin strategi ift ansatte.
Usikkerheten for Pho sin del er fortsatt knyttet til evt nye pandemiutbrudd og følgene av disse.
I tillegg er det jo nå en ganske annen prising i markedet generelt, som også delvis forklarer dagens kurs.

Vi kan som sagt håpe på en oppdatert guiding ifm q3 presentasjonen om knappe 2 uker. Tipper den allerede er langt på vei utarbeidet, men at de kanskje avventer pga ovennevnte forhold.

Dette med guiding kom opp under Q2 presentasjonen og ble slått opp av pressen at PHO ikke ville gi guiding. Det virket og som at det var viss uenighet mellom DS og finans direktøren som sa først at han ville gi guiding så fort som mulig men da tok DS over og kom med en forklaring hvorfor han ikke ville gi guiding. Håper nå at de er på banen med en solid guiding.
Ser at Covid smitten i US har vært på nedadgående lenge som rapportert i NYtimes,

Det burde være mulig å gi en guiding med visse forbehold. Skal man vente til alt ser problemfritt ut, tror jeg man må vente lenge.

Ja enig. ser at selv om det er observert nye arter av Covid sier CDC følgende;
Updated booster vaccines and antiviral drugs like Paxlovid are expected to continue to be protective against severe outcomes from Covid-19 infections caused by the new variants, experts say.