Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Hej Rodjer

Tak for et fantastisk arbejde og opklaring. :clap:

God ide fra Dan og listning på Cysview, men det giver et mindre godt overblik da vi ikke helt kan regne med nye registreinger – men det gør vel mindre

Dansken

Jeg vil heller si motsatt.
cysview.com blir i mye større grad fasit nå på nye utplasseringer

2 Likes

2 fra 300 :slight_smile:
Jeg er nu ganske godt tilfreds med den nye måde også - det giver et mere retvisende billede tænker jeg.

Det har i løpet av natten blitt oppført ytterligere 5 klinikker til nå totalt 303.
Alle “Medical Center”

Baltimore VA Medical Center
10 N Greene St, Baltimore, MD 21201

OU Health Stephenson Cancer Center
800 NE 10th St, Oklahoma City, OK 73104

St. Luke’s Boise Medical Center
190 E. Bannock St., Boise, ID 83712

Lexington Medical Center
222 East Medical Lane, West Columbia, SC 29169

Harbor-UCLA Medical Center
1000 West Carson Street, Torrance, CA 90509

14 Likes

Det tar av nå.:+1::+1:

2 Likes

Pr. Utgang q3 2022 var det utplassert 339 scope……

Kan se ut som de ventet med omleggingen til de visste at klinikker skulle legges til i stort antall.
Edit: Meisen avkler muligens denne teorien.

Omleggingen skyldes jo at det gir mer effektiv drift for pho, og at pasientene lettere finner aktuelt sykehus for sin egen del.

Det er ikke koblet mot suspekte (og uforståelige) baktanker om antall nye scope nå.

Det merkeligste i dette synes jeg og det har vi diskutert mang en gang tidligere, hvorfor alle disse klinikkene ikke ville la seg oppføre fra starten av?
Med stigende interesse for BLC og gode resultater ville opplagt mange av disse klinikkene hatt større pågang fra pasienter og derav følgelig høyere skopbruk.
Men, får håpe nå at med dette så blir det enda mer fokus og at flere av klinikkene oppnår hyppigere bruk.

Hej Hayen

Vi er ikke uenige – men det jeg mener er følgende regnestykke :open_mouth:

297 klinikker – 5 klinikker fravælger listen + 5 nye på listen
297 + 5 -5 status quo 297
Med mindre man holder øje med lokationer

Ikke så lidt med 5 nye klinikker i dag – det går vejen med de nye scope :clap:
Tillykke til PHO

Danske

Jeg tror der har en enkel og praktisk forklaring.

Sykehusene må samtykke (opt in) til å bli ført opp. Dette gjøres av andre enn de som bestiller og tar i bruk scopet.
Dette krever energi fra pho, sikkert tregt og motvillig hos relevant instans internt på sykehus, gir ikke noe direkte salg for pho osv.
Kort sagt - en oppgave det er lett å prioritere ned.

I større system er det ofte at det åpenbart positive er vanskelig å gjennomføre i praksis. Det har jeg (dessverre) mye erfaring med fra egen arbeidssituasjon.

Hvordan i all verden kommer du frem til 5 færre?

Det var det Dan skrev at klinikker kunne fravælge så derfor dette teoretiske regnestykke.
0g 5 styk var bare et tænkt tal.

Jeg er total enig med Dan om den nye beslutning om at det er op til de nye klinikker at fravælge, det alt andet lige et lang bedre billede af antallet af klinikker.

Der har været mange indlæg om gennemskueligheden af den gamle model på diverse fora.
Syntes at Dan har gjort et godt scoop her :clap:

Dansken

Skjønner fremdeles ikke hvor du vil.

Endringen i listing på cysview fremstår 100% positiv for min del.
Så sier DS desuten at økningen på 87 er ink scope i q4.
I tillegg har det tilkommet 5-6 nye etter endring i hvordan de lister.

Ting kan tyde på at takten på utplasseringer er i ferd med å øke igjen.

3 Likes

Hvordan kommer flexible scope inn i dette bildet? Er det så at en klinikk/sykehus kan ha både rigid og flexible scope men at det blir bare tatt med som en utplassering?

Har de både rigid og flexi snakker vi en oppføring

-Er vi vitne til et PHO som bryter ned motstands-nivået ved ca NOK 111 ?
-Hva er neste motstandsnivå?
-Er PHO et av de mest spennende selskapene på børsen?
-Har PHO et av børsens største vekst-potensiale?
-Tjener PHO penger og har de kontantbeholdning?
-Er der fare for emisjon i PHO?
-Er der fare for oppkjøp av PHO?

PHOTOCURE må da være noe av det sikreste å investere i for tiden , ikke ?
De har hatt produktet på markedet i flere 10 år uten rapotering av negative bivirkninger og dokummentert effekt og er i ferd med å etablere seg world wide.

Produktet de bruker fører til at de som oppererer en pasient FAKTISK SER hva de driver med og ikke driver med kirurgi “med bind for øynene” , en bisar selskapslek eller noe slikt.

Har fulgt dette selskapet siden positiv clinical trial 2 stage for cevira og må innrømme at jeg er noe overrasket over hvor mye arbeide og studier dette selskapets produkter må gjennom for å nå sin fortjente plassering som selvsagt må være standard behandling og førstevalg i behandling av blærekreft.(SOC)

Hvorfor bare blærekreft?
Der må da være andre områder / sykdomer dette prinsippet kan brukes på skulle en tro.
Kanskje de skriver på patenter akkurat nå ?

Så , har jeg forstått dette riktig så har vi sjansen til å være med å skrive norsk biotec historie gjennom eierskap av PHO selskapet , et meget lukerativt betjenskap også får vi håpe.

Jeg føler jeg har hatt en stor suksess som PHO-aksjonær allerede da jeg hev meg på dette selskapet (sammen med snoeffelen) da kursen lå på ca 45NOK og er veldig glad for dette valget.

Min portefølge består av 5 aksjer hvorav PHO vel står for ca 80% av verdien så det er vinn eller forsvinn dette dreier seg om.
Ser selvsagt at det er det glaade vannvidd å ikke spre sparekapitalen mere enn jeg har gjordt men er helt låst fast i troen på et positivt resultat for PHO.

Setter stor pris på å bli informert om farer og/eller uheldige hendelser / forhold som kan ha innvirkning på sluttresultatet på denne satsingen min.

Om en skal være langsiktig eller drive litt med trading er jeg ikke helt enig med meg selv om hva som er best.
Ingen tvil om at jeg kunne hatt mye igjen ved salg av aksjer som har gått bra isf å sitte passivt når det bare er å ta imot.
Dette området som omhandler når det skal selges synes jeg er noe av det vanskeligste med aksjer.
Tror at mange sitter for lenge på aksjene sine og opplever å selge når prisen er lav og kjøpe når den er høy fordi
-Når dagene fylles med pesimisme og smerte med stadige kursfall så ryker strikken til slutt (tar ca 3 børsdager for meg) :slight_smile:
_Motsatt , når kursen stiger så er det beina på bordet og gidder knapt å sjekke kursen og det hele ender opp med at den fine fortjenesten blåser bort og havner i lommene på traderene?

Så , hva er fasiten?
Ja , hvorledes gjør dere dette? (når selge og når kjøpe)

Kombinasjonene mellom de 2 utfallene over er at en kan komme totalt i utakt med markedet og at en opplever at kapitalen strømmer fritt ,feil vei,
Derfor er jeg langt på vei fornøyd dersom jeg etter lang tids jakt har klart å komme i takt med en aksje som svinger lite ned i minus og som jeg misstenker har stort potensiale som også bekreftes av en av “bjelle-sauene” på dette eller andre forum.
Sist og ikke minst så opplever jeg ikke skjeldent at etter å ha solgt med grei fortjeneste så bråsnus kursen oppover igjen og dette fører igjen til at en “løper etter” for å kjøpe tilbake igjen , alt lagt sammen gir altså ofte at en sitter tilbake anpusten og mindre aksjer enn da dagen begynte .

Tenker en litt over dette , dette med å kaste seg ut opprørt hav uten kunnskap eller erfaring og samtidig vet at ca 80% taper på børsen og ca 20% vinner så kan en jo undres hvilken %-klasse en tror en hører under :upside_down_face:

Jeg setter min lit til Photocure og DS og vandrer i den enkle tro på at PHO vil bli min hovedinntekt gjennom årlige utbetalinger av utbytte , som min gode venn i AFgruppen som har årlige utbytte-betalinger in på sin konto på ca 800.000 NOK.

Lykke til

4 Likes

2 nye klinikker lagt til i ettermiddag.

Parkland Health
5200 Harry Hines Blvd, Dallas, TX 75235

88th Medical Group - Wright-Patterson Air Force Base
4881 Sugar Maple Drive, Wright-Patterson Air Force Base, Ohio 45433-5529

18 Likes

Snakkede med min taxa chauffør han sagde det blir en fin pho uge 120+ på fredag.
Så må i tage det for hvad det er :smiley:

2 Likes

Noen ganger har de rett !

Så bra det går idag… godt volume opp og på lavt volume ned. :wink:

1 Like