Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Nei ikke slaget om PHO men vi må få noen gode nyheter ved Q4.

Jeg vet ikke hva du tenker må komme, men ofte greit å skru ned forventningene.
Phos forretningskonsept er litt som et tankskip. Tungt få opp i fart, men så er det også veldig vanskelig å redusere farten som er oppnådd.

3 Likes

En guidning i forbindelse med Q4 så køber jeg rødvin til konen

2 Likes

Det jeg tenker på først er antall scope rigide og flexible totalt, ved Q3 277 rigide og 62 flexible til sammen 339. De har greidd 5 flexible i Q2 og Q3 må greie mer enn det nå i Q4. Rigide er nå de nye scopene, hvor mange som er skiftet ut og hvor mange nye klinikker med disse scopene. Er det også synlig at bruker frekvenser tar seg opp i de installerte nye scopene. Får vi gode nyheter her tror jeg resultatet på top og bottom line ikke er så viktige.

Det forventes økning i antall blærekreft tilfeller i 2023.




2 Likes

Takk. Det var interessant.

Overraskende at antall tilfeller forventes å øke.

https://photocure.com/our-impact/bladder-cancer-community-support

Link til til PHO sin side som forteller om samarbeid med / av twitteren BCAN.

Veldig stille her på tråden vi må vel ha noen nyheter før vi går videre. Ser at det er 3 kontoer fra SEB som ligger etter MS blant de største aksjonærene som utgjør over 10% av aksjene. Det er nok for å sikre seg at ikke selskapet blir kjøpt opp til en latterlig pris.

@myk , basert på avstemming tenker jeg at oppkjøp er ikke tenkt enda. Hvis DS viser knall tall i Q -ene som kommer kan vi hvem vet diskutere det igjen.

av 72… 53% mener at oppkjøp kan være aktuell.

jeg tenker på Asieris de vet nok litt om resultatet av phase III i China nå og ligger i startgropen for å sikre seg PHO. De skal vel ut med $60 mill også ved positiv phase III.

Er utfall av HPV (Civera) ph II studie publisert?

Forresten har du sett at Asieris hadde med vind…

Phase III for Cevira er vel for lenge siden publisert. Er det chartet til Asieris du viser så er det interessant.

THE BANK OF NEW YORK MELLON har 5 klient kontoer blant topp 20. Tilsammen 2.040.000 aksjer = 14,5% av topp 20 og 7,5% av alle aksjer.

SKANDINAVISKA ENSKILDA BANKEN AB har 5 klient kontoer blant topp 20. Tilsammen 3.813.000 aksjer = 27,1% av topp 20 og 14% av alle aksjer.

MORGAN STANLEY & CO. LLC (Briarwood) har 4.167.747 aksjer = 29,59% av topp 20. 15,37% av alle aksjer.

Disse 3 bankene har 71,2% av topp 20 og 36,87% av alle aksjer.

Vi vet ikke om de har flere klient kontoer som er under de topp 20.

Tatt fra aksjonærlisten på:

https://photocure.com/investors-hub/investors-shareholder-information

1 Like

23.02.2023 - Quarterly Report - Q4

Presis 1 mnd før DS kommer med Q4. Bør man satse upfront eller venter med kjøp etter tallene blir lagt frem? DNB sa at Q3 var vendepunkt. Hva mener dere?

KJØP

  • før 23 feb
  • etter 23 feb
  • hold

0 stemmegivere

Ser og at de 20 største aksjonærene er enige de kjøper nå og er oppe i 52,83%.
Veldig mange spennende triggere i PHO nå fremover men nett nå ligger vi i et informasjons tørke. Utplassering av de nye scopene startet i sep. og har nå pågått i 4 til 5 mnd. uten at vi har indikasjoner om hvordan det går. Siste avlesning på Cevira phase III er nå nær forestående og kan være helt avgjørende for utviklingen av PHO fremover. Det samme med nedgraderingen av scopene i US, søknaden til FDA er sendt og avgjørelse kan ikke være så langt unna. Det vil øke antallet kunder i US med 100% over natten. Mange andre triggere også.

Ingen grunn til å vente noe rundt dette før til sommeren. Med flaks kommer det tidligere, men ting kan også drøye og hele året går med

Ja la oss håpe på litt flaks og så skulle det ikke være noen vanskelig avgjørelse av FDA. Avgjørelsen er vel bare 100% sikker det er bare snakk om tid når det skjer.

Den er ikke 100% sikker

Hva skal tale imot ifølge deg @Hayen?

Jeg påpeker bare at avgjørelsen ikke er garantert.

FDA tar helt sikkert ikke lett på en nedklassifisering, dvs reduserer krav til bruk, av utstyr.

1 Like