Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Hva med sidste patient cervia studiet?

Tror siste pasient nummer 402 ble behandlet 8.august 2022. Avlesning etter 6 mnd. så det nærmer seg. Analyse av resultatene tar vel en del tid, men hvis resultatet er 95% friske av de som er behandlet med Cevira og ingen friske av de som fikk placebo skulle analysen være enkel,

2 Likes

Det er mange som er halvviktige, men de av aller størst betydning er for meg disse:

• Ca sommer 2023 : resultater Cevira
  • Ca tidlig høst 2023 : beslutning nedklassifisering scope FDA
  • Ca q1 2024 : Gitt positiv beslutning hos FDA i forrige punkt, Olympus og Wolf på markedet i USA inn under gjeldende refusjoner for BLC+Cysview
  • (Ca q1 2024: Hexvix godkjenning Kina)
  • Ca sommer 2024: Markedsgodkjennning Cevira

Punkt med parantes rundt er etter min mening av mindre betydning da det tar tid før praktisk og økonomisk effekt slår inn, men vil være et fint signal.
Alle de andre vil være svært viktige.

6 Likes

Fantastisk oppsumert ! I tillegg new ATH mht volume hvert Q23 og kostnader som minker. Tror også en trigger kan være at DS begynner igjen å guide. :slight_smile:

Enig vi må begynne å se resultater på top og bottom line og helst nå med Q4.

1 Like

Helt uenig. Det er ikke ved q4 eller q1 slaget står.

:+1: På Q3 tørte de ikke å guide men så sa de, se på tall og hva slags konklusjon kan man neste trekke ut av det… så slaget står ikke med Q4 og Q1 men hjelper total bildet.

Nei ikke slaget om PHO men vi må få noen gode nyheter ved Q4.

Jeg vet ikke hva du tenker må komme, men ofte greit å skru ned forventningene.
Phos forretningskonsept er litt som et tankskip. Tungt få opp i fart, men så er det også veldig vanskelig å redusere farten som er oppnådd.

3 Likes

En guidning i forbindelse med Q4 så køber jeg rødvin til konen

2 Likes

Det jeg tenker på først er antall scope rigide og flexible totalt, ved Q3 277 rigide og 62 flexible til sammen 339. De har greidd 5 flexible i Q2 og Q3 må greie mer enn det nå i Q4. Rigide er nå de nye scopene, hvor mange som er skiftet ut og hvor mange nye klinikker med disse scopene. Er det også synlig at bruker frekvenser tar seg opp i de installerte nye scopene. Får vi gode nyheter her tror jeg resultatet på top og bottom line ikke er så viktige.

Det forventes økning i antall blærekreft tilfeller i 2023.

2 Likes

Takk. Det var interessant.

Overraskende at antall tilfeller forventes å øke.

https://photocure.com/our-impact/bladder-cancer-community-support

Link til til PHO sin side som forteller om samarbeid med / av twitteren BCAN.

Veldig stille her på tråden vi må vel ha noen nyheter før vi går videre. Ser at det er 3 kontoer fra SEB som ligger etter MS blant de største aksjonærene som utgjør over 10% av aksjene. Det er nok for å sikre seg at ikke selskapet blir kjøpt opp til en latterlig pris.

@myk , basert på avstemming tenker jeg at oppkjøp er ikke tenkt enda. Hvis DS viser knall tall i Q -ene som kommer kan vi hvem vet diskutere det igjen.

av 72… 53% mener at oppkjøp kan være aktuell.

jeg tenker på Asieris de vet nok litt om resultatet av phase III i China nå og ligger i startgropen for å sikre seg PHO. De skal vel ut med $60 mill også ved positiv phase III.

Er utfall av HPV (Civera) ph II studie publisert?

Forresten har du sett at Asieris hadde med vind…

Phase III for Cevira er vel for lenge siden publisert. Er det chartet til Asieris du viser så er det interessant.

THE BANK OF NEW YORK MELLON har 5 klient kontoer blant topp 20. Tilsammen 2.040.000 aksjer = 14,5% av topp 20 og 7,5% av alle aksjer.

SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB har 5 klient kontoer blant topp 20. Tilsammen 3.813.000 aksjer = 27,1% av topp 20 og 14% av alle aksjer.

MORGAN STANLEY & CO. LLC (Briarwood) har 4.167.747 aksjer = 29,59% av topp 20. 15,37% av alle aksjer.

Disse 3 bankene har 71,2% av topp 20 og 36,87% av alle aksjer.

Vi vet ikke om de har flere klient kontoer som er under de topp 20.

Tatt fra aksjonærlisten på:

https://photocure.com/investors-hub/investors-shareholder-information

1 Like